{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.771 visninger | Oprettet:

Hvornår lærer folk at holde afstand til de forankørende {{forumTopicSubject}}

Ja lige et surt opstød fra mig af...

Jeg har så sent som idag oplevet et par stykker der har lagt lige tæt nok på mig.
Nu kan jeg så tage den seneste som eksempel. Jeg havde en hvid renault næsten helt oppe i bagsmækken på min bil med tåbelygterne tændt ved afkørslen på motorvejen ved Sæby syd. Og det er ikke særlig behageligt plus at det og så er farligt hvis der nu render et dyr ud for mig at jeg skal bremse for så kan der jo opstå uheld...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår lærer folk at holde afstand til de forankørende
  • #1   17. nov 2016 Tag en bremsetest .. Det plejer at virke .. Eller slingere m.m. som var du stang stiv .. Plejer at hjælpe

    Ellers smid nålen 15-20kmt under max tilladte


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   17. nov 2016 hehe ja kender det det værste er de idioter der ligger tæt på og man sætter farten ned og blinker ind så de kan overhale og så de køre i samme hastighed som man selv gjorde da man lå forrest
    men hva faen der er tumper alle vejne


  • #3   17. nov 2016 Ja ja kan dog finde på at sænke farten til det der svarer til den bagudkørendes afstand.

    Men det er sgu ved at pisse mig af at der er så mange at der kører for tæt på de forankørende.


  • #4   17. nov 2016 Når nogen kører helt op i røven af mig og samtidig signalere med langlyset , så plejer jeg bare at træde hårdt ned på bremsen ;). Så er den ikke længere.

  • #5   17. nov 2016 MR. A Det er da ikke godt for din bil.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   17. nov 2016 mr a en dag møder du så en psykopat som gør din dag endnu mere "spændende"

  • #7   17. nov 2016 Sæt farten ned med 10 km/t - se om det virker.
    Hvis ikke, så sætter du farten ned med yderligere 10 km/t - se om det virker
    Hvis ikke, så sætter du farten ned med yderligere 10 km/t - se om det virker
    Hvis ikke, så sætter du farten ned med yderligere 10 km/t - se om det virker - på et eller andet tidspunkt vil idioten nok fatte at han ligger for tæt.


  • #8   17. nov 2016 hader de typer, frygter den dag en af de idioter tager livet af enten mig selv eller min familie, typisk er det folk som i forvejen mener de ejer hele vejen og at dem der formaster sig til at køre fornuftigt kun er til gene og i vejen for deres utrolig vigtige daglig dag...... i min bog er de nogen ynkelige små personer.

  • #9   17. nov 2016 Det ikke min fejl. Det deres. De skal bare holde afstand. :).

  • #10   17. nov 2016 Sjovt nok er det altid Audi førerene med deres legetøjs forlygter der presser på, på motorvejen.

  • #11   17. nov 2016 Rene L .. Jeg har mødt såen psykopat..

    Grunden til der ligger en extra lang hjulnøgle + 6elementers maglithe under føresædet i bilen ...


  • #12   17. nov 2016 Mr. A .. Audi - Mercedes - BMW er vist de typiske .. Også div lavtgående vw med eftermonteret ulovlig blåligt lys

  • #13   17. nov 2016 Haha

  • #14   17. nov 2016 Ja jeg syntes nu det spænder meget bredt.

    Dog ikke så meget med pisjøer


  • #15   17. nov 2016 At lave bremsetesten er så iøvrigt også ulovligt hvis at der vitterligt ikke er noget at bremse for. Så det kan også godt være et farligt stunt...

  • #16   17. nov 2016 DD .. Der kom et dyr .. Tror det var en hund......

  • #17   17. nov 2016 Erik A, lige indtil at den bagved kørende har et dashcam så er den skid sq ude. Godtnok kan det ske at han ligger for tæt på, men du får en helvedes ballade for at bremse uden grund.

  • #18   17. nov 2016 Jamen jeg blev nød til at bremse , da den forankørende bremsede ned smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #19   17. nov 2016 Kan vaere rimeligt svaert at bevise at han ikke havde nogen grund til at bremse,og rimeligt svaert at bevise at du har holdt nok afstand hvis du ikke havde nok afstand til at stoppe i tide...
    Ved by/landevejskoersel plejer jeg at traekke godt ud mod rabatten saa de kan faa en god forendefuld grus og smaasten i fjaeset.Naar de saa har faaet de foerste 2-3 stenslag plejer de at holde lidt mere afstand smiley


  • #20   17. nov 2016 RSP36, igen Dashcam ;). Ser man ikke noget løbe over vejen så er den prut ude. Og det samme med din kørsel, bliver den taget på camera så kaldes det vidst chikane kørsel eller tilsvarende. Siger ikke det ikke virker, men en gang bliver i fanget på video og så klapper fælden.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #21   17. nov 2016 fordi andre er idioter behøver man jo ikke selv være en
    jeg blinker ind og sætter farten ned og lader dem passere


  • #22   17. nov 2016 DD... Idioten (ikke dansk i en BMW) havde noget travelt med blinken + køre helt op i røven på mig under en overhaling af en række lastbiler .. En overhaling der foregik med 130+ (Nærmere 150)

    Den fik lige 2 klap på bremsen så vi kom ned på stedet tilladte 110kmt

    Da vi var forbi lastbilerne forsøgte han bla at køre os af vejen bremse foran os o.l. (Skide smart i en 3 serie Vs en 4x4..)
    Endte med at han fulgte efter os ad motorvejen og ind på en motorvejs tankstation hvor de hoppet 3 mand ud af bilen

    De hoppet dog ret hurtig ind igen da det gik op for dem vi var 2 halvstore gutter og 2 store hunde (Alano og en rottweiler) der var klar på et lille slagsmål


  • #23   17. nov 2016 Jeg plejer bare lige at holde bremse pedalen så bremselyset bliver aktiveret, det plejer os at virke smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #24   17. nov 2016 Danger,hvorfor er det chikane at komme lidt for taet paa rabatten ? Det kan vaere et oejebliks uopmaerksomhed,det kan koersel med for lidt afstand ikke vaere,det vil naermere blive kaldt,oehm,chikane koersel.
    Og hvem h..vede ville vise en optagelse der beviser man selv har koert for taet ?
    "Hej HR. betjent,ja jeg ved godt at i ikke kan bevise modpartens historie med at jeg koerte aaalt for taet,men hey,jeg kan bevise det !!!" Nej vel ?


  • #25   17. nov 2016 DD ... Ville du sige du havde dashcam hvis du havde lagt tæt ? Det kan ligesom kostet kortet hvis teknisk afeling få den stump film ...

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #26   17. nov 2016 det giver nu kun et klip

  • #27   17. nov 2016 Rene L .. Kommer an på hvor tæt ... Tæt nok så er kortet væk

  • #28   17. nov 2016 0.40 sekundt så er det betinget frakendelse .. 0.80 sekundt = klip

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #29   17. nov 2016 har du evt et link der beviser din påstand

  • #30   17. nov 2016 Sidder og ser politi jagt seson 15 .... Det var der lige nu .. Så ret sikker i min sag ..

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #31   17. nov 2016 Mon ikke det underordnet om det giver klip eller frakendelse,dagen hvor en bilist gaar op til politiet og melder sig selv for at koere alt for taet kommer nok aldrig...

  • #32   17. nov 2016 Spol op til 40min .. Tøs i en hvid C1 får det forklaret

    https://www.youtube.com/watch?v=t6q4wDHc2a4


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #33   17. nov 2016 ja du har sgu ret så lærte man noget nyt i dag = god dag

  • #34   17. nov 2016 Kontroller din fart. Køre du det Max tilladte så hold farten og ignore bagfra kørende.
    Trækker ham ud til overhælling slipper du gastronom trækker til højre så han hurtigt vidre og du kan føler dig tryk

    Med den afstand folk normalt holder er det ikke et spørgsmål om de rammer dig men hvor meget moment de overføre til din bil

    Kan tydelig se der er mange lorte bilister i denne tråd der burde tage bussen frem for bilen.

    Kan godt være der er for vær 1 klap hat der ligger tæt på er der 10 der villigt til at sænke ALLE andre der ligger bag dem og fremprovokere unødigt farlige situationer. Ialt 11 idioter der er 11 for mange! men er det helt ærligt ikke bedre med 1 idiot istedet for 11?


  • #35   17. nov 2016 Jeg plejer bare at smide to hjul i rabatten, Det giver en haglbyge af grus, mudder med mere? Så må manden bagved tage en beslutning om han vil overhale eller ej..

    (Jeg køre sku nok også for tæt, men da ikke helt oppe i røven på folk.... )

    Men det her hyleri og HelligGalleri.dk er da lige så meget til at brække sig over som trafikken..!


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #36   17. nov 2016 det er da nemt at melde sig ud hvis det er for "helligt" for dig

  • #38   17. nov 2016 På Køge Bugt er det slemt. Der ligger jævnligt en spasser HELT oppe i røven, hvis man selv ligger i anden eller tredje vognbane og er ved at overhale. Og sådan bliver de ved, indtil man trækker ind, og så kommer de uden om med fuld fart. De kan kraftedeme bare trække ud i de andre baner og overhale, men nej.

    Jeg hamrer bremsen hårdt, det er noget der hjælper.



  • #39   18. nov 2016 http://www.youtube.com/watch?v=eSE3fkeHAmo

    Det her fryder mig til evig tid!


  • #40   18. nov 2016 Jeg tænker blot på hvor mange af de tilfælde der slet ikke ville opstå, hvis blot folk gad trække ind til højre når der er plads.

  • #41   18. nov 2016 Hvis hele min front er smadret og jeg er sikker på at det er din skyld så ja ;). Straffen for at måske at have kørt for tæt er trods alt mindre end måske 10-15k og så kan du få lov til at æde den på din forsikring istedet for at jeg skal æde den på min. Endnu bedre hvis at personen du snydebremser for kun har ansvar, så er der næsten mere at vinde.

  • #42   18. nov 2016 Kan kun sige der var lige et insekt der splattede ud på ruden og det krævede sku en del sprinklervæske

    Og jer foran så pis ind til højre
    Så slipper i for blink smiley

    På mc på motor vej er jeg ikke bleg for at tage jer venstre om vis der er bare 100m op til næste bil i skal overhale og 0,8m til rabatten på venstre side ??


  • #43   18. nov 2016 Hvis nu alle jer mongoler bare lære at holde til højre i stedet for at ligge og fede den i overhalingssporet, så er det slet ikke nødvendigt at køre pres kørsel.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #44   18. nov 2016 Larting ja det har du ret i men er der kø kørsel på en hovedvej hvor der er masser af modkørende presser rigtig mange den foran kørende og det er sgu da latterligt

  • #45   18. nov 2016 Rene L*
    Så har du fuldstændigt ret, men ved motorvejskørsel skal man bare skride ind i højre sporet hvis man ikke vil tailgates.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #46   18. nov 2016 helt sikkert
    men det gør altså trafikken farlig hvis man "underviser" andre billister på den måde
    og selvtægt er jo ikke lovligt


  • #47   18. nov 2016 Hvis jeg f.eks. kører bag en der kører langsomt i overhalingssporet og personen vælger at lave en bremsetest på mig, så bliver det det sidste vedkomne gør i dette liv.
    Jeg bliver nemlig en af de psykopater der er blevet nævnt tidligere, når folk ikke kan finde ud af at holde til højre. Og en bremsetest forsegler deres skæbne.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #48   18. nov 2016 ok hehe så kommer du jo ind bag de stive gardiner

  • #49   18. nov 2016 Haha, Det er det hele værd hvis man gør Danmark et bedre sted uden de evnesvage mennesker smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #50   18. nov 2016 hehe det er det så ikke

  • #51   18. nov 2016 I det luksus hotel de i Danmark kalder et fængsel så jo, jeg ved hvad jeg snakker om smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #52   18. nov 2016 kommer dælme an på hvor og med hvem man sidder sammen med
    har du selv været inde og vende


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #53   18. nov 2016 #41 Ja selvfoelgelig vil du risikere dit koerekort for maaske/maaske ikke vinde en forsikringsag smiley

  • #54   18. nov 2016 RSP36: Det ville jeg hvis at jeg var sikker på min sag og var sikker på at skaderne ville være dyrere end at tage kortet igen i værste tilfælde.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #55   18. nov 2016 Jamen jeg tror da paa det smiley

  • #56   18. nov 2016 # 11
    Det hedder IKKE en MAG Light - det hedder en SMACK LIGHT det siger taxa chaufførerne smiley smiley smiley
    polobjørn


  • #57   18. nov 2016 Ja, de skal bare skal skride ind til højre.
    MEN, ha noget fucking tålmodighed.

    1. Vurder først om personen faktisk er igang med at overhale. - og vent.!

    2. hvis idioten rentfaktisk ligger og flyder, så BILNK af ham istedet for at presse.

    3. Kan personen overhovedet køre hurtigere? (pga traffik), . - så vent!!


    Lige end til du får frakendelse, vil du ha' ønsket du bare havde blinket af idioten istedet for at presse.

    ---

    Bare tændt katastrofeblink og blink til højre bagefter, hvis man oplever en der ikke kan finde ud af overstående.


  • #58   18. nov 2016 På mc er jeg sådan set lige glad, med at der køre biler foran, der skal jeg nok være væk inden den lille up, eller hvilken som helst anden bil under 150hk (som mc'en jo for øvrigt også (næsten 148) har på hjulet), når op foran den "kø" der nu engang evt skulle være ??
    God weekend til alle


    profilbillede
  • #60   19. nov 2016 Flemming .... Folk på 2 hjuler i bytrafik har et ønske om at dø ..

    Køre selv lidt scooter i sommerhalvåret .. En voldtunet en af slagsen..

    Folk køre jo somom de ikke har set en og mange køre efter "Størst kommer først" en scooter/MC skal jo nok flytte sig ..

    Satme glad for at Runneren kan komme fremad .. DET har reddet mig mange gange fra at komme i klemme


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #61   20. nov 2016 Ts: Det korte svar er: Aldrig.
    Fornuftig afstand sker først den dag, hvor alle biler har sensor monteret, som automatisk sørger for det.


  • #62   23. nov 2016 Hej
    Trykker på knappen for den opvarmede palmeolie (ca 5ml) og ser at den formastelige hurtigt bremser ned og holder ind til siden. Virker hvergang smiley
    MVH Kp


Kommentér på:
Hvornår lærer folk at holde afstand til de forankørende

Annonce