{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.729 visninger | Oprettet:

Pia J
Pia J
Tilmeldt:
26. jun 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Kølervæske forsvinder {{forumTopicSubject}}

Hej
Mon nogen har en ide ?
Jeg har en Citroën C3, HDI fra 2010.
Den er begyndt at bruge ca 1/2 l kølervæske pr 200 km

Der er lige skiftet tandrem, vandpumpe, ekspansionsbeholder og partikelfilter.

Låget på oliedækslet er helt rent.
Der kommer ikke røg ud af udstødningen.
Kabinen er tør uden dug og varmen virker.

Hele kølesystemet er lige blevet trykprøvet og der var ingen utætheder.

Har en tid på værkstedet om et par dage, men ville gerne høre om der var nogen som har en ide til, hvad der kan være galt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølervæske forsvinder
  • #1   15. mar 2018 "Der er lige skiftet tandrem, vandpumpe, ekspansionsbeholder og partikelfilter."

    Hvor mange km har du kørt siden da?


  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #2   15. mar 2018 Ca 500 km. Det skal lige siges at vandpumpe og tandrem blev skiftet øjeblikkeligt da jeg blev gjort opmærksom på at der manglede kølervæske

  • #3   15. mar 2018 Ok det kunne jo godt være der var lidt luft tilbage efter skift af vandpumpe og tandrem og så kunne det godt se ud som om den brugte vand selv om det ikke var tilfældet...!!
    Men hvis vandforbruget allerede var der før skift at de dele, ja så er det i hvert fald ikke derfor smiley


  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #4   15. mar 2018 Den er trykprøvet efter skift af alle dele.
    Ingen utætheder og de har også luftet ud, fortæller de ?
    Når jeg fylder væske på til min, kører 100 km og checker beholderen, så er der kun en “sjat” væske tilbage.
    Når bilen er kold, skruer jeg låget af og der kommer et “pift” og væsken stiger lidt i beholderen.
    Men skal stadig fylde ca 2 1/2 dl på, før den igen er på min


  • #5   15. mar 2018 Få den til at trykprøve det, det kunne jo være at der er en utæthed når systemet kommer under tryk, og du derfor ikke kan se hvor det forsvinder hen.

  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #6   15. mar 2018 Hvis du læser hvad jeg skriver.... så er den trykprøvet ....

  • #7   15. mar 2018 prøv at få dem til at tjekke din egr køler til egr ventilen. for vis alt er tæt køler og slange system. Så tjek den egr køler ud den kan tære indvendig. og så den kan evt have skylden.

  • #8   15. mar 2018 Ok det havde jeg ikke lige set, men så vær glad og smil, for så fejler bilen jo intet.

    Freeway

    Ville den så slet ikke have et trykfald hvis egr køleren er utæt eller bare noget andet. ?

    For vandet forsvinder jo åbenbart helt ud i det blå, hvad hun skriver, når der nu ikke er nogen utætheder overhovedet. smiley


  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #9   15. mar 2018 Det er jo det mystiske af det. Det forsvinder til trods for at der ingen utætheder er.
    Og jeg drikker det altså ikke


  • #10   15. mar 2018 Arrr er du sikker.... ??

  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #11   15. mar 2018 Og nu bliver det rigtig sjovt .... eller ikke.
    Jeg kørte fra job i dag, og efter ca 15 km lyser STOP lampen. Jeg bliver kørt hjem af autohjælp. Kigger i motorrummet og så er beholderen fyldt op over max ???
    Hvor pokker har væsken gemt sig de sidste 300 km ?
    Sidder der en slange i nærheden af partikel filteret som de kan have fået “ klemt” da de skiftede partikel filter ? For det var derefter problemet opstod ...


  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #12   19. mar 2018 Så er min bil kommet hjem fra værksted.
    Tester viser INGEN fejl. Ingen utætheder eller andre foruroligende ting.
    Dog har de skiftet olie og oliefilter. De konstaterede at det var et uoriginalt oliefilter der sad i (fra forrige ejer) som kunne gøre at der muligvis ikke var det rigtige olietryk.
    Mht væsken, så er det (efter Citroën) normalt at vandstanden svinger op og ned i et lukket system. Så længe der er væske at se i beholderen, er det bare derud af.
    Den er trykprøvet endnu engang og udluftet igen.
    Så nu sætter jeg mig bag rattet og kører på arbejde !


Kommentér på:
Kølervæske forsvinder

Annonce