{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.620 visninger | Oprettet:

Køb af fabriksny Kia Rio {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Plejer nu altid at kunne få et par gode meninger, når jeg skal bruge den.

Har haft min Seat Altea i næsten et par år, men savner noget elektronik og udstyr, desuden og jeg lidt skuffet over km/l, når det en motorvejs pendlerbil.

Har kigget meget efter den nye Kia Rio, synes det en fræk bette bil, og bunkevis af billig udstyr.
Jeg har cirka 200.000 til bilen, derfor jeg har kigget lidt efter en Demo, de fås i Exclusive model med alt udstyr til 199.900, hvad er jeres mening om den bil? Har i selv købt den med en erfaring i gerne vil dele?

Er bilhandler til at forhandle med omkring demo biler?


Tak på forhånd.
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af fabriksny Kia Rio
  • #1   21. aug 2012 Jeg var ude og prøvekøre en forleden dag, det var godt nok kun en Active model, men jeg synes rigtig godt om den. God komfort, lavt støjniveau og lækkert design, både inde og ude. Eneste minus er at der ikke findes en radio erstatningsfront endnu, så man kan montere en standard radio eller dobbelt DIN endnu. Men derudover så er det en lækker lille bil.
    Jeg er lige knap 190cm, og der er omkring 8-10cm over hovedet på mig til loftet, så pladsen er ganske god i den også.


  • #2   21. aug 2012 jeg har en ven der arbejder for KIA eller har faktisk et par stykker. måske skulle du prøve at høre dem. så når det er en ven der har henvist en kunde må de kunne give lidt rabat smiley

  • #4   21. aug 2012 Uddyb Casper S, har du nogle realistiske km/l tal ved 50, 80 og 130?

    Ser lige på det Superfjams, men det gælder nok ikke Demo biler. smiley


  • #5   21. aug 2012 Kia Rio ville jeg helt klart købe i diesel, det er en fin bil, og en fin motor, personligt syntes jeg benzin-modellerne skal have lidt for mange omdrejninger for at komme fremad. Og hvis det er til pendling, så skal det være diesel.

    Bilen er fin, og der er masser af udstyr, og hvis det er elektronik og dimser, så er det klart en Exclusive der tilfredsstiller dig hurtigst.


    Til 200.000 kr ville jeg nok alligevel vælge en Polo, dog med mindre elektronisk udstyr, men med bedre kvalitetsfornemmelse mv.
    Eventuelt en Polo 1.6 TDI Comfortline BMT (90HK), de kan være ret økonomiske. Selvom jeg ikke klager over min 1.6 TDI 105 HK Highline, uden nogen former for BlueMotionTechnology.


  • #6   21. aug 2012 Har også en kammi der købte en i foråret og han har også været super glad for den indtil videre!

    De gamle kører også på KIA nr. 2 nu og det har også altid bare virket uden særlige problemer.....

    Så alt i alt, kun positivt herfra om KIA! ;o)


  • #7   23. aug 2012 Tak for de gode svar, skal ud og kigge på den i næste uge, glæder mig! smiley

  • #8   23. aug 2012 Hvis du tænker diesel, så husk lige på at regeringen påtænker en markant afgiftsforøgelse af de grønne afgifter - allerede fra næste år!!

    Et eller andet sted, skal pengene til alle helle t´s fejlslagne projekter, jo komme fra..... Så hvorfor endnu en gang, ikke fra bilisterne.....


  • #9   25. aug 2012 Det er rigtigt Thomas, har også tænkt på en benzin. De er trods alt lidt sjovere i de små motorer også ;-)!

  • #10   25. aug 2012 Jeg syntes Kia Rio er noget sjovere i Diesel, da de trækker bedre fra bunden, specielt i forhold til de sugemotorer de har i dag, hvor de gerne skal have lidt omdrejninger for at de bliver sjove...

  • #11   25. aug 2012 brian J, siger du din bil køre 40km/L ved 50 i timen.? og 33 ved 80.?

  • #12   25. aug 2012 Jeg havde oprindeligt bestilt en 1.4 (Benzin) Exclusive med læder/navi og soltag, da det nemlig er en rigtig flot bil, og samtidigt kan der fås meget udstyr som normalt er forbeholdt biler i dyrere klasser. Der findes helt sikkert en exclusive som demo model et sted i landet som du kan få en go pris på. Det er bare at ringe/skrive rundt til forhandlerne. Vil anbefale Autohuset Vestergaard i Fredericia, sygt go service, og de var dem der kunne give mig den bedste rabat i hele landet.

    PS. Det endte med at jeg fandt ud af at jeg hellere ville have en ny Cee'd, da jeg alligevel var oppe i det prisleje.


  • #13   26. aug 2012 Var ude idag og se på 1,1 CRDI Exclusive med en masse udstyr, til den lækre pris af 199.000, Så imorgen er det ned til banken og hente en check på bytteprisen!

    Glæder mig meget smiley !


  • #14   26. aug 2012 Det er også en fin bil, tillykke med den...

  • #15   27. aug 2012 den må du sku længere ud på landet med du. prøv at måle rigtigt.. fyld helt op i røret og tank så igen. den kørecom. kan du ik regne med

  • #16   27. aug 2012 Jamen så stort tillykke med den Morten! ;o)

  • #17   28. aug 2012 I det tilfælde, så kan min Polo Highline også køre 50 km/l ved 80 km/t ud ad lige landevej. Men der er mange andre ting som vind, vejr og andet der spiller ind.

    På en fuld tankfuld er 20 km/l mere realistisk i min Polo, men det er så også blandet kørsel, dog med hovedvægt på landevejen, men en tur på motorvejen og ind gennem byen med lyskryds tager hurtigt toppen af det sjove smiley


  • #18   28. aug 2012 50km/L... nu må i sku lige... dvs. jeres økø biler, køre længere end de nye hybrid biler... det er sku flot.! de køre mellem 40-50km/L

  • #19   28. aug 2012 kan altid forhandle med forhandleren om noget rabat jeg købte en ny aygo til konen der fik jeg en undervognsbehandling og et afslag i prisen på 8000
    så hvis man er fræk nok og forhøre sig ved flere forhandler kan der være mange penge at spare



  • #20   28. aug 2012 +1 Dan. Da jeg skulle bestille min Rio ville den lokale nellemann kun give 8000kr i rabat. Vestergaard i Fredericia ku gi 25k = fortjeneste på 17.000 for et par timers 'arbejde'.

  • #21   28. aug 2012 Jeg har været ude og prøvekøre en Rio, da jeg osse syntes at det var en lækker vogn. Dejlig bil og skøn maskine, men jeg syntes styretøjet var for følsomt og en elendig udsigt i "cykelhjørnerne". Plus, hvis man er under 150 cm. og sidder på bagsædet, kan man intet se. Der er osse 4-6 mdr. leveringstid, fik jeg at vide. Endte op med den nye Nissan Micra i stedet.

  • #22   28. aug 2012 jeg fik så også en undervogns behandling også så ja det er rigtig hvis man køre lidt rundt så kan man godt spare en del penge

  • #23   28. aug 2012 Efter hvad jeg har læst her så skal jeg da nok til Fredericia og høre om en pris, i silkeborg var de fuldstændig umulige smiley


  • #24   28. aug 2012 Spørg efter Andreas, han har lige solgt en Cee'd til mig, og er virkelig tilfreds.

  • #25   28. aug 2012 Tror lige jeg skal have skrevet en mail der ned til. Vil ikke lige køre over 2 timer smiley

  • #26   29. aug 2012 Brian L >> Det var lidt ironisk ment, men hvis du bare kører efter hvad computeren siger, så kan de ofte køre ret langt på literen, men det er ikke et udtryk for hvad der er sandt når du tanker.
    Men på den anden side, så er der mange af hybriderne der heller ikke kører langt på literen i sidste ende. Fx en Prius er jeg ikke imponeret over, set i forhold til en alm. dieselbil, eller endda de små almindelige benzinbiler, så er en Hybrid alt for dyr smiley


  • #27   29. aug 2012 brian D, ok..:)

  • Adam L
    Adam L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #28   17. dec 2013 Jeg har købt en fabriksny Kia Rio CRDI 1,1. Diesel og 6 gear. Turbolader og kun 3 ventiler. Den trækker fantastisk og er væk fra lyskryds på ingen tid. Har ikke prøvet, men tror faktisk den er hurtigere en 12 sek fra 0 - 100 km. Eneste øv er problemer med koblingen. Men det bliver ordnet på den udemærket garanti der er på 7 år.. Du vil ikke fortryde dit køb

  • #29   17. dec 2013 det er 1,5 siden han spurgte om dette, så tro han har taget sin beslutning smiley


  • #30   17. dec 2013 måske han har købt en så kunne det jo være han kunne give en update på køb smiley

  • #31   17. dec 2013 Hvis du ser på hans profil, så ser det ud til at han har købt en corsa ??

  • #32   17. dec 2013 nåååå så var han dog kommet til fornuft :O)

Kommentér på:
Køb af fabriksny Kia Rio

Annonce