Passat TDI 1999 {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogle venlige sjæle der kan rådføre mig om hvorfor min gamle passat tdi 1,9 ajm 116 hk fra 99 har bøvlet med at starte og nu ikke starter. Jeg er ret sikker på problemet siddet omkring brændstofspumpen, da jeg ikke kan måle strøm i stikket ved tænding. Har skiftet relæ (214) uden held samt tjekket sikring (28 )
har også haft et ekstra batteri på, men vil ikke starte, kommer ikke diesel ud ved filteret når jeg løsner udluftningsskruen.
Synes ikke jeg kan måle strøm i brændstofspumpen stikket
Starter kører fint rundt, men er ret sikker på den mangler brændstof ??
Har ikke en tester, men en fejlkodelæset som ikke giver fejl.
På forhånd mange tak.
Vh.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Kan se dieselmåleren virker inde i bilen er det ik samme stik? Så burde der være strøm.?
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 399 Svar: 4.993
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
Hvis der ikke leveres strøm til pumpen, og det i øvrigt ikke hjælper at give pumpen 12v manuelt, kunne det som nævnt tyde på noget startspærre.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 399 Svar: 4.993
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Prøver at give strøm til de to yderste stik i pumpen da jeg mener det er dem der er til pumpen og ser om jeg får liv i pumpen ( kan vel høres?)
Kan jeg nøjes med tænding på bilen eller skal den forsøges startes imens jeg sætter strøm til stikket ?
Har ikke en ekstra nøgle så håber ikke på startspæren, lige inden den gik død fik jeg som skrevet ovenfor liv i bilen ved at løsne udluftningsskruen ved dieselfilteret. Skifter også filter i morgen.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
Det lyder som samme symptomer, du har oplevet.
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.623
Jeg ville måle om relæet gav spænding ud, hvis ja, så det ledningsfejl. Hvis nej. Så måle baglæns til synderen findes. Men som andre nævnte. Giv pumpen direkte 12v( den rigtige vej rundt?). Og se om ikke det hjælper.
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Tak igen for jeres svar - det er sku en fornøjelse ??
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
Nu forsøger du ikke at jage noget stort ind i et lille stik, således du slet ikke får fat i det strømledende metal, vel? (jeg er selv blevet snydt på dette grundlag).
Hvis du giver pumpen 12v manuelt og vælger de rigtige poler, SKAL pumpen jo starte. Ellers er den i mine øjne helt sikkert defekt.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Når jeg sætter direkte strøm til stillet på låget kan jeg ikke måle noget på de to ben på undersiden - er det så ik der fejlen ligger ?
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Tak igen Danmarks bedste bil forum!
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
Bottomline, pumpen skal køre i samlet tilstand og med 12v til.
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Der er nu liv i pumpen ved direkte strøm. Men stadig ikke liv i passaten ????
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
Har lig fået liv i slæden. Krævede et helt nyt batteri ( 80ah) kunne ikke lade det gamle nok op.
Men kan tydeligt hære pumpen nu og efter et lille host kom passaten til live. De bedste 1000kr. Jeg har givet længe for batteriet. Har også sat nyt dieselfilter på, samt luftet det ud efter opstart.
Jeg er simpelthen så glad og DYBT taknemmelig for jeres råd og vejledning undervejs. Har sparet mig for værkstedsregning på mange tusinde kr. Samt jeg har lært noget nyt - er ret sikker på at det var pumpen den var gal med.
Endnu engang mange tak - fantastisk hvad sådan et forum kan udrette. Nu hænger i på mig i forhold til alle mine kommende mekaniker spørgsmål ;)??
Tak
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 771
Passat TDI 1999