{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.856 visninger | Oprettet:

Problemer med værksted {{forumTopicSubject}}

Hej!

Tirsdag d. 28/3-17 kørte jeg i stykker på motorvejen, min bil blev transporteret hen til et værksted, hvor de onsdag gik i gang med at kigge på den. De fortalte at halvdelen af tandremmen, var halvdelen knækket af og de mente det var det der var galt, så de skifte tandrem, vandpumpe osv.. torsdag den 30.3 hentede jeg bilen og nåede kun ca 200 m væk fra værkstedet, hvor jeg måtte stoppe, da koblingen pludselig var underlig, når man gav gas var den nogen gange mærkelig og den larmede på en underlig måde. Jeg gik så ud og tjekkede i motoren, hvor det viser sig at den nye tandrem de har sat på sad helt løst! (Har video af dette) Jeg tog tilbage til værkstedet, hvor de så trak den tilbage og gik igang igen. Fredag d 31.3 hentede jeg så min bil om aftenen, hvor den pludselig laver en masse mærkelige lyde fra motoren, jeg bor ca. 5 minutter fra værkstedet, så køre bare hjem og stiller bilen, da værkstedet havde lukket. Mandag tager jeg kontakt til værkstedet, hvor de så får s.o.s til at hente bilen hos mig. Den kommer så ind på værkstedet for 3 gang. Nu mener de så at det pludselig er svinghjul, kobling og udrykkerleje som er defekt. Jeg har fået afvide fra flere at topstykket skal tjekkes, og tager så ud og snakker med chefen på værkstedet, som lige ud sagt er en nar overfor mig... Jeg siger til ham at jeg synes det er mærkeligt at to gange i træk hvor jeg henter bilen er der noget nyt galt med den, på trods af de mener de har prøvekørt den hvor den ingen mislyde sagde fra motoren.. Jeg har en længere diskussion med ham, da han mener de har prøvekørt den og at den først er gået i stykker når jeg har sat mig ind.. Han lavede grin med at jeg da i hvert fald ikke selv har kigget i motorenhjelmen da jeg hentede den første gang; fordi piger kender jo intet til biler ;)... nå men, så pludselig er der gået mere i stykker på trods af den har stået stille på deres værksted? Der er brugt en kvart tank diesel mens de har haft den? Der mangler skruer. Min trækkrog til foran manglede den ene gang, Den fandt de dog. Da de havde den ene skærmkant af, har de fået revet lak af og den smule rust der var, er pludselig MEGET mere nu. Plus skærmkanten ikke er sat ordentligt på. Prisen er pludselig sat op, de vil have penge for 3 remme, på trods af der kun er 2 på min bil? De vil ikke tjekke topstykket, men siger at hvis topstykket er i stykker, så vil de erstatte både topstykke, svinghjul, kobling og udrykkerleje, selvom han bliver ved med det i hvert fald intet har med dem at gøre, men alligevel vil han erstatte det, HVIS jeg kan bevise topstykket har taget skade??... nå men nu idag den 11.4.17 tog jeg ud til vw, ham chefen fra det andet værksted kontaktede mig og sagde vi kunne mødes ved vw med min bil som han i nogen dage havde lovet at transportere derud. Han kom så kørende i min bil, på trods af aftalen var der IKKE skulle køres mere i min bil, når vi ikke er sikre på hvad der er galt! Han skynder sig så at give mig skylden og køre, hvor jeg så bliver og snakker med vw. De mener så det er min gearkasse der er problemer med, og synes også at det hele fra det andet værksted lyder meget mærkeligt.... Hvad fanden kan jeg stille op??? Jeg står med en regning på 11000kr og har en bil der stadig ikke kan køre???? Den har ikke fejlet noget før i det halvanden år jeg har haft den.. Jeg mener for det første ikke jeg skal betale så mange penge når der nu er endnu flere problemer på trods af den netop har stået stille ved dem og intet fejlede før, og der så samtidig er alle de andre ting???


Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre? Kan jeg evt bede dem tage de reservedele ud de har sat i og så ikke betale dem noget, nu når de har haft den så mange gange inde og stadig ikke dur?
Eller hvad kan jeg gøre??? Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre med alt det her...


Har kontakt til fdm også.

Det er forresten en touran 2.0 tdi kørt ca 250.000km og fra 2005.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med værksted
  • #1   11. apr 2017 Det magter jeg squ ikk at læse hehe

  • #2   11. apr 2017 Så kom jeg igennem og tænker, hvordan kan du filme din tandrem ? smiley

  • #3   11. apr 2017 Jeg filmede da bilen var slukket og en anden rykkede ved den, så man kunne se hvor løs den var smiley

  • #5   11. apr 2017 Jamen du kan jo ikke se din tandrem før du skiller bilen ad smiley

  • #6   11. apr 2017 Jo, på min er det kun motorcover og tandremscover som skal af, så det er skam ganske nemt smiley

  • #7   11. apr 2017 Tandrem er pakket ind under nogle plastik dæksler. den kan du ikke bare filme .
    Det kunne være dit multirem du filmede.


  • #9   11. apr 2017 Er vi enige om at tandremmen er den som sidder på de to øverste knastaksler på 16v motor og går ned og sætter sig rundt om krumtabhjul ? smiley
    Og at mulitremmen sidder længere nede smiley


  • #10   11. apr 2017 Ok .det har du styr på .


  • #11   11. apr 2017 Hehe ja, lidt ved jeg alligevel om min bil smiley

  • #12   11. apr 2017 Men fdm siger egentlig bare at jeg skal have på skrift at de vil erstatte hvis der er sket noget med topstykket, men chefen derude vil ikke lave aftalen på skrift, da han flabet svare at de har en forsikring der kan dække, så jeg kan bare vende tilbage hvis det er.. Han nægter at tjekke topstykke blandt andet, og nægter at tjekke hvad der eller evt er galt... og problemet er jeg er ret afhængig af en bil og kan ikke blive ved med at låne biler af andre...

  • #13   11. apr 2017 Imorgen sender jeg en mail til værkstedet, og kontakter et fdm værksted og tager ud og snakker med dem smiley

  • #14   11. apr 2017 Hvis den har hoppet i takt for dem. Så har den næsten med 100% sikkerhed knækket nogle vippearme.

  • #15   11. apr 2017 Ja Nikolaj det er også det har jeg fået afvide fra flere forskellige.. men værkstedet nægter at undersøge det...

  • #17   11. apr 2017 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212773662362171&id=1406078834

    Her er video af den tandrem de har sat på, hvor de også mener de har prøvekørt den uden problemer og at den først er blevet sådan efter jeg startede den..


  • #18   11. apr 2017 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212773684002712&id=1406078834

    Sådan her lød den fredag da jeg hentede den, hvor værkstedet mener det er svinghjul, vw mener det er gearkassen. Og andre mener det er noget i topstykket...

    Lyden fra motoren kommer først efter jeg hentede den anden gang..


  • #19   11. apr 2017 Nogen bør tjekke, at alt sidder efter forskrifterne og har korrekt stramning.
    Hvis en tandrem er så løs, at den kan hoppe over, vil det før eller siden lave en grum skade på ventiler, stempelkroner etc.
    Jeg forstår så ikke hvordan udskiftning af en tandrem kan influere på koblingen?
    De to ting har intet med hinanden at gøre mig bekendt?

    Prøv om du alligevel ikke kan få på skrift, at de vi dække udgifterne såfremt der er sket skade på topstykket. Mundtlige aftaler kan man ikke komme ret langt med, hvis værkføreren løber fra sit ord.


  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #20   11. apr 2017 Lad VW lave dem og bed dem lave en rapport på hvad de mener det værksted har gjort eller ikke gjort, og om det var nødvendigt. Når du har dem skriver du til værkstedet hvad du mener der er rimeligt at du betaler. Hvis de holder på deres, skal du lade være med at betale og afvente fogedretten. Så længe du har rapporten fra VW, og bevis på at du har forsøgt at løse det med værkstedet, har du en relativt god sag. Jeg prøvede noget lignende med Mercedes i Herlev, og resultatet blev at jeg kun skulle betale 2500 for en regning på 17000... Du skal i hvert fald ikke betale for noget der er lavet forkert.. Held og lykke med det.
    (obs: til folk med ondt i bagdelen; det er ikke fordi jeg mener man skal lade være med at betale i almindelighed, kun når man bliver snydt) smiley


  • #21   11. apr 2017 Allan jeg ved godt at det ikke har noget med hinanden at gøre, jeg synes bare det er meget mystik at det først er efter de har haft den inde at koblingen driller og at efter de anden gang har haft den inde pludselig har mislyde fra motoren..

    Jeg skriver en mail til ham, i håb om at få svar på skrift så jeg har bevis der.

    Jeg har heldigvis før vundet mod en mekaniker der prøvede at snyde mig ved pludselig at ville tage et par tusinde ekstra for et service, end den aftalte pris, på trods af det var mundtlig aftale, men Ja det er svært når det kun er mundtlig.. og det tog også lidt tid sidste gang, da det tager lidt tid at finde alle de forskellige regler omkring det.. også derfor jeg denne gang spørger her, i håb om nogen måske kender lidt til det og ved hvad jeg kan stille op


  • #22   11. apr 2017 Men Johnny jeg har bare ikke rigtig både 11000kr til at betale nu ( jeg har dog heller ikke tænkt mig at betale det hele, da noget af det ikke hænger sammen ) men og samtidig betale for vw skal lave det hele på den, for det løber hurtigt op.. smiley

  • #23   11. apr 2017 Har liget set begge film. Du må endelig ikke starte den igen. Med så løs en rem har den sku knækket noget inde ved knasterne. Hvis du kan tage ventil dækslet af kan du se om vippe armene er knækket. Husk at tage billeder af det som bevis smiley

  • #25   11. apr 2017 Nikolaj remmen er strammet igen, den strammede de torsdag d 30.3 og fredag hentede jeg den igen, og der sagde den de lyde som i nr to film. Jeg køre heller ikke i den! Men chefen har kørt i den idag, på trods af jeg havde sagt der IKKE skal køres i min bil...

    Vi har kigget og ude fra ser det fint ud, men det er jo svært at sige hvordan det inde i ser ud..


  • #26   11. apr 2017 Claus problemet er at han skal sige okay til at jeg optager, inden at han siger noget, ellers kan det ikke bruges smiley fordi overvejede det godt, men læste om det.. og sådan som han er, nægter jeg at tro på han synes det er okay..
    Men har haft to andre med, som har hørt alt hvad han har sagt, så er da ikke helt alene..


  • #27   11. apr 2017 Hvem fanden køre i en bilnder lyder sådan der når den blir startet. Det lyder da helt sygt.

  • #28   11. apr 2017 Du skal ikke betale så længe der er uenighed med regningen smiley

    Har prøvet med skift af kobling. Det er 1 år siden nu, har stadig ikke betalt for vi finder aldrig hinanden..

    Værkstedet har valgt at bogfører som tab, sagen er lukket.


  • #29   11. apr 2017 Du må kan se om den har knækket nogle vippe arme. En god lommelygte også ned og lys på dem

  • #30   11. apr 2017 Stefan jeg kørte den kun hjem, da værkstedet havde lukket da jeg kom for at hente den.. men de mener de prøvede den inden jeg hentede den og den ikke sagde sådsn, hvilke jeg NÆGTER at tro på..

  • #31   11. apr 2017 Men så ligemeget hvad, står jeg nu og skal betale yderligere mellem 800kr og 2400kr for at få tjekket om topstykket fejler noget, fordi værkstedet nægter at gøre det, så jeg derfor skal finde et andet værksted der vil..

  • #32   11. apr 2017 Jamen os bar din chef det har kørt i den:-)
    Den har satme os sagt sådan da de prøvekørte den:-)
    Det da for vildt den må da os trække af helveds til og gå pisse underlig det lyder da helt sygt godt nok:-)


  • #33   11. apr 2017 Det er chefen på værkstedet der har kørt den, ham som jeg diskutere med omkring det hele smiley

    Og ja jeg vil jo mene at de lyde også har været der når de har prøvet den.. også derfor jeg NÆGTER at tro på de har prøvet den :-)..

    Den er også underlig at køre, i hvert fald den korte tur jeg havde i den..


  • #35   11. apr 2017 Mikkel nej den lyser ikke i motorlampen.

    Lyden forsvinder lidt, men ikke helt


  • #37   11. apr 2017 Okay så det da endnu mere sygt han køre i den:-p

  • #39   11. apr 2017 Værkstedchefen fra vw prøvede en kort tur, og sagde at der stensikkert er noget med gearkassen

  • #41   11. apr 2017 Indtil jeg læste hvad motor var jeg med dig. Men nå det er den motor er der meget let tænkeligt at der er mere galt end bare de ting de har fundet. Det en skod motor der er fyldt med fejl

  • #42   11. apr 2017 Hvad forestiller du dig? At værkstedet har saboteret din kobling/svinghjul/gearkasse? Eller hvad? Det kan jeg ikke læse ud fra det du skriver. I mine ører er det en absurd tanke, at de skulle have gjort det. Ej heller kan jeg se hvordan de skulle kunne gøre det, uden at skulle splitte bilen halvt ad.

  • #43   11. apr 2017 Jeg siger bestemt heller ikke at det er deres skyld, jeg siger det virker meget mærkeligt, og ja hvis man læser de andre ting jeg har skrevet smiley

  • #44   11. apr 2017 mekanikkeren skal dække det med tandremmen, så langt er jeg med.. at svinghjul/gearkasse står af i samme omgang er ikke hans problem ?

    men var tandremmen knækket da du afleverede bilen, eller kun halvdelen var tilbage? kan se du skriver 2 forskellige ting 2 forskellige steder? smiley


  • #45   11. apr 2017 Hvordan kan en bil få MEGET mere rust efter en tur hos mekanikeren?

    Ja det er dine egne ord, måske du vil forklare?


  • #46   11. apr 2017 Pernille K Jeg er ikke helt med. Hvad er det mærkelige? Du må mistænke dem for noget, siden du stiller spørgsmålstegn ved det? Ellers giver det da ingen mening?

  • #47   11. apr 2017 Mads halvdelen af tandremmen var stadig På, halvdelen af den var bare knækket/røget af, altså der sad stadig ca 1.5 cm ca på og kørte rundt smiley


    Myggen, rusten var nok inden under, men der er revet MEGET lak af efter skærmkanten er taget af, og ikke sat ordentligt på.

    R. Synes bare det er mærkeligt at en bil der intet fejler udover en tandrem, kommer på et værksted bliver lavet hvor der stadig er fejl, kommer tilbage og pludselig er der endnu flere fejl, mangler en kvart tank diesel, plus alle de andre små ting smiley

    Men nu skal det heller ikke gå på hvad der er mærkeligt eller ej. Men hvad jeg kan stille op i denne situation, med et værksted der hverken vil tjekke topstykke eller noget, har gjort det meget dyrer end aftalt, der mangler skruer rundt omkring, den røg en del fra olien osv. Efter det med tandremmen ved dem smiley


  • #48   11. apr 2017 Plus at han idag kørte fra hans værksted ind til byen på et andet værksted, selvom aftalen var den skulle transporteres og at der IKKE skulle køres i den :-)..

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #50   12. apr 2017 Kære Pernille K

    Jeg føler VIRKELIGT med Dig - jeg har selv været grueligt meget igennem: Startende med, at min ellers udmærkede bil uden særlige fejl skulle tjekkes før rutine-syn: Jeg havde fra starten bestilt nogle nye gummilister til dørene og bagageklappen, da de var blevet meget slappe (bilen er fra 1995, men velholdt på alle måder), og jeg vidste godt, at listerne ville koste over 5000,- incl. montering. Båtnakken kørte bilen til syn og begyndte uden min viden at skære og svejse i bærende dele i bag - sikkert korrekt, at der var rust dér, men desværre svejsede han det skævt sammen og sporede ikke bilen bagefter. – Det tog over en uge før jeg fik bilen igen og opdagede utallige fejl. Han havde ellers været min gode dækmand siden 2002 -

    - Jeg henvendte mig til FDM flere gange, men fik ingen hjælp - jeg klagede til bilklagenævnet, men først blev min sag (efter jeg havde fået kvittering for indbetalt gebyr) væk for dem, og derefter var der 6-8 måneders ventetid. I mellemtiden sendte båtnakken min regning på over 25000,- (for den tid han havde brugt på at ødelægge min bil: enkelt detalje: bagkofangeren sat fast med elektrikerstrips og bolte direkte igennem chassiet) til inkasso. Jeg skrev og forklarede sagen vedlagt dokumentation. Inkasso-advokaten sendte min sag til byretten.

    Jeg bad om syn og skøn og forudbetalte 8000,- for dét, der viste sig at være under 10 minutter i et værksted i en anden by - båtnakken kom ud af værkstedets kontor sammen med syns- og skønsmanden lige før min bil skulle undersøges... - Jeg blev dømt i byretten til at betale alle omkostninger og de 25000,- + påløbne renter i den tid det tog. Jeg har naturligvis haft advokat, som skulle hjælpe mig, men efter 3 advokatskift, hvor de alle blot afkrævede mig mange penge og ikke hjalp med noget som helst, gav jeg op. –

    Jeg har nu efter flere forsøg fundet en lille mekaniker i en naboby :o) - Jeg havde, ligesom Du dokumentation for alt, men dommeren i byretten ville ikke se hverken bilen, fotos, videoklip, fakturaer for afhjælpning af de fejl båtnakken havde påført min bil, reservedele hvor man på sliddet kunne se, at de havde siddet forkert siden båtnakken havde udskiftet dem (jeg har også nogle af de reservedele, han udskiftede, selv om de var ok) (i en ankesag i landsretten skal kun de beviser, der er bedømt i byretten vurderes igen, så dét opgav jeg også) - alt i alt en RIGTIG grim historie, der startede med at bilen skulle være synet rutinemæssigt inden 2/2-2013...

    Du lyder til at have tjek på det, men som kvinde må jeg konstatere, at det ikke altid er nok at have ret for at få ret - Det værste er næsten, at man jo har brug for sin bil hver dag…

    RIGTIG MEGET held og lykke til Dig!

    De allerbedste hilsener


  • #51   13. apr 2017 Men få nu en kammersjuk til at tjekke de løftere. Jeg vil væde med der er knækket nogle. Og det skal værkstedet sku betale.

  • #52   13. apr 2017 Pernille.
    Kan du ikke smide et billede af den skærmkant og det rust der? Det lyder meget underligt.

    Derudover kan jeg ikke se de film du har uploadet. Kan du smide dem ind her på siden?



  • #53   13. apr 2017 Pernille har du et billede af den gamle tandrem ?

    Hvis en tandrem knækker eller hopper for mange tænder, så bliver ventilerne beskadiget i motoren med mindre at stemplerne er designet til at undgå ventilerede i tilfælde af remmen knækker, hvilket jeg ikke tror den motor er konstrueret til.

    Det undre mig at værkstedet vælger at skifte tandrem plus div. ting uden at undersøge om ventilerne er blevet beskadiget.

    Jeg mener (uden at have set den) at din motor har mistet kompression efter at ventilerne er blevet beskadiget.
    Det lyder ikke som en gearkasse, kobling eller svinghjul som er færdig.


  • #54   13. apr 2017 Det er set før på PD motorer at når de tager tænderne på remmen så er det nok bare at smide en ny på.

  • #55   13. apr 2017 #54
    Det kommer vel an på hvor mange tænder den er hoppet.


  • #57   17. apr 2017 Det dur ikke det der, start og kør ikke i den bil, det kan få store konsekvenser, har selv været der engang.
    Hvis værkstedet ikke har undersøgt motoren grundigt, så har de meget svært ved at frasige sig ansvaret for den lyd der var i motoren da du hentede den, så må deres forsikring træde til.


  • #58   17. apr 2017 Som jeg læser det fik du allerede et komplet motorhavari på motorvejen fordi bilen ikke ville køre mere. Et havari som aldrig ville kunne løses ved blot at skifte tandremmen og køre lykkeligt videre. Da det er en moderne diesel med relativ høj kompression og ikke en ældre benziner (tysk: freiläufer, engelsk: non interfering) så har den nok a) bukket ventiler, b) knækket vippearme, c) bøjet ventilstyr ... eller alle 2, 3 ting på en gang :-). Da værkstedet "bare" sætter en ny rem på ... og endda løst ... forværres situationen bare endnu mere med endnu flere bukkede, knækkede .... du ved.

    Det er en lortesituation og jeg tror den slags sker for alle mulige danskere hver eneste dag - de skriver bare ikke i et forum som dette.


  • #59   18. apr 2017 Noget af en ØV situation, og sørgelig opførsel fra det værksted.
    Jeg sidder lige tilbage med et par spørgsmål for at kommentere yderligere.

    1: har du købt bilen hos det pågældende værksted? Hvis ja, hvor længe siden? Eller er værkstedet blot et tilfældigt valg eller det værksted du har brugt tidligere?

    2: jeg forstår ikke helt hvorfor værkstedet nægter at ville tjekke om toppen/ventiler osv. har taget skade? Hvad er deres begrundelse herfor?


Kommentér på:
Problemer med værksted

Annonce