{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.130 visninger | Oprettet:

jonas S
jonas S
Tilmeldt:
29. aug 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Opel Corsa D 1,0 Enjoy {{forumTopicSubject}}

Hej. Min kæreste har Opel Corsa 1,0 Enjoy, med motorkode A10XEP.
Den tikker meget. Opel siger det er insugningsmanifolden som skal skiftes. Hvilket vil koste ca. 8500,- Da der i maj måned er skiftet taktkæde, til lidt over 10000,- er vi ret frustrerede over endnu en rep. på en bil fra 2012, 124000km. Håber i kan hjælpe, hvis en rensning af evt. map sensor eller andet kan løse problemet ?

Venlig hilsen Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa D 1,0 Enjoy
  • #1   29. aug 2017 Er det en twinport?

  • #2   30. aug 2017 Jeg har selv en corsa d 1.0 64 hk fra 09. Af hvad jeg har læst mig til er det typisk taktkæde og ventiler der klapre.
    Ved du om de kun "rullede en ny kæde på, eller skiftede de også strammere og medløbere? For hvis de kun har rullet en ny kæde på er det problemmet. Opstrammer osv har været for småt fra fabriken så Opel lavede vidst en opdateret version af kæde og strammere i 13.
    De gamle modeller er dog stadig på markeder så man kan godt risikere at få det på.


  • jonas S
    jonas S Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #3   30. aug 2017 Hej Søren. Der er kun skiftet taktkæde. Samt styrerskinne. Derudover er der skiftet ventilløfterer samt diverse pakninger, bl.a. i oliepumpen. Tænker ikke det er der problemet er igen. Det lyder som om det kommer fra manifolden. Synes bare det er utroligt. Hvis hele manifolden skal skiftes

  • #4   30. aug 2017 Jonas så ville jeg prøve at tjekke op på om det er den opdateret kæde og strammere du har da det ellers rigtig hurtigt vil komme igen. Min fik skiftet kæde 3 gange inden for 200000 km, nu sidder der den opdateret kæde og strammere og har ikke døjet med larmen siden.

  • LarsB
    LarsB Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20
    #5   30. aug 2017 Som Nicolai W spurgte om. Er det en Twinport.
    Hvis det er, så kan det svare sig at tage manifolden af, skrue den fra hinanden, og give den en gang flydende pakning rundt i hele kanten.
    Så forsvinder tikkelyden.


  • jonas S
    jonas S Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #6   30. aug 2017 Lars B. Nicolai W. Det er en Ecotec motor, ikke en te twin sport. Men tak for svær ?

    Søren A. Det vil jeg prøve at tjekke ??


  • #7   30. aug 2017 kæderne går rigtig tit til i den motor der, ser tit nogen komme allerede ved 30000 km så tigger motoren

Kommentér på:
Opel Corsa D 1,0 Enjoy

Annonce