{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man betale afgift halvårigt ?
  • #1   22. sep 2016 Gulplade bil formoder jeg. Svaret er nej.

  • #3   22. sep 2016 Ikke på gule skilte.

    Hvad ville nedvejning koste dig hvis jeg må spørge?


  • #5   22. sep 2016 Omkring de 5000 på den grand vitara.

  • #7   22. sep 2016 Lille ven, jeg har penge til bilen ellers havde jeg ikke købt den. Men synes selv det er det rene ripoff og betale næsten 10.000 for afgift...

  • #8   22. sep 2016 Ja men så betal dog de 5000 i ekstra afgift og få den ned på den lave vægtafgift. Så er det sgu da ingen idé i at lade den blive på den høje.

  • #10   22. sep 2016 Du er da for dum, utroligt folk ikke kan holde sig til spørgsmålet herinde... de skal altid prøve at være dumme som dig... Bare fordi konen ikke vil sprede ben for dig, men hellere gøre det for naboen. Og dine børn siger de ikke elsker dig, og vennerne ikke har "tid" til dig. Skal du ikke lade det gå ud over mig. Du da seriøs en taber at blande sig i andres økonomi... Du må have seriøse selvværdskomplekser...

  • #11   22. sep 2016 Jeg ELSKER bilgalleri.dk smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #12   22. sep 2016 #7
    Når du smider 3200,-/kvartal, og naboen under 1000,-/år for sit latterlige transportmiddel, så kan du tale om at føle dig taget hårdt.


  • #14   22. sep 2016 Kim, køber du måske en elbil, fordi benzinen er dyr? Nej vel...

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #16   22. sep 2016 Du har allerede fået svaret, nej det kan ikke lade sig gøre.

    Hvorfor er det ripoff ifølge dig ? Om du betaler den en gang årligt eller halvårlig er jo det samme.
    Medmindre det en bil du vil have i under et år så var det jo en god ide at få den nedvejet økonomisk set.


  • #17   22. sep 2016 Shhh....

  • #19   22. sep 2016 Daniel L underligt du sviner folk til. Når du selv siger du ikke har råd til afgiften http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1266166-nedvejning_af_bil_hjaelp

  • #20   22. sep 2016 Ikke råd= kommer til at mangle penge til sjov i ca 1 uge...

    Så har råd, ellers havde jeg ikke købt bilen... hvad er det du ikke helt fatter?


  • #21   22. sep 2016 At du selv siger du ikke har råd. Men så siger du noget andet, hvad er det du ikke selv fatter i det du selv har skrevet? Du opretter et emne om du ikke har råd til afgiften, folk siger du skal nedveje den. Men det har du åbenbart ikke forstået siden du heller vil betale den høje afgift. Så hvad var pointen med det indlæg?

  • #22   22. sep 2016 Din store jødekage... nedvejning, vil koste det samme som at betale afgiften.. så hva pointen??

  • #23   22. sep 2016 At du frem over kommer til at betale den lave afgift damn hvad er det du ikke fatter?? De 5000 er et en gangsbeløb.

  • #24   22. sep 2016 Ja, den har jeg fanget. Men kan ikke nedveje før afgift er betalt

  • #25   22. sep 2016 Du betaler de 5000 og så får du en ny attest så kommer der en regning på den lave vægtafgift. Men ja vent du da på den høje afgift og betal den i stedet for den lille. Giver sgu ingen mening. Du har råd til 10000 i vægtafgift, men ikke råd til de 5000 og så den lave vægtafgift som er mindre end de 10000.

  • #27   22. sep 2016 Jeg tror problemet er som følger

    Du har lige købt bilen og nu kommer der snart en regning på de 10.000.
    Så skal du efterfølgende veje den ned - det koster dig de 5000 i afgift.

    Så har du 15.000 ude at hænge i alt.

    MEN - du skal jo så lige huske at regne på, at du får størstedelen af de 10.000 tilbage i for meget betalt vægtafgift efterfølgende, så samlet set, så kommer du af med de 10.000 i alt i sidste ende.

    En anden ting er, at når den er nedvejet til lav vægtafgift, så stiger bilens værdi jo også - måske ikke så meget, men den er 100 gange nemmere at videresælge om 1 år (eksempel) og så du har pengene nogenlunde hjemme.

    Der er nemlig ikke særlig mange som vil have fingre i de her 10.000 kroners vægt-afgifts-biler, da folk HAR fået øjnene op for, at SKAT tager folk hårdt bagfra med afgiften.


  • #29   22. sep 2016 Xpdite_ .


    Havde OP nu fået fingeren ud og nedvejet den i dag så ville han jo ikke skulle af med de 10.000 kr. Da skat så sender en n y opkrævning og annullere den anden.


  • #30   22. sep 2016 Men den skal til syn så vidt jeg ved, og har sku ikke tid til at få noget lavet hvis den nu ikke går igennem

  • #33   22. sep 2016 Så så gubbi, små slag. Pas dig selv mulle, jeg har styr på tingende smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #35   23. sep 2016 Det sjovt du skrev præcist det samme i dit sidste emne "jeg har styr på det".
    Så forstår jeg sket ikke du har behov for at oprette emnerne.


  • #36   23. sep 2016 Og det lige præcis derfor jeg ikke gider gulplade biler.
    Ikke nok med at man ikke får bagsæder med... (Det kan jeg altså godt leve med).
    Så bliver man bare kneppet i røven bagefter fordi man kan få bilen billigere. Så ryger der en masse afgifter på der gør at det ikke kan svare sig.


  • #38   23. sep 2016 Pusher du har da godt nok ikke styr på noget som helst. Du betaler 50% i afgift på varebiler der ikke er nedvejet. Og 95% på på varebiler der er nedvejet

    Afgiftssatser

    Dette afsnit beskriver de forskellige afgifter for last- og varebiler med en tilladt totalvægt på ikke over 4 tons samt reglerne for brug af varebiler.
    50 pct. afgift

    For nye varebiler og for genopbyggede varebiler, der skal afgiftsberigtiges efter REGAL § 7 (køretøjer, der skal afgiftsberigtiges efter de særlige regler for køretøjer, der genopbygges efter færdselsuheld, eksplosion, ildebrand og lignende), udgør afgiften 0 kr. af de første 17.500 kr. af den afgiftspligtige værdi og 50 pct. af resten, hvis

    1) bilen har en tilladt totalvægt på ikke over 4 tons og

    2) bilen utvivlsomt er konstrueret og indrettet til godstransport.

    Se REGAL § 5, stk. 1 om 50 pct. afgift af varebiler.
    30 pct. afgift

    For nye varebiler med tilladt totalvægt over 2,5 tons, som er enten åbne eller uden sideruder bag førersædet i bilens venstre side, herunder uden udskæring til sideruder bag førersædet i bilens venstre side, udgør afgiften 0 kr. af de første 34.100 kr. af den afgiftspligtige værdi og 30 pct. af resten. For sådanne varebiler med en tilladt totalvægt over 3 tons kan afgiften dog højst udgøre 56.800 kr. Der stilles ikke særlige eller specifikke krav til den tilladte siderude i køretøjets højre side, hverken til udformning eller placering. Se REGAL § 5, stk. 2 om 30 pct. afgift af varebiler.

    Ved "uden sideruder bag førersædet i bilens venstre side" forstås biler, som de fremtræder fra fabrikken. Det betyder, at en bil med sideruder, hvor sideruden efterfølgende udskiftes med en fast plade eller lignende, ikke kan godkendes som kassevogn. Det gælder også selv om udskiftningen af sideruden sker i udlandet.

    De såkaldte dobbeltkabine-pickup biler, der er karakteriseret ved, at der er et rum mellem førersædet og et åbent lad, anses for åbne.
    95 pct. afgift

    En bil, der er registreret første gang før den 25. april 2007, og som fra og med den 28. november 2007 bliver registreret første gang i Køretøjsregisteret som en varebil med en tilladt totalvægt på ikke over 2.000 kg, afgiftsberigtiges efter ejerens valg enten med

    95 pct. ud over det afgiftsfrie beløb (for nye varebiler er beløbet fastsat til 17.500 kr. ) eller
    50 pct. ud over det afgiftsfrie beløb (for nye varebiler er beløbet fastsat til 17.500 kr. ) kombineret med betaling af løbende afgift efter vægtafgiftsloven efter satserne for varebiler med en tilladt totalvægt i intervallet 2.001-2.500 kg.

    Tilsvarende gælder for en varebil

    der hidtil har været fritaget for registreringsafgift efter REGAL § 2, hvis betingelserne for afgiftsfritagelsen ophører eller
    for hvilken der tidligere er udbetalt eksportgodtgørelse, men som indregistreres på ny.

    En varebil, der er afgiftsberigtiget med 30 pct., skal afgiftsberigtiges med 95 pct., hvis bilen bliver nedvejet fra en tilladt totalvægt på over 2.000 kg til en tilladt totalvægt på 2.000 kg eller mindre. Dog kan nedslaget højst udgøre 56.800 kr. for varebiler, der har betalt maksimumafgiften på 56.800 kr. De nævnte beløb bliver nedskrevet i forhold til bilens værditab.

    Den del af bilens værdi (før nedvejning), der udgør registreringsafgiften fra den tidligere afgiftsberigtigelse, opgjort efter reglerne for brugte køretøjer i REGAL § 5 på grundlag af køretøjets afgiftspligtige værdi før nedvejningen, skal modregnes ved opgørelsen af den nye registreringsafgift.

    Ved lovbestemmelsen sikres det, at der vil være en sammenhæng mellem betaling af en højere registreringsafgift (95 pct.) og betaling af lavere afgifter efter vægtafgiftsloven eller omvendt en lavere registreringsafgift (50 pct.) og en højere vægtafgift.
    Anvendelse


  • #39   23. sep 2016 Reservedelspusheren .
    Jep . så på kort sigt er det biligt med gulplade bil.
    Men på længere sigt vil den gulplade bil være dyre end den på hvide.

    Jeg mener jo at det skulle være sådan.
    At man ikke bliver straffet for at købe bilen billigere uden bagsæder.

    Ellers vil jeg aldrig kunne se ideen med det.
    Jeg har ikke selv haft en gulplade bil.
    Men kender flere der har haft. og de ville af med deres. Fordi med den straf afgift der var. Så ville de hellere have en bil med bagsæder selvom bilen kostede det mere fra ny.


  • #41   23. sep 2016 Hvos bilen er nyere end 2006 eller ikke kan vejes ned til 2000kg totalt er der ikke meget at spare da straffen kommer alligevel og husker en vitara som værende en ret tung vogn og der er en minimum lasteevne der skal være tilstede

  • #44   23. sep 2016 Korte model som min med 2.5 V6 koster 9.120 om året

  • #46   23. sep 2016 Køre i min eller hvad? Det vel smag og behag.

  • #48   23. sep 2016 Den kører 12-14 på literen ved pæn kørsel, og sluger benzinen hvis man træder til. Og kører 140 km dagligt... så jo det lidt dyrt, men sjovt er det smiley

  • #50   23. sep 2016 De lyder fantastiske! Min bror købte den fra ny i 2005, var selv 9 år den gang. Og har altid elsket bilen, har så selv købt den nu af ham 11 år efter. Og den har kun kørt 53.000 siden da. Så det lidt fedt at eje den smiley

  • #51   27. sep 2016 Jeg tror ikke helt jeg forstår, hvorfor vil du ikke nedveje den nu med det samme, du får jo pengene tilbage for den dyre afgift ?

    Og så en helt anden ting, gulplade biler der er over 10 år gamle giver ingen mening, biler med hvide plader koster i praksis kun 20-30% mere da ingen gider betale de høje grønafgifter for gulplader...

    fx en Civic type R koster 80-100k med gule plader, og med hvide koster de 115-130k


  • #53   27. sep 2016 Mirza - Det kommer da meget an på hvad bilen skal bruges til om det giver mening eller ej.

    Selv ejer jeg en altea, og der ville jeg da sådanset være ked a hvis der var bagsæder i, da jeg ofte bruger bagerummet til mere end hvad der ellers ville kunne være i den. Derudover syntes jeg da de er rart at have sparet de penge der er til forskel fra gule til hvide skilte når jeg aldrig har brug for bagsæderne alligevel smiley


  • #57   27. sep 2016 #54.

    Nu fik jeg min Altea meget billig, også så billig at jeg ved jeg uden problem kan sælge den for det samme her 1 år efter hvis det skulle være.
    Nej, jeg har ikke undersøgt om den er dyrere på gule end hvide skilte når alt kommer alt, men er jeg i og for sig også ligeglad med, for det er ikke en hvidpladet altea jeg vil ha, jeg vil ha en gulpladet.
    Langt de fleste altea på hvide plader har den grimme bagende, og igen, de bagsæder vil bare være i vejen for mig smiley


  • #59   27. sep 2016 Nej ikke hvis det kun er for at have en billigere bil, men når min er nedvejet så jeg giver 4200kr i vægtafgift om året, så tror ikke det bliver billigere med hvidpladet alligevel. smiley

  • #61   29. sep 2016 Nej, men igen, hvor længe har man bilen ? For om det er en hvid eller gulpladet så taber de jo mest i det du forlader forhandleren. Nu den altea jeg har, den har jeg haft i 1½ år, og det er den jeg har haft længst, så skulle jeg have en helt ny bil så ville det jo koste mig en bondegård lige meget hvad smiley

    Men alt i alt syntes jeg ikke man skal gå 100% efter hvad prisen er, men lige så meget hvad ens behov og lyst er smiley


Kommentér på:
Kan man betale afgift halvårigt ?

Annonce