{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.056 visninger | Oprettet:

Køb af fabriksny 2017 Mazda 3 Optimum - er prisen ok? {{forumTopicSubject}}

Hej gæve bilnørder

Jeg er tæt på at købe ny bil, og valget er faldet på den nye 2017 Mazda 3 Optimum.

Jeg har dog ret svært ved at lure om jeg bliver tørret med afslaget ift. hvad det er muligt at få, så er det noget I har en holdning til? Jeg kan se flere steder her på sitet at folk ved køb af netop Mazda 3 har fået enormt meget udstyr, forlænget garanti osv. med samtidig med at de får et nedslag i selve bilens pris.

Jeg har spurgt til en pris på følgende:

- 2017 Mazda 3 Optimum
- Aftageligt træk
- Bagagerumsbakke
- Undervognsbehandling da forhandler har aftaler med omkringliggende undervognsbehandlere

Dette kan de lave til 274.200 kr, og denne pris forudsætter at min BMW E46 320i som ses i profilen indgår i handlen til en pris af 25.000 kr som de mener den maksimalt kan tages ind for.

Jeg har via Mazdas listepriser regnet mig frem til at jeg sparer cirka 14.000 kr ift. listepriserne, men kan det virkelig passe der slet ikke er mere at komme efter? Forhandlerne virker slet ikke til at hakke og stikke i.

Jeg synes virkelig vi har prøvet at trykke dem på maven, uden rigtigt at kunne få mere.

På forhånd tak for jeres hjælp. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af fabriksny 2017 Mazda 3 Optimum - er prisen ok?
  • #1   28. dec 2016 Umiddelbart ville jeg høre mig lidt omkring ved andre forhandlere smiley

    Kan jo være de er mere villige smiley


  • #2   28. dec 2016 Det er desværre allerede forsøgt, og der var vitterlig intet at hente på priserne. Det var udelukkende listepriserne de forholdt sig til, så prisen i det oprindelige indlæg er det bedste vi har kunne indhente.

  • #3   28. dec 2016 Forskellen på Mazda, og feks Ford / Toyota det er at der generelt ikke er meget at hente i forhandling ...
    Hverken Toyota er Fords listepriser har noget med den reele pris at gøre...
    Hos Mazda er deres priser generelt mere faste..( eller listeprisen er med andre ord mere realistisk)..
    Ps godt at du tager 2017 modellen da den bla fåes med full led og g-vectoring.. modsat 2016 modellen...


  • #4   28. dec 2016 Men hvad med Privat salg af bilen? 25.000kr, det lyder billigt.

  • #5   28. dec 2016 Chris, især de fulde LED lygter var en af årsagerne til at det blev 2017 modellen og ikke 2016 - sammenholdt med at kabinen har fået et lækkert omend ret diskret løft i 2017 modellen også. G-vectoring har vi ikke rigtigt mærket det store til under de mange prøvekørsler af 2016/2017 modellerne, så det virker lidt som salgsgas smiley

  • #6   28. dec 2016 Thomas F: Jeg har overvejet det, men vil nødigt brænde inde med bilen heller. Prisen på de 25.000 gør også ondt, men det er udelukkende for ikke at skulle stå med besværet med at sælge en bil privat, folk vil jo sjældent betale noget som helst for noget brugt efterhånden og magter snart ikke at blive dænget til med skambud og sære byttehandler. smiley

  • #7   28. dec 2016 Min lillebror han kigger efter ny bil, helt specifikt en E46.
    Men ved ikke om han ønsker en størrer motor, hvis du ville skrive lidt om den i en PB, kunne jeg sende det hans vej, hvis det har interesse ? smiley


  • #8   28. dec 2016 Du har fået en PB smiley

  • #9   28. dec 2016 nogle gange kan prisen presses noget mere hvis men køber noget eftermonteret ekstra udstyr såsom træk. og hvis du laver finansiering his forhandleren som de også gerne tjener mellem 10-20000kr på også kan du evt lave en serviceaftale også så ved de at de kommer til at tjene noget mere på bilen så erder måske lidt mere at handle på.

  • #10   28. dec 2016 Det er meget forskelligt mht hvad forhandlere vil give for bilen. Kender en der skulle give sin Peugeot 307 sw i bytte på en ny polo bluemotion. Han fik 20000kr mere for bilen ved at handle med VW i hobro.

  • #11   28. dec 2016 Tak for svar Michael smiley

    Det eneste ekstraudstyr vi reelt set har behov for er aftageligt træk som også er med i deres tilbud, derudover der "kun" læderkabine samt en safety pakke vi ikke vil betale ekstra for at få, og begge dele har en værdi af 15.000 kr hver så det kaster de næppe med.

    Bilen vil blive finansieret gennem forhandleren, jeg vil lige overveje en serviceaftale hvis vi ikke kan få andet med smiley


  • #12   28. dec 2016 Johnsen, det har også været mit indtryk indtil nu. Men om de giver mere for byttebilen og mindre rabat på den nye eller omvendt, så er det egentlig mig ligemeget - bare den samlede pris til slut er lav nok. smiley

  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Svar: 7
    #13   28. dec 2016 Prøv at tjekke autooffer.dk

  • #15   28. dec 2016 kan du ikke prøve at send noget information om den BMW i pb? smiley

  • #16   28. dec 2016 Send også gerne yderlige info om Bmw til mig i PB

  • #18   28. dec 2016 Jeg tror sgu tit folk er fulde af løgn, når de påstår af de har fået kæmpe rabatter og en masse udstyr med i prisen. Ved køb af fabriksny bil gi'r forhandleren sgu ikke ved døren. Ved demovogne er det nok nemmere at hive en god rabat.

Kommentér på:
Køb af fabriksny 2017 Mazda 3 Optimum - er prisen ok?

Annonce