{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.272 visninger | Oprettet:

Kevin T
Kevin T
Tilmeldt:
19. maj 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20

BMW 316i e46 problemer - underlig {{forumTopicSubject}}

Min kære BMW har problemer.

Ved start (både kold og varm).

Bilen hopper en anelse, mindre end hvis en cylinder er ude af drift.. mærkes som om der mangler lidt gnister på det ene tændrør dog. Hopper mellem 900 og 1100 omdrejninger i tomgang i frigear.. ikke voldsomt, men pinden bevæger sig.

Der er intet under kørsel.

Men når jeg ankommer til rødt lys kan jeg mærke det under nedgearing fra 3-2-1-f. Især fra 2-f

Triller jeg stille afsted i 2 gear, kan jeg langsomt slippe kobling - og speeder, og bilen fortsætter stadig (ved lave omdrejninger), men den stopper ikke.

Toppakning har aldrig været det bedste på den, en smule utæt, hvilket forsager for varm motor ved tomgang mere end 30 min i varmt vejr. Men den har altid overlevet det.

Der har det sidste år været en 'klonk' lyd (nogle gange), primært ved lav fart. Har været på liften 2 gange det sidste år, uden mekaniker kan finde ud af hvor den kommer fra. Fået nye ting udskiftet, bærearme/styrekugler.

Jeg er meget nervøs for min BMW.. den har kørt 390.900 km, og skulle gerne overleve til 400 da det er en fin bil.

Kører 2000km på motorvej om ugen ved høj fart.

Motoren har som sagt altid svedt lidt.

Er der nogle der ved hvorfor min motor driller ved tomgang/1/2 gear? Lyder lidt som om den ene cylinder er lidt ustabil? Men er det muligt, kun ved 1-2 gear? Der er INTET ved fart over 20km/t (jeg har oplevet den ene cylinder var stille efter en motorvask som resulterede i ny tændspole), så jeg ved hvordan den trækker på en mindre cylinder.. og den trækker fint. Det gør den som gps ved 1/2 gear i lav fart. Men når den står i tomgang kan jeg høre den slår lidt ud på den ene cylinder (tror jeg?) og jeg kan mærke det på bilen

HJÆLP!!! Det er min bedste ven!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 316i e46 problemer - underlig
  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #1   21. jun 2017 Ingen bud? smiley

  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #2   21. jun 2017 Den er også begyndt at skyde lidt røg ud om morgenen, så jeg leger lidt med tanken om at den ene cylinder kan være placeret i nærheden af et sted hvor den omtalte skade på toppakning-skade er placeret, og dette resultere i små ujævne hak i tomgang og lave gear, men intet at mærke ved højere far fordi vandet hurtigt bliver brændt af pga den høje varme? Gir det mening? Har dog ikke fornemmelsen af den mister vand. Den fortæller ret hurtigt hvis den mangler den mindste mængde vand i displayet. (Har haft en slange med et meget meget lille hul engang)

  • #3   22. jun 2017 pil tændrørene ud og se på dem,
    hvordan de ser ud

    Det fortæller meget om hvordan forbrændinge wr se froskellige cylinder


  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #4   22. jun 2017 Kom gerne med flere bud inden jeg skal have fingrene i den i weekenden!!!



  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #5   22. jun 2017 Kan det være pga de 4 små slanger? Og er der nogen der ved hvad disse slanger kaldes? Det ligner nogle en bilmongol som jeg, selv kan skifte smiley

    profilbillede
  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #6   22. jun 2017

    profilbillede
  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #7   22. jun 2017 Har ledt i timevis på schmeidmann men kan ikke finde ud hvad de slanger hedder.. nogle der har et bud???

  • Kevin T
    Kevin T Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #8   4. aug 2017 Krumtap-ventilhus var synderen.. har lige skiftet den :)alt køre perfekt.

    profilbillede
Kommentér på:
BMW 316i e46 problemer - underlig

Annonce