{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Lasse B
Lasse B
Tilmeldt:
17. apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Passat TDI 1999 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle venlige sjæle der kan rådføre mig om hvorfor min gamle passat tdi 1,9 ajm 116 hk fra 99 har bøvlet med at starte og nu ikke starter. Jeg er ret sikker på problemet siddet omkring brændstofspumpen, da jeg ikke kan måle strøm i stikket ved tænding. Har skiftet relæ (214) uden held smiley samt tjekket sikring (28 )
har også haft et ekstra batteri på, men vil ikke starte, kommer ikke diesel ud ved filteret når jeg løsner udluftningsskruen.
Synes ikke jeg kan måle strøm i brændstofspumpen stikket
Starter kører fint rundt, men er ret sikker på den mangler brændstof ??
Har ikke en tester, men en fejlkodelæset som ikke giver fejl.


På forhånd mange tak.

Vh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat TDI 1999
  • #1   17. apr 2017 har du tjekket at du har en brændstofpumpe i tanken ? det ikke alle der har men tjek din tandempumpe den der sidder i enden af topstykket hvor det både er en vacumpumpe og dieselpumpe vis den står af kan det ikke suge og givet diesel og så kan du ikke starte

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #2   17. apr 2017 Har brændstofspumpe nede i tanken - som jeg ikke kan måle strøm i stikket under tænding, men vil prøve at kigge efter en tandempumpe om den er ok smiley

  • #3   17. apr 2017 men når du har pumpen i tanken så skal den køre lidt når den bliver slået til tæmning men har du prøvet at sætte 12 tolv direkte til og se om den virket evt prøve at starte ?

  • #4   17. apr 2017 det vel ikke sket ved den er kørt tør eller skift af dieselfilter ?at den ikke kan starte ?


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #5   17. apr 2017 Det har jeg ikke prøvet - vil jeg gøre i aften eller morgen tidlig
    Kan se dieselmåleren virker inde i bilen er det ik samme stik? Så burde der være strøm.?



  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #6   17. apr 2017 Den er ikke kørt tør eller fået nyt dieselfilter - skal jeg prøve at skifte det os?

  • #7   17. apr 2017 ja det samme stik men det køre hver for sig så bare fordi måleren virker betyder det ikke der er strøm til pumpen men du kan nemt se hvad ledninger der er til pumpen da de er tykke tilforhold dem til tankmåleren

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #8   17. apr 2017 Tusind tak for dine hurtige respons og råd. Prøver at smide strøm direkte til.

  • #9   17. apr 2017 det altid en god idé at sætte nyt dieselfilter på vis det er gammel det kan jo været halv eller helt stoppet men ok ville bare høre har nemlig set nogen gange tandempumpen er stået af ved at køre tør eller skift af dieselfilter men så skal den også været meget slidt for det sker

  • #10   17. apr 2017 det var så lidt

  • #11   17. apr 2017 prøv evt med en anden nøgle. kan være din startspærre som drillerier hvis chippen i nøglen er stået af

  • #12   17. apr 2017 tænke jeg også først men vis det var det ville der lægge en fejl på startspære når han udlæse fejlkoder og plus bilen ville starte op og slukke med det samme igen så det ikke den der givet problemer vil jeg i hvert fald mene

  • #13   17. apr 2017 Du skal først om fremmest sikre dig, at du måler på de rigtige ledninger i stikket til fødepumpen. Der er måske fire ledninger, og hvis der er to, der er tykkere end de andre, leverer disse 12v.
    Hvis der ikke leveres strøm til pumpen, og det i øvrigt ikke hjælper at give pumpen 12v manuelt, kunne det som nævnt tyde på noget startspærre.


  • #14   17. apr 2017 ja men det ville være et hurtigt og nemt forsøg, aner ikke hvor god en tester der har været brugt smiley

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #15   17. apr 2017 Fejlkodelæseren der er brugt er ikke for god, men plejer at kunne læse fejl.
    Prøver at give strøm til de to yderste stik i pumpen da jeg mener det er dem der er til pumpen og ser om jeg får liv i pumpen ( kan vel høres?)
    Kan jeg nøjes med tænding på bilen eller skal den forsøges startes imens jeg sætter strøm til stikket ?
    Har ikke en ekstra nøgle så håber ikke på startspæren, lige inden den gik død fik jeg som skrevet ovenfor liv i bilen ved at løsne udluftningsskruen ved dieselfilteret. Skifter også filter i morgen.


  • #16   17. apr 2017 Jeg vil tro, du kan høre eller mærke pumpen. På min 406 HDi hører jeg nemt pumpen fra førersædet, og den starter ved tænding.

  • #17   17. apr 2017 Inden jeg skiftede min pumpe havde den først drillet med at starte, og da den kom i gang, kørte den fint i 3 km. Herefter kom pumpen aldrig i gang igen.
    Det lyder som samme symptomer, du har oplevet.


  • #18   17. apr 2017 Din er vist en alm gl dags Rotorpumpe?? Eller en pumpedyse?

  • #19   17. apr 2017 det en pumpedyse han har pd motor når det er en ajm

  • #20   18. apr 2017 Pd har da mig bekendt altid pumpe i tank. Og hvis der ikke måles spænding ved pumpen, så det nok det sædvanlige passat ledningsnet problem;)
    Jeg ville måle om relæet gav spænding ud, hvis ja, så det ledningsfejl. Hvis nej. Så måle baglæns til synderen findes. Men som andre nævnte. Giv pumpen direkte 12v( den rigtige vej rundt?). Og se om ikke det hjælper.


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #21   18. apr 2017 Synes ikke jeg kunne få liv i pumpen med direkte strøm fra et batteri, men er nu stadig lidt forundret over jeg ikke kan måle strøm i stillet til pumpen. Vil nødig skifte pumpen til 2-3000kr. Hvis det er pga ledningsbøvl. Må se om jeg kan måle strøm ud fra relæ. Inden jeg skifter pumpe .

    Tak igen for jeres svar - det er sku en fornøjelse ??


  • #22   18. apr 2017 ja så det træls du bor i Sønderjylland for jeg har både tandempumpen og tryk pumpe til tanken til at lægge du kunne ha prøvet på den

  • #23   18. apr 2017 Så vidt jeg husker, kunne jeg måle 12v til pumpen med det samme, der kom tænding på, men spændingen forsvandt efter noget tid, hvor bilen endnu ikke var startet. Men jeg er ikke 100% sikker.
    Nu forsøger du ikke at jage noget stort ind i et lille stik, således du slet ikke får fat i det strømledende metal, vel? (jeg er selv blevet snydt på dette grundlag).
    Hvis du giver pumpen 12v manuelt og vælger de rigtige poler, SKAL pumpen jo starte. Ellers er den i mine øjne helt sikkert defekt.


  • #24   18. apr 2017 det også det den gør der kommer kun strøm til den kort og når motoren ikke startet slukker den for pumpen igen i tanken det skal den gøre

  • #25   18. apr 2017 og ja den du færdig vis den ikke køre på konstant strøm

  • #26   18. apr 2017 Så kunne det måske forklare, hvorfor der umiddelbart ikke er liv i stikket.

  • #27   18. apr 2017 Jep

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #28   18. apr 2017 Har taget pumpen ud i dag - regner med det er det hele ? smiley
    Når jeg sætter direkte strøm til stillet på låget kan jeg ikke måle noget på de to ben på undersiden - er det så ik der fejlen ligger ? smiley


    profilbillede
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #29   18. apr 2017 Disse to 'ben' jeg omtaler

    profilbillede
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #30   18. apr 2017 Sætter 12v fra bilbatteri direkte på de to yderste ben.

    Tak igen Danmarks bedste bil forum!


    profilbillede
  • #31   18. apr 2017 I mit hoved ville det være mærkeligt, hvis det var vejen igennem toppen, defekten var placeret. Har du målt på alle mulige måder på undersiden?
    Bottomline, pumpen skal køre i samlet tilstand og med 12v til.


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #32   18. apr 2017 Nu har jeg skiftet pumpe - næsten samme model, dog ikke med stang i midten til ekstra slange ??
    Der er nu liv i pumpen ved direkte strøm. Men stadig ikke liv i passaten ????


  • #33   18. apr 2017 det kan godt tage lidt tid at starte da der er luft i systemet så den kan godt være svær at få igang

  • #34   18. apr 2017 Ja, det kræver måske også en udluftning.

  • #35   18. apr 2017 nej den lufter selv ud men det tager lidt tid så det bare og blev ved med prøve at starte med lidt pauser så starteren ikke bliver alt for varm

  • #36   18. apr 2017 Min startede også uden udluftning, men der er vel udluftningsskruer i motorrummet?

  • #37   18. apr 2017 men prøv at blive ved med at starte det skulle komme på et tidspunkt vis ikke tandempumpen af taget skade som jeg beskrev tidligere

  • #38   18. apr 2017 fik du startet den ?

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #39   18. apr 2017 Opfølgning : IT's ALIVE ????
    Har lig fået liv i slæden. Krævede et helt nyt batteri ( 80ah) kunne ikke lade det gamle nok op.
    Men kan tydeligt hære pumpen nu og efter et lille host kom passaten til live. De bedste 1000kr. Jeg har givet længe for batteriet. Har også sat nyt dieselfilter på, samt luftet det ud efter opstart.
    Jeg er simpelthen så glad og DYBT taknemmelig for jeres råd og vejledning undervejs. Har sparet mig for værkstedsregning på mange tusinde kr. Samt jeg har lært noget nyt - er ret sikker på at det var pumpen den var gal med.

    Endnu engang mange tak - fantastisk hvad sådan et forum kan udrette. Nu hænger i på mig i forhold til alle mine kommende mekaniker spørgsmål ;)??

    Tak


  • #40   18. apr 2017 det var godt du fik gang i den det altid skønt vis man kan hjælpe ))

  • #41   18. apr 2017 Godt at høre! God fornøjelse med fremtidige projekter. Med sådan er gammel spand, er det med garanti ikke sidste gang den fejler smiley

Kommentér på:
Passat TDI 1999

Annonce