{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Bil i prisklassen 20.000kr-40.000kr {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Står og skal snart begynde på et arbejde der kræver kørsel på motorvej 3-4 gange om ugen og skal derfor ud efter et nyt køretøj. Jeg har selv kigget på Ford Fiesta eller Ford Focus årg. 2005-06. Jeg ønsker en stabil og pålidelig bil, som heller ikke begynder at "falde fra hinanden" når man kører på motorvejen. Prisen skal ligge fra alt mellem 20.000kr til 40.000kr ca..

Har i nogle andre bud eller erfaringer med en bil der kan opfylde disse kriterier og som i selv kan anbefale?

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil i prisklassen 20.000kr-40.000kr
  • #1   2. dec 2016 Har en til salg .

  • #2   2. dec 2016 Søger ikke bil hos privat, desværre. Men søger blot råd og vejledning

  • #3   2. dec 2016 Ok smiley

  • #6   2. dec 2016 har selv lige købt en fiesta 1.6TDCI eco årg.10 som jeg gav 39Tkr for fin lille bil køre godt og er billig i drift.


  • #8   2. dec 2016 Jeg har holdt mig til Ford i mange år og såmænd også repareret på dem i tredive år nu. Det er stadigvæk mit "Hofmærke" og det er der en god grund til.
    En af mine gamle venner er uddannet vw-mekaniker og har sværget til vw i næsten lige så mange år. Gæt hvad han kører i nu?
    Nemlig! Ford Mondeo såmænd. Og er en yderst tilfreds mand.


  • #9   2. dec 2016 Må den være lidt dyr i ejerafgift?
    For så er Mercedes W124 300 D eller Turbo diesel klart den fedeste.motorvejs maskine der bare køre og køre med uforlignelig komfort og kvalitet

    Eller så havde jeg sluppet en Renault Megane eller Clio DCi


  • #10   2. dec 2016 golf 4 1,9tdi, hvis du kan finde en velholdt med lave km smiley reservedele til sådan en koster nemlig ikke ret meget smiley

    reservedels pusheren ?

    nu hentyder du vel ikke til en diesel toyota ? for det skal han sku holde sig fra, hvor imod deres benziner er ganske fornuftige smiley


  • #11   2. dec 2016 Det kommer vel også an på tråd starter, servicer han selv bilen, skaffer man selv reservedelene i udlandet o.s.v
    Skal den være billig i drift eller har det mindre betydning, hvorfor ikke købe privat ?
    Har selv haft flere Ford og de har reelt nok været de billigste biler i drift jeg har haft, og reservedelene er i den billigste ende.
    Rust er vel Fords værste problem? så hvis man passer bilen mod det, så vil jeg mene man er godt kørende.


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #12   2. dec 2016 Sø-propel: Man skulle tro at du arbejder i Skat når du omtaler en w124 300d som "lidt" dyr i ejerafgift hehe! smiley

    Ville sgu gerne selv have sådan en som hverdagsslider (har også haft w210 engang) men jeg kan ikke få mig selv til at betale 12-14000 i afgift om året, det grænser jo til tyveri! Ville også gerne have en VW t3 dobbeltkabine som slider, men de lander jo i samme prisklasse med diesel eller går 7-9km/l. på den største benzinbokser, ikke lige et forbrug man gider på en bil der langtfra er en raket!

    On topic, jeg har haft en ældre Opel som hverdagsbil de sidste 60000km, uden problemer, i den prisklasse ville jeg ikke tøve med at anbefale Astra H eller Vectra C hvis der er pladsbehov. Anden generation Focus som trådstarter selv nævner er heller ikke en dum ide.

    Som Sø-propellen også skriver er Megane 1.5 dci også et godt bud, her får du en del mere bil for pengene end hos Opel eller Ford, og meget mere bil end med en VW, da Renault har et lidt tvivlsomt rygte, jeg tror dog ikke at de hverken er værre eller bedre på en 8-10 år gammel bil!
    Kiggede selv efter Megane dci stationcar da jeg sidst skulle have ny brugt hverdagsbil..

    Hvis du har budget til 40000 og mærke og model er ligegyldigt ville jeg seriøst overveje at forhøje budgettet til en mikrobil eller en Dacia.. Du får en ny bil i stedet for en brugt der har kørt hvad der svarer til 4-8 gange rundt om jorden med tilhørende slidtage af alt og der er fabriksgaranti og tryghed omkring økonomi og driftsikkerhed..
    En brugt bil til 20-40000 vil altid være en lottokupon, det kan gå fint eller den kan give op når reklamationsretten er udløbet.
    Du kan også være helt sikker på at du sparer noget på værkstedsregningerne med en ny bil uanset hvor velholdt en 10 år gammel så er vil der komme problemer små eller store.
    Ydermere er nyere biler som regel billigere i afgifter og har en bedre brændstoføkonomi, prøv lige at regne alt med og se om ikke regnestykket falder ud til en nyere bils fordel..


  • #13   2. dec 2016 W123
    Ja lidt dyrt er den smiley
    Betaler selv 6100for min 406 årligt
    Men en W124 på gule.plader er væsenligt billigere



  • #15   2. dec 2016 Den fiesta jeg forslår er registreret til 27 km/l altså ½årlig grøn afgift på 1050kr
    og ved et kørsels behov på ca 10000km årligt er der ingen benziner der er billiger uanset den så er i den billigste gruppe, og jeg siger ikke det skal være hverken det ene eller det andet, det var mit bud på en billig øse.
    Og hvad har en benzin bil kørt af km til 40Tkr ?
    Så er det både hænder og føder der skal i det kogende vand


  • #17   2. dec 2016 #14
    Fordi en 27-35år gammel bil bare køre så meget bedre end nyere biler.
    Det en solid slider der er ligeså loyal som en hund og har mere charme og sjæl end nogle dame noglesinde ville kunne levere. Det er en Bil der gør en glad at køre i og giver ens liv et lille spark af lykke.. Derfor bliver W124 nævnt og af samme grunde bliver en E36 ikke nævnt


  • #18   2. dec 2016 Jeg er i hvert fald ganske godt tilfreds med min Fiesta 1.6 TDCI ECO.
    En anden positiv ting er at det er den første bil jeg har kunnet køre i når det er mørk, uden at blive generet, plejer ikke at bryde mig om natkørsel.
    Måske det bare er mig men det er et stort + her.

    Min er altså en MK7 fra 2010 så den er ikke 15-20år gammel


  • #19   2. dec 2016 Wow.. tusind tak for alle jeres input, der overraskede i mig sgu! Men kan se mange af jer foreslår fiestaen 1.4 og den er selv kraftigt overvejet. Jeg skal bruge benzin, da jeg ikke kommer over 20.000km årligt og så økonomisk som muligt, da jeg også har bolig at betale for.

    Men endnu et spørgsmål: er der stor forskel på Fiesta og focus i køreegenskaber, komfort og udstyr? Hvis ja, så burde jeg overveje at gå efter focus istedet!


  • #21   2. dec 2016 #20
    De fås med ABS
    Og deres motore nåde benzin og diesel er langt mere pålidelig end de nye'ere biler
    Og den måde de køre på er i særklasse end ikke en ny E-klasse kan levere samme glæde.

    Personlig glæde og køreglæde vægter jeg langt højere end crashtest. Ncap stjerner eller miljøhensyn. Som er noget hippie gøjl der gør nye biler kønsløs og kedelige. De mangler alt det der gør en bil til en passion


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #22   2. dec 2016 Hvis man overvejer en 6-7-8 år gammel Fiesta til 40000 tror jeg stadig at der er bedre økonomi, driftssikkerhed og nyvognsglæde i at strække budgettet til en fabriksny Dacia Sandero til 100000 eller Kia Rio til 110000 med 7 års garanti..

  • #23   2. dec 2016 nu var prisrammen jo 20-40 og ikke 100 og det var så mit bud på en fin bil til prisen, og så tror jeg faktisk at der er mere køreglæde i en fiesta end i en dacia / kia..
    Hvor gammel er de 2 i øvrigt hvis prisrammen er 40.000 ??


  • #24   2. dec 2016 Fiat Grande Punto 1,4 T-Jet 120 Sport til 34900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3095530

    Lille og letkørt med en 4benet turbomotor så motorvej skulle ikke være et problem
    Kan optimers til 145hk og 300nm.


  • #25   2. dec 2016 Jeg forstår ikke hvorfor det kun er mig der nævner Toyota trillingerne som begynder bil hver gang smiley

    Billigere bliver det ikke og mere driftsikkert bliver det næsten heller ikke, samt at der er så mange KM i den lille uopslidelige motor med 3 pløkker. Den er ikke 15år gammel og skal være bekymret for rust. Og laver man buler, så er man lidt "meh" det var ærgerligt. Den er heller slet ikke så sløv som folk tror, den køre fra stortset alt der er nævn indtil videre smiley


  • #27   2. dec 2016 Bevares, det er ikke luksus diesel hakker. Men jeg synes absolut at det er overkommeligt. Mikrobiler er jo ikke hvad en Trabant var i gamle dage. Jeg har før pendlet i min på motorvej, dog kun 20km hver vej. Og 6 gange til Italien og retur. Fartpilot på og så bare afsted smiley

    Men okay, jeg er også lidt speciel. Jeg bliver faktisk køresyg af at køre i biler med for meget komfort. Det værste jeg ved er at køre i taxa smiley

    Jeg synes absolut at trillingerne er en sublim begynderbil smiley Folk kigger ofte skævt på mig når jeg siger at min lille 35liters tank rækker til 7-900km smiley
    Og nårh ja 310 halvårlig grøn afgift smiley


  • #28   2. dec 2016 27# har du overvejet hvorfor de kikker skævt til dig smiley
    forde de fleste har ikke hørt om en Aygo der faktisk køre over 20km/l smiley


  • #29   2. dec 2016 #25
    Træk til 500kr? Nej. Nå bider til næste bil
    Trillingerne er totalt ubrugelige nå de ikke må trække noget og at finde.en med fartpilot er svært.


  • #30   2. dec 2016 Det kommer da ved gud anpå om man har behov for træk smiley jeg har levet fint uden i de 200.000km so far smiley
    Der kan i øvrigt også komme træk på - 350 u.bremser / 500 m.bremser

    Fartpilot kan eftermonteres for relativ få penge smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #31   2. dec 2016 28#

    Ja de er umulige at få øje på. smiley

    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/773-Aygo.html?fueltype=2&powerunit=2


  • #32   2. dec 2016 Har trailer på 500kr tota. Og 350kg så den på grænsende 2 maxi maskiner på ladet



  • #33   2. dec 2016 Søren - Det er så meget afhængig af chaufføren! Min går aldrig under 20, og ofte over 22. Jeg kender sågar en der har kørt over 27km/L i sin Peugeot 107. Over 1000km på en tank - "med top på" ! Men han deltager også ved diverse øko ræs og er nørded med det, men det er stadig med en del bykørsel og ikke ligefrem lange ture.
    Min egen rekord er 24,8km/l med tunge fælge og 195 brede dæk, kontra lette stål og 155 dæk standard. Men ok, indrømmet, det er med 90km/t på motorvejen, men stadig uden at holde i vejen smiley

    Rasmus - præcis smiley


  • #34   2. dec 2016 Rasmus H: præcis også der inde jeg lige kikkede, ca ½ delen af de 970bruger køre ca.18km/l

    Johnny J: Hvordan er din egen rekord målt ? har endog meget svært ved at tro på de 24,8km/l


  • #35   2. dec 2016 Fyldt til randen, kørt næsten tom, fyldt til randen igen og udregnet. Data fra OBD2 siger også nogenlunde det samme smiley
    Det kan absolut lade sig gøre. Men det kræver umage, tålmodighed og at man timer og tænker over alt ting.

    Mine klodser holder også over 90.000 imellem skift smiley

    Bær i mente at langt største delen af mikrobiler ejes af unge og/eller køre bykørsel samt korte ture - den såkaldte kone bil. Den er næsten ikke til at slæbe under 17km/l


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #36   2. dec 2016 Søren a
    Men jeg skal alligevel hen på side 12, før jeg finder dem, der kører under 20 km/l, så at de fleste kører under 20 på literen, er enten fordi de ikke forstår at køre øko, eller bare ikke interesserer sig for det. smiley


  • #37   2. dec 2016 Dine data er ikke ret visende se linket #31
    Her er 95% af alle data på 20km/l eller der under, og det er nok hoved salig øko bilister (nogen der går op i benzin økonomi) der indgiver data på siden.
    Så at 3 ud af 1000 kan få den over 20km/l giver jeg ikke så meget for.

    og Peugeot som du nævner længere oppe giver jeg nu heller intet for, da de testede sig selv misviste det opgivende fra 25-49% på deres modeller inklusiv Citroen.


  • #38   2. dec 2016 #36
    Har gået efter baren i højre side, her er det bedste gennemsnit hos de 3 bedste på 25,64km/l mener endda de 2 af den heller ikke er standard, men forbedret så de køre længere på Litteren.


  • #39   2. dec 2016 Din egen data er vidst lidt skæv

    165/ 971 går over 20km/l

    Min går aldrig under 700km på en tank og så fylder jeg ca 32-33 liter på. Og om sommeren går den nemt 800km. Og dengang med rekorden gik den 900 og jeg tankede lidt over 36liter. Der er altså utallige på diverse facebook grupper der rapportere det samme.

    Det er virkelig afhængigt af personen bag rattet !


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #40   2. dec 2016 Søren A

    Er ikke sikker på hvad du mener, men de første 12 sider, eller svarene til ca 180 biler, er der kørt over 20 km/l.


  • #41   2. dec 2016 I højre side er der en bar der viser diverse forbrug samt antal bruger, det er den jeg bruger gider ikke bladre 50 sider igennem, så det er Ca.
    De få jeg kender der har haft en Aygo har kørt under 20km/l ved normal kørsel kan slet ikke se hvad en person på et forum der skal have en bil, kan bruge data fra øko freak til. alle biler kan køre væsentligt længere hvis der sidder en øko ekspert bag rettet. og hvad kan jeg bruge det til ?


  • #42   2. dec 2016 Søren det er uden at være super øko freak. Gør jeg mig umage går den væsentligt længere som jeg jo har skrevet.
    I dagligdagen er det nemt at få den til at gå over 20km/l hvor man bare er en smule nøjsom om at læse trafikken og lyskryds, samt de andre småting såsom dæktryk.
    Men det er klart, køre man som den typiske utålmodige dansker så går det ikke over 20. Men det er altså ikke svært smiley

    Og så var det altså ikke mig der var en øko nørd. Han køre over 1000km/tank altså ca 26,5km/l


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #43   2. dec 2016 Der er jo mange forskellige biltyper på spritmonitor, så at sige det er ren økoside passer ikke helt, men klart at dem der går op i det, poster resultaterne der.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #44   2. dec 2016 Jeg har kørt 25,33 i min corolla diesel, uden at gøre noget særligt for det og det meste af tiden har jeg lagt mellem 21 og 23 på literen.

  • #45   2. dec 2016 Fakta er et gennemsnit på 18,73km/l hos 971 bruger hvor rekorden er 26,67 km/l i gennemsnit i en modificeret udgave.
    Og er helt sikker på den Danske gennemsnit for samme bil ikke er højre.


  • #46   2. dec 2016 Jamen Søren for dælen da. Nu er det jo lige sådan med gennemsnit at der kan være både over og under smiley og 18,7 skal nok passe med gennemsnit. Den gennemsnitlige dansker tænker overhovedet ikke over at køre økonomisk smiley

    Derfor er det altså nemt og absolut muligt at få den over 20. Og også en del højere.

    Jeg tror bare at vi lader den ligge for nu smiley


  • #48   2. dec 2016

    profilbillede
  • #49   2. dec 2016

    profilbillede
  • #50   2. dec 2016 troede du ville lade den ligge, hvad beviser de billeder = ikke en skid.
    Nu kender jeg ikke selv en Aygo men hvis tank ikonet viser ½ tank og den skulle have kørt 1004,6km på ½ tank så er det sku da en overdrivelse der vil noget smiley
    Men fin nok du kan køre 25km/l, har ikke meget yderlig at tilføjer, har vist skrevet det jeg mener om det.


  • #51   2. dec 2016 Det ville jeg også, men glemte lige at poste billederne fra "nørden" smiley
    Der er små streger der indikere tankens volume, alle stregerne er væk = tom tank, eller faktisk så blinker den sidste streg smiley jeg kan godt se at det ligner at den er på ½ tank hvis man ikke lige ved det smiley


    profilbillede
  • #52   2. dec 2016 Nå, jamen hvad skal vi så diskutere? smiley
    At en Aygo er væssentlig hurtigere end de opgivet 14,6s til 100? smiley


  • #53   2. dec 2016 den klare RS6 på ca 3,0 med 721Hk smiley

  • #54   2. dec 2016 og den køre langt fra 20km/l smiley

  • #55   2. dec 2016 Med halvtom tank og vinden i ryggen samt stjernen står rigtigt så går de lige op smiley

  • #56   2. dec 2016 Tanken er som reglen under ½ fuld smiley



    profilbillede
Kommentér på:
Bil i prisklassen 20.000kr-40.000kr

Annonce