{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

brian l
brian l
Tilmeldt:
22. apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

golf plus, nødprogram {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en golf plus, 2.0 tdi. 2005

Når jeg kommer op på 120-130 går den i nødprogram. Motor lampen lyser ikke, men jeg mister trækkraft.
Når bilen har været slukket og starter igen er den normal.
Udlæsning, for højt lade tryk

kan det være føler, ventil eller tyder det på turbo er færdig.
Kan det hjælpe med at køre noget rens igennem ?

vh Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf plus, nødprogram
  • #1   29. maj 2017 Har oplevet samme problem på en lidt ældre VW med en 1,9 TDi, der var det MAP-sensoren som var færdig. Hvis du har mulighed for at se live data med VCDS i mens bilen kører, så kan du ret hurtigt se hvor fejlen ligger.

  • #2   29. maj 2017 Havde en Polo 1,9 TDI PD der gjorde det samme.

    Der var det et brud på ledningsnettet til den ene PD, og det blev bare byttet til nyt af VW under garantien.


  • #3   29. maj 2017 prøv at tjekke om wastgate stang/arm sidder fast på turboen vis den gør det er fejlen der så kan du prøve at massere stangen op og ned mens du giver den nogen vd40 ved armen ind til turboen det virket nogen gange men ellers skal den skille af og renset turboen eller så skal er ny eller renoveret på i stedet der vis de andet ikke virker så prøv at tjekke det ud først

  • #6   29. maj 2017 har nu prøvet flere end en gang hvor det kun var akslen ind til de variablevinger der gik dårligt og det kan vd40 løsne vis det kun er det er det selve vingerne i turbo så skal den helst skilles af har selv prøvet det ove rens og det gjorde ikke meget selv om det blive løsnet lidt så gik der ikke lang tid før igen de sad fast så det nummer et at få skilt turboen af og renset den ved at skille af vis man har fingeren til det heller sendt den ud og blive renoveret

  • brian l
    brian l Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #7   30. maj 2017 Jamen, så må jeg igang med at checke de ting. Skriver lige enopdate når det er sket


Kommentér på:
golf plus, nødprogram

Annonce