{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sure bilister..
  • #1   5. dec 2016 ja det er inderlig

    at dem der laver fejlene,
    ser altid ud som om, det er alle andre der er idioter.

    oplever nøsten dagligt, at folk, ikke kan finde ud af dobbelt sporet rundkørsler, ved Rødekro,

    så folk, er ved og køre ind i andre eller i mig, når de skal ud af rundkørslerne, og bare krydse indover,

    og ikke lige husker, at man hat ubetinget vigepligt, når man skifter spor


  • #2   5. dec 2016 Det jeg refererer til er..
    Havde en i røven fra Egernsund til Tandslet, helt ind i min gårdsplads, som blev sur og aggresiv over jeg havde gjort ham opmærksom på han skulle holde afstand, men blot med blink med tågebaglygte. Han havde rig mulighed for at komme forbi nu han havde så travlt.
    Men han skulle følge mig helt hjem og spille smart og true.


  • #3   5. dec 2016 sådanne folk. er ude for pædagogisk rækkevide, og man kan ikke forklare dem,
    at det er dem, der er fejlen i din sammenhæng,


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   5. dec 2016 En der ligefrem følger efter hjem i indkørslen, sådan en idiot

  • #5   5. dec 2016 Vejene er fyldt med idioter. smiley

  • #6   5. dec 2016 Jeg har før fulgt efter en person.

    Og jeg var skam ikke sur, men det kan jeg garantere for at jeg blev!
    Blev overhalet over en bakke for fuldoptrukket, og så kommer der en bil ud fra en sidevej, så klaphatten må katastrofebremse og trækker så ind imod mig og er ved at påkøre både mig og ham der kommer ud fra en sidevej.

    Min reaktion på det her er at dytte og blinke af ham der trækker ind foran mig.
    Hans raktion? pludseligt at bremse HELT ned til stilstand og bare vente (og pga. fuldoptrukket kunne jeg ikke komme forbi ham) først da jeg åbner min dør sætter han pludseligt af.

    Ham fulgte jeg efter et godt stykke tid for ham ville jeg MEGET gerne have en snak med omkring hans færden i trafikken og hans generelle attitude.

    Men efter at have fulgt ham et stykke tid kom vi igennem en by hvor han begyndte at køre vanvittigt for at ryste mig af, han kørte meget stærkt og hasdaseret.

    Og der besluttede jeg at det ikke var umagen værd at risikere andres helbred i den sammenhæng.


  • #7   5. dec 2016 Jeg kører som det passer mig og som mit humør er. Og folk skal ikke blænde op eller sidde og skabe sig fordi jeg kører som jeg vil. Folk kan være skide ligeglade med min kørsel så længe jeg ikke udsætter andre for fare.

  • #8   5. dec 2016 Og Gud både trøste ham hvis nogen følger efter mig hjem! smiley

  • #9   5. dec 2016 3183 3

    Du er sq da en idiot at høre på?
    Du skulle ikke tilfældigvis være fra Struer området?


  • #10   5. dec 2016 Og hvorfor så det??? Og nej er jeg sku ikke

  • #11   5. dec 2016 Blander mig heller ikke i hvor folk ryger, hvordan de går klædt og hvor meget de drikker i weekenden, hvorfor? Fordi det overhovedet ikke ved kommer mig. Jer der blinker dytter og skaber jeg fordi i bliver overhalet må bare tage jer sammen

  • #12   5. dec 2016 3183 3

    Der er love og regler der skal følges i trafikken og derud over er der sund fornuft og tage hensyn til sine med-trafikkanter.
    Og med din holdning lyder det da ikke til at et kørekort er en skide god ide

    Og grunden til at jeg spørg er at du sagtens kunne passe på beskrivelsen af ham jeg omtalte i #6


  • #13   5. dec 2016 Ja det er der sku steder. Og har aldrig sagt jeg køre med hovedet under armen. Men fx hvis jeg har køre bag hr og fru Jensen og de ligger på 65 i 80'er zone så overhaler jeg sku dobbelt optrukne linjer eller ej

  • #14   5. dec 2016 Og ja på motorvejen kører jeg 170-180 , ja jeg er dybt kriminel smiley

  • #15   5. dec 2016 Og ja blinker heller ikke altid. Så i har god grund til at sidde og slå i jeres rat og skabe jer som små børn , og held og lykke til den der følger efter mig hjem smiley go da røvhuller smiley

  • #16   5. dec 2016 Aaah en troll... den burde jeg have set komme

  • #17   5. dec 2016 14# så kan den franske spand vel heller ikke køre stærkere smiley

  • #18   5. dec 2016 Haha smiley jeg har ingen fransk spand hvis du hentyder til mig. Men stærkt nok til folk tuder smiley

  • #19   5. dec 2016 Stop nu. ALLE LAVER FEJL smiley

  • #20   5. dec 2016 Præcis. Det der jeg vil hen smiley

  • #21   5. dec 2016 Så skulle i være blevet færdsels betjente hvis i mener trafikken er helt forrykt og i mener i kan gøre en forskel smiley

  • #22   5. dec 2016 Der er foreskel på at lave fejl og gøre noget der er direkte forkert.

    Den ene kan være uskyldigt og uheldigt, det andet skyldes ren og skær dumhed


  • #23   5. dec 2016 Årh hold dog op hahaha

  • #24   5. dec 2016 Så du mener at det er helt OK at overhale for fuldtoptrukket hen over en bakke og næsten påkøre 2 biler med høj fart?

    Det er ikke at lave en fejl, det er at være en hensynsløs tåbe


  • #25   5. dec 2016 Det har jeg aldrig sagt. Men hvad hjælper det at sidde at skabe sig over det?

  • #26   5. dec 2016 Bland dig udenom når jeg skal skide SÅ SKAL JEG SKIDE!

  • #27   5. dec 2016 Fx i forgårs over haler jeg en bil der kører 70. Ikke op ad bakke eller for dobbelte linjer. Idioten gasser op og sidde og skaber sig da jeg sp trækker ind foran ham? Hvad skulle det til for da smiley han fik fingeren og så kørte jeg ellers bare 60

  • #28   5. dec 2016 Sååå du køre langsomt fordi at du syntes at køre langsomt er forkert.....

    Det er da omtrent det dummeste jeg har hørt.
    Så er du sq da ikke et hak bedre end ham den anden idiot?


  • #29   5. dec 2016 Jeg gasser sku ikke op når en med børn i bilen vil forbi mig ! Plus der kommer modkørende. Han stod til en gang klø hvis det stod til mig

  • #30   5. dec 2016 Og ville hellere bar have det sjovt at se ham i hovedet når jeg kører langsomt end jeg vil sidde som jer andre og blinke og skabe sig

  • #31   5. dec 2016 Men du overhaler gerne for fuldtoptrukken og "som det passer dig" med børn i bilen?
    Du er enten dummere end politiet tillader eller også er du bare en troll..

    Og jeg giver dig the benefit of the doubt og siger troll.
    Og det gider jeg sq ikke bruge mere af min tid på smiley


  • #32   5. dec 2016 Du er sku da en kegle. Har aldrig sagt jeg køre sådan med min søn? Men ja kører jeg bag en abe som dig der tøffer med 60 på en landevej hvor man kører 80 overhaler jeg dig gerne hvis det er frit for ude

  • #33   5. dec 2016 Carsten T, en skam man ikke lige havde dashcam og kunne dokumenterer kørselen. Den tror jeg gerne politiet ville have haft fingrene i smiley

  • #34   5. dec 2016 Yep, har faktisk også overvejet at anskaffe et.
    Det hjælper jo ikke engang at melde nummerpladen, politiet gør ikke noget.


  • #35   5. dec 2016 Man skal jo ikke kører 80 km/t på landevejen, 80 km/t er max hastigheden.

    Men at følge efter andre, er helt gak, hvad skulle det hjælpe?


  • #36   5. dec 2016 Hold kæft så vil i køre rundt og være sådan nogle små stikkere smiley held og lykke haha


  • #37   5. dec 2016 Så vi tilbage i børnehave stadie: moooaar Lukas driller mig smiley

  • #38   5. dec 2016 Den her tråd bekræfter virkeligt at BG er en børnehave!!

    Tænk engang hvis folk havde nosser nok til at tage dialogen face to face. Så tror jeg at kyllingerne ville pippe om kap


  • #39   5. dec 2016 Søren

    Helt enig


  • #40   5. dec 2016 Men det er også lige der, at det kan gå helt galt og ende med vold. For ikke alle kan styre sig.

  • #41   5. dec 2016 Det er klart at bølgerne kan gå højt, men jeg har ikke indtryk af at der er Russiske tilstande i DK.
    Dem jeg har snakket med gennem tiden har været i en god tone og folk har sagt pænt undskyld, har ikke oplevet vold eller lign.
    Har faktisk ikke engang skulle skændes med nogen.

    Så snart folk kommer ud af bilerne er de noget mere konfliktsky end når de sidder inde i bilen.


  • #42   5. dec 2016 The fruitcake is strong in you... Hold da op...

  • #43   5. dec 2016 Mig eller hvad?

  • #44   5. dec 2016 Har aldrig helt forstået hvad folk vil opnå ved at følge efter en anden billist de er sure på, det ændre jo ikke noget alligevel, det samme med dem som vil "straffe" ved at køre helt oppe i bagkofangeren for der efter at overhale og lave en kør langsomt aktion. Disse ting tyder på nogen helt fundenmentale fejl på øverste etage.
    Og nogen i den her tråd kunne godt se ud til at have disse fejl.......


  • #45   5. dec 2016 Er det ikke bare den generelle trafikkultur her i landet?

    Hvis nogen gør noget forkert, så er de en flok idioter. Hvis du selv gør noget forkert og andre pointerer det, så er de sgu også nogle idioter. smiley


  • #46   5. dec 2016 Carsten, hvis jeg fortæller dig at jeg er en voksen mand. Så kender du vel svaret smiley smiley

  • #47   5. dec 2016 Johnny

    Nej på ingen måde?
    Hvis en person skubber til dig i Bilka eller på anden måde er ubehøvlet overfor dig, vil du så ikke spørge personen hvad der nager ham, og om han godt vil være rar at lade være?


  • #48   5. dec 2016 Jeg synes ikke at man skal lege bent bejent. Folk er idioter uanset om de får det af vide eller ej.

    Men jeg køre som det passer mig mentalitet til gæld. Og at man gerne vil bokse hvis nogen måtte fortælle dem det. Det er lidt Randers/Albertslund agtig smiley


  • #49   5. dec 2016 Du går automatisk ud fra at hvis jeg vil snakke med en anden trafikkant så flyver jeg råbende ud af bilen med et baseballbat hævet over hovedet eller hvad?

    Så har du jo slet ikke læst hvad jeg har skrevet.

    Jeg vil bare gerne i dialog med personen for at fortælle dem at jeg ikke syntes at deres opførsel er hensigtsmæssigt.
    Bliver de så aggressive over det, så er det jo dem der har problemet og ikke mig.

    f.eks. tog jeg en snak med en ung pige som havde lidt for travlt med at komme på arbejde og nær havde torpederet en anden bil og en cyklist i et højresving.
    Hun skulle holde på samme P-plads som mig, så kunne jeg fortælle hende at jeg syntes sq ikke det var helt smart det hun havde gang i der.

    Og efter at få det forklaret kunne hun sagtens selv se problemet.

    Hvordan kan der være noget forkert i det?


  • #50   5. dec 2016 Hvis der er noget der kan pisse mig af og som jeg synes er mega provokerende, så er det når en modkørende blænder op, lige inden de passerer. Og jeg har tit tænkt på at man burde klodse bremserne, vende rundt og følge efter dem.

    Men så kommer jeg til at tænke på hvor dumt det egentlig er. Hvis vedkommende stoppede, ville jeg ikke vide hvad jeg skulle stille op. Så kan man stå der og spille med musklerne og lege Bent Betjent og ikke få en skid ud af det alligevel. smiley


  • #51   5. dec 2016 Hvorfor overhovedet hoppe ud af bilen og fortælle dem det, hvad får du ud af det, ud over at du føler dig som en fandes Karl og får poleret dit ego, det er undskyld jeg siger det noget smartass agtigt.
    Kom dog videre, gider ikke lade mig hisse op over for småligheder i dagligdagen.


  • #52   5. dec 2016 jeg kan rigtig godt lide kage

  • #53   5. dec 2016 Carsten, jeg er på din side smiley delvis i hvertfald. Det var den anden nr gut det hentydede til at han ville bokse

  • #54   5. dec 2016 Hvis vi bare allle kørte Hellcat´s!

  • #55   5. dec 2016 Lad folk køre som de vil og pas jeres egen køren

  • #56   5. dec 2016 3183 3

    Når andre menneskers køren udsætter MIG for fare, så bliver det sq mit problem!

    Jeg vil sq ikke smide min bil ud i rabatten og risikere skader og så bare "passe mig selv" bagefter.

    Problemet er nemlig at folk der køre på den måde ved at der er meget lille risiko for en konfrontation, og når der så opstår en, så har jeg en klar opfattelse af at de lære noget af det


  • #57   5. dec 2016 Jaja

  • #58   5. dec 2016 Bare roligt Carsten, det er ikke alle folk der er uden for pædagogisk rækkevide som 3183 3

  • #59   5. dec 2016 Det er sørgeligt er det, og jeg har en klar fornemmelse af at rigtig mange billister kunne nyde godt af lige at få sig opdateret på reglerne..

    For nyligt skulle jeg igennem en lille 4 benet rundkørsel her i byen. Der var frit så jeg kørte ind i rundkørslen. På ben 3 kommer der så en tyk kælling kørende ned mod rundkørslen (en af dem der har fået sine 2,3 møgunger og ikke behøver at gøre en skid ud af sig selv, så vi har ingen makeup på, går i joggingtøj og crocks med foer)..

    Hun vælter sin grimme Picasso ud i rundkørslen næsten lige ind i siden på mig, hun bremser vildt op og dytter som en galning og giver mig fingeren.

    Jeg fik et giga shock, og et ret dårligt humør resten af dagen..

    Hvad er det folk ikke fatter omkring hajtænder, rundkørsler osv ? Er det virkelig så svært ?


  • #60   5. dec 2016 interessant tråd smiley
    kan følge begge retninger..
    får selv lange løg når folk ikke holder afstand bagved.. så klodser jeg bare bremsen.. det er også ulovligt men gider sgu ikke have en bil i nakken..
    men på den anden måde har jeg da også taget mig selv i at lave fejl i trakfikken såsom fx under vudere en overhaling (hvor du ellers gerne må) hvor man bag efter sagtens er klar over det var dumt..
    så kort sagt alle kan kvaje sig.. selv politiet...


  • #61   5. dec 2016
    Jeg ser på færdselsloven som jeg ser på alle andre love her i politistaten danmark.... De er ganske fine guidelines til fornuftig adfærd, men kan ALDRIG nogensinde følges til punkt og prikke...
    Jeg går langt højere op i ting som moral, etik og almindelig sund fornuft, samt respekt for mine medmennesker. Til gengæld så forlanger jeg det samme fra alle andre, som har de samme vilkår som mig selv.

    Derfor kan i finde mig på motorvejen med 200+, hvis jeg vurderer at forholdene er til det. Eller en mørk aften i en øde skov hvor 40 fodboldtosser slås en fair kamp mod hinanden, fordi de elsker det. Eller ved en stor grim forladt fabriksbygning for at spraye farve på byen. Osv osv...

    Derfor går jeg på heller ingen måde op i hvad andre folk laver af ulovligheder. Jeg skelner mere imellem rigtigt og forkert, selvom det lyder utrolig helligt. Hvis en anden persons handlinger ikke skader mig, samfundet eller andre, så rager det ikke mig om de overtræder en lov.

    Så er der så dem der vælger at skide på loven, og så tror de at det samtidig betyder at de skal skide på de sociale kodeks. Det er dem der render rundt med "fuck alle" attituden helt ude på tøjet, og det er primært dem der skaber de bevidst farlige episoder i både trafikken, nattelivet osv.


  • #62   5. dec 2016 Ulrik

    Alle kvajer sig, det er uundgåeligt. Der er ingen af os der er perfekte smiley

    Men det er når flok køre med hovedet under armen og intet galt selv kan se i det.
    Der hopper kæden sq lidt af for mig.

    Et godt eksempel var en dame der lavede en overhaling på 2 biler og jeg kommer modkørende, så jeg må undvige og køre ud i rabatten for at undgå et sammenstød.
    Jeg blinkede af hende med lygterne, og hun havde sågar overskud til at give mig fingeren da hun passere.
    Hvad sker der oppe i hovedet af sådan en kælling?


  • #63   5. dec 2016 Carsten det enkle svar på dit spørgsmål: --- ikke ret meget...

  • #64   5. dec 2016 Fordi jeg ikke giver jer ret i alt i siger og mener er jeg ikke ude for nogen rækkevidde lille ven smiley

  • #65   5. dec 2016 3138 3

    Stop dig selv
    Læs hvad du selv har skrevet i tråden


  • #66   5. dec 2016 Er udemærket klar over hvad jeg har skrevet smiley men hvem er det der brokker sig hele tiden? Ikke mig ...

  • #67   5. dec 2016 Du har da brokket dig rigeligt? smiley

  • #68   5. dec 2016 Fair at folk kører for hurtigt, det er jeg sgu lidt ligeglad med hvis forholdende er til det.

    Men hvis du kører helt oppe i røven på mig, så blinker jeg med lygterne, og hvis du stadig er der, så ryger foden på bremsen..

    Især i vinterkassen, sådan en svensk tank tager ikke skade af en lille pug på trækket smiley


  • #69   5. dec 2016 R U H, sådan en trunte var jeg sq nok kørt efter og givet min mening

  • #70   5. dec 2016 Øh nej. Har bare fortalt sådan nogle tumper som dig kan blande dig udenom min kørsel og passe din egen. Er du utilfreds med min kørsel må du jo ringe til politiet og klage. Og de synes nok du er lige så latterlig at høre på som jeg gør smiley

  • #71   5. dec 2016 3183 3, du lyder virkelig som om du er en af idioterne ude i trafikken?

  • #72   5. dec 2016 Ja utroligt så kloge i er! Ja jeg er en tumpe fordi jeg kører 90 hvor man må køre 80 og kører stærkt på motorvejen! Stop jeres ynkelige tuderi. Det er da ikke til at holde ud at høre på, håber i allesammen kører galt. smiley

  • #73   5. dec 2016 Kan kun sige i lige måde til dig.. smiley det burde gå ud over dem som egentlig laver fejlene/dumhederne istedet for dem der faktisk kan finde ud af, at køre pænt.

  • #74   5. dec 2016 Hvilke dumheder er det jeg laver så ?! Forklar mig

  • #75   5. dec 2016 3183 3 de opføre sig vel sådan i trafikken smiley ta dig ikk af dem smiley jeg kan slet ikk læse hvor du har brokket dig :S

  • #76   5. dec 2016 Hva skal du så udsættes for pia?

  • #77   5. dec 2016 Jeg er kun en sur billist når folk dummer sig i trafikken.

  • #78   5. dec 2016 3183 3 det er sgu næsten værre med øko folket der sænker trafikken ved at køre 10 km/t for langsomt. Så hellere køre 90 i stedet for 80.

  • #79   5. dec 2016 Og så overhale dem for fuldoptrukket, var det ikke sådan man skulle gøre?

  • #80   5. dec 2016 Præcis og gerne mens man snakker i mobilen og har en smøg i kæften men kæresten giver et blowjob og æder en cheeseburger

  • #81   5. dec 2016 Haha. Jeg overhaler sgu kun hvis der er plads til det.

  • #82   5. dec 2016 Jeg synes det er utroligt at nogen ikke kan finde ud af at overholde de aftaler de selv har indgået for at bevæge sig rundt på aftalte områder.

  • #83   5. dec 2016 3183 spiser din kæreste cheeseburgere mens hun giver blowjobs ? smiley

  • lasse t
    lasse t Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 21
    #84   5. dec 2016 det er for at tage den dårlige smag smiley

  • #85   6. dec 2016 Synes det er med brækfornemmelse at læse nogle kommentarer.
    Er virkelig harm over, nogle virkelig bare kører uden respekt for andre og andres liv og forlighed.
    Eller skriver man blot det for at virke smart.
    Nu har det aldrig været smart at lave dumheder, ej heller smart at indrømme dumheder.


  • #86   6. dec 2016 Kan ikke se hvad problemet er..

  • #87   6. dec 2016 Dennis H

    At folk køre som det passer dem og skider på de øvrige i trafikken?
    Det kan du ikke se et problem i?


  • #88   6. dec 2016 Dennis nu er der jo også et sikkerheds aspekt i at overholde fart grænsen.

    Folk køre generelt rigtig ofte for stærkt og argumentere med "Jeg køre 200" på motor vejen hvis forholdene er til det". Jo jo, men nu er det jo sådan at trafik uheld ofte har en faktor af noget uventet - og fart.


  • #89   6. dec 2016 Johnny J netop, og 200 på motorvejen er helt fint hvis de andre billister ikke laver fejl, men så kommer Fru Hansen på 74 år i sin Kadett C 1,2 supersport fra 1972 og trækker ud for at overhale en lastbil med 95kmt fordi hun ikke kan vurdere hvor hurtig trafikken kommer bagfra i bakspejlet.

    Og så skal der bremses ned fra 200 på meget kort tid.. Det er uholdbart.

    Det kan være svært nok bare med 130 kmt


  • #90   6. dec 2016 Hun er sq da ret godt kørende hende Fru Hansen smiley

  • #91   6. dec 2016 R U H - Det kan aldrig undskyldes at køre så stærkt smiley Fru Hansen er i sin gode ret til at overhale en lastbil - også med 95kmt smiley

    Du kommer bagfra, du har ansvaret.


  • #92   6. dec 2016 3183 3

    Gentager lige bare for at du lige kan føle dig truffet igen. Det som jeg hentydede til var som i bund og grund er i din fulde ret; At du må køre som du ønsker.

    Dilemmaet heri ligger bare i at fordi du kører som det passer dig overholder du hverken "det normale" regelsæt for hvordan man skal færdes i trafikken og derfor bliver den situation du skaber farlig for dine medtrafikanter da DU som den eneste bevæger dig udenfor hvad andre forventer du gør i trafikken.

    Vi kan også tage den simple version af det ovenstående.

    Du synes jo tydeligtvis folk skal blande sig uden om andres kørsel, selvom det går ud over dem da det ikke rager dem?
    Jamen, jovist det rager dem en helt del hvis det går udover at du skal lave en manøvre for at undgå du ikke hamrer ind i siden på dem eller at du mener du selv er bentbetjent og har ret til det hele


  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #93   6. dec 2016 3183 3
    Du er bare en fucking nar!


  • morten r
    morten r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #94   6. dec 2016 Det lyder som om det bliver en lykkens dag når bilernes autopiloter overtager opgaven med kørslen????
    Så behøver de ældre heller ikke forny kortet mere, de skal bare "opdateres"??????


  • #95   6. dec 2016 Morten r, det er rigtigt pånær 1 ting.
    Lad mig tegne et lille billede af situationen for dig.

    Johnny køber sig en ny bil der kan køre selv. Johnny er en god pligtopfyldende borger der sørger for bilen kommer til Service og kalibrering. 5 år efter vil Johnny have den opdatere model og brian som er en Fandens Karl køber den af ham. Bilen har lidt bøvl med elektronikken, men Brian tager det ikke så tungt og prøver selv at ordne problemet. Det er så Hør Brian opdager han måske har lavet en lille fejl og torpedere en bil i siden fordi han kører overfor rødt.

    Navnene er selvfølgelig bare gas hehe


  • #96   6. dec 2016 ALLE LAVER FEJL!!!! ALLE smiley

  • #97   6. dec 2016 Rasmus W har lige lavet den største haha smiley

  • #98   6. dec 2016 Diceman det er korrekt. Men du må også indrømme at jo mere man bevæger sig på eller over grænsen jo større bliver de potentielle konsekvenser også for både dig og alle omkring dig når det så går galt.

  • #99   6. dec 2016 JEP Og ALLIGEVEL køre jeg motorcykel velvidende at folk SLET IKKE ser mig smiley Jeg tar sågar mit barn ind i bilen og kører ud og handler ind feks. Men altså jo før man acceptere at folk laver fejl jo før kan man komme videre når folk laver en nærdøds oplevelse på en smiley

  • #100   6. dec 2016 Nå men så kan du da rigtig glæde dig til 833 skal ud og lufte sin 130 hestes Peugeot med 200 i timen efter forholdende smiley

  • #101   6. dec 2016 ? Whaaat? Hehe

  • #102   7. dec 2016 Fordi de er nogen negative og egoistiske røvhuller, deres dag skal bare ødelægges, nogen gange skal man bare smile til dem og andre gange skal de se fingeren.

  • #103   7. dec 2016 Johnny det er simpelthen ikke rigtigt. De fleste folk, specielt dem der kører øko biler, de regner bare med at folk kører lige så hurtigt som dem, så de trækker bare i rattet og ryger ud i overhalingsbanen, mens de har deres headset i og leder efter den rigtige podcast på deres iPhone. De kigger ikke i spejlet. De er sgu til større fare end mig??

  • #104   7. dec 2016 Typisk også samme type der har et "børn i bilen" klistermærke i bagruden, dem der holder på en anden side af stoplinjen ved et lyskryds, dem der ikke stopper for fodgængere, dem der ligger i midterste vognbane, istedet for at trække ind osv..

  • #105   7. dec 2016 Dem der ikke tænder baglygterne på deres biler...

  • #106   7. dec 2016 Præcis..

  • #107   7. dec 2016 Det der bla (imo) kendetegner en dygtig bilist er forståelse og accept for at der er forskellige bilist typer. Man skal tage forbehold for at der både er fru jensen på vejen der køre langsomt, Brian med ny erhvervet kørekort, der køre lidt stærkt og er ringe til at orientere sig samt har svært ved at finde koblings punktet. OG alle tosserne der køre hasarderet, samt kvinder der ligger make up og tjekker mobilen. Der er også nogen som køre super forsigtigt og som er usikre i deres beslutninger, så nytter det ikke noget at man ligger i røven af dem, dytter og blinker. Nogen er uopmærksomme og glemmer at de ligger i midtersporet, men derfor skal man ikke skære skarpt ind forand.

    Folk er forskellige og køre forskelligt. En dygtig bilist er velvidende om at der er alle de her forskellige typer billister, samt kan kapere det uden at lave dumheder selv. Utrolig mange tror at de skal lege betjent og vise med deres adfærd at de andre er forkert på den - gerne med brug at horn, lygter, overhaling indenom, skære ind foran, bremse eller på anden måde genere. alt i mens man glemmer sine egne ulovligheder og risiko i mellemtiden.


  • #108   7. dec 2016 Ja det er meget muligt, men hvis man er usikker, så skal man blive hjemme.. og jeg skærer heller ikke ind foran folk. Jeg blinker af dem hvis de ligger i ydresporet og der er plads i det inderste.

  • #109   7. dec 2016 Og ja i bund og grund har du ret, men det fungerer ikke sådan i virkeligheden.

  • #110   7. dec 2016 Ja jeg har den holdning at hvis ikke man kan lide at køre minimum det tilladte alle steder i trafikken på nær motorvejen. Så burde man aflevere sit kørekort og bruge offentligt transport istedet.'

    For der er ikke noget mere irreterende end at ligge bag en der ligger med 70 hvor man må køre 80.


  • #111   7. dec 2016 Der er ikke noget "minimum det tilladte", da man jo ikke må køre hurtigere smiley

    Der imod er der noget der hedder "Generelle hastighedsbegrænsninger" under §42 i færdselsloven som beskriver en højest tilladt hastighed.


  • #112   8. dec 2016 Men hvad angår dem der kører for langsomt plejer jeg gerne at presse dem lidt alternativt overhaler jeg dem så snart jeg kan komme til det.

  • #113   8. dec 2016 Vincentz

    Problemer er hvad ens opfattelse af "langsomt" er
    Jeg havde en i dag der nærmest rørte ved mit anhængertræk i flere KM fordi han ikke kunne komme forbi. og jeg kørte 90km/t på fartpiloten og der var 4-5 biler foran mig, så jeg kunne ikke køre stærkere om så jeg gerne ville.


  • #114   8. dec 2016 altså når jeg mener for langsomt så mener jeg 70 km/t og derunder på landevejen

    og 40 og derunder i byen hvis ikke der er skiltet med andet.


  • #115   9. dec 2016 havde en episode på motorvejen den anden dag, kommer kørende og ligger bagved en gammel renault et eller andet.. kan se at indersporet er ledigt, giver dem så et blink eller 2 for at komme forbi. de flytter sig, da jeg er på siden af dem får jeg fingeren fra dem begge og kan se de råber ad mig inde fra bilen, mundene bevæger sig ihvertfald. smiley da jeg passerer dem blinker de som sindssyge efter mig.. rystede bare på hovedet af dem.. xD xD

  • #116   9. dec 2016 # 115
    Hvis du så vinker tilbage til dem, så blive de ekstrem sure på en. smiley


  • #117   11. dec 2016 Så sent som igår er der et fjols der blæser lige ud foran mig da han kører fra en parkeringsplads. Giver ham et langt dyt fordi at jeg var lige ved at brage ind i ham pga at han ikke gad respektere hans ubetingede vigepligt. Hvad gør naren, han knalder bremsen i så jeg er ved at gøre hans lille lortespand endnu kortere.

  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #118   11. dec 2016 Jeg er enig i at det kan være dumt OG farligt at køre langsomt, men der findes ikke nogen minimumshastighed, beskrevet i Færdselsloven.
    Der er regler for hvilke køretøjer, der må køre hvor.
    Derfor skal I bare blande jer udenom!!


  • #119   11. dec 2016 Rasmus W næ men man må ikke være til gene for de øvrige trafikkanter, og det er man hvis man ligger og nulrer i komahastighed i ydersporet på motorvejen.

  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #120   11. dec 2016 Hvis det f.eks. sner, er tåget eller kraftig regn, så har folk ret til at køre den hastighed de er trygge ved.
    Der er så en regel om at man skal holde til højre og den kan selvfølgelig komme i spil.
    Det er ikke noget du og jeg afgør, og ej heller de andre cowboys herinde.


  • #121   12. dec 2016 Hans jeg har selv haft en sur bilist der fulgte med hjem og råbte og skrig fordi han hade over set mig da han bakket ud hvor efter han overskredet flere fart zoner for og kigge helt oppe bag mig jeg lod ham sku køre med hjem og forklaret ham alle sine fejl og da han pustet sig op måtte jeg sige han hade 2 min til og komme ud af min grund og da det fik han Højer op i gaer var han så dom at han sage han ville ringe til politiet lol kigget på ham og sange gør du det og mindet ham om alle hans fejl blev træt af og høre på han så tog min hund ud af bilen og vupti så hade han nåde han skule nå nogle er til grin

  • #122   12. dec 2016 Der er idioter i begge lejre det er helt klart.
    Men de par gange jeg har gjort det har det 100% været modparten der havde fejlen, og forsøgte af stikke af fra det, men jeg har aldrig himlet op.


Kommentér på:
Sure bilister..

Annonce