{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Kristina L
Kristina L
Tilmeldt:
10. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ford mondeo tdci trend vil ikke trække {{forumTopicSubject}}

Hej deude smiley
Jeg har haft lånt min bil ud til min far, som efter lån ville være så flink at tanke den. Og ja så sker den klassiske han fylder bencin på.
Der er fyldt ca 20 ltr benzin ned oven i de ca 50 ltr diesel der var på. Efterfølgende er der kørt ca 40-50 km før fejlen bliver opdaget.
Tanken blev tømt og diesel fyldt på sammen med en dunk adjektiv.
Bilen starter fint og lyder ok i tomgang, men den vil ikke trække ordentlig. Det virker nærmest som om den ikke får noget ladetryk og så ryger den sort så snart den belastes det mindste.

Hvad tænker i, skyldes dette at der har været benzin på, eller er det en anden fejl der tilfældigvis er kommet samtiddig eller kort tid efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford mondeo tdci trend vil ikke trække
  • #1   12. jun 2018 hverken diesel pumpe eller dyser har godt af benzin

    men der skal tester på og se om alt køre som det skal

    nogen er heldig at der ikke sker det store ved at tanke forkert
    andre skal skifte mange ting, før det køre igen


  • Kristina L
    Kristina L Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   12. jun 2018 Der har været tester på, og den finder ingen fejl ????

  • #3   12. jun 2018 hvad med live data

    over pumpen tryk nok
    arbejder dyserne rigtig

    man skal ikke kun se fejl med tester
    men også se parameter så kan man ser om alt arbejder rigtig


  • #4   12. jun 2018 Vil tro dyserne er færdige, de plejer sjældent overleve at de får lidt benzin igennem, de dyser har det med at gå på de maskiner i forvejen, så benzin hjælper ikke smiley

    Ud med dyserne, enten skift dem eller få dem kontrolleret ved nogle som har de rigtige maskiner til det.


  • #5   12. jun 2018 Få nu en tester på og se live data, tjek pumpetryk og at dyserne arbejder som de skal. En tester er ikke kun for at udlæse fejl det er i højere grad et fejlsøgningsværktøj.
    Få målt leakback fra dyserne, men det kræver noget fejlsøgningen du bare smider fire nye i eller for den sags skyld overhovedet begynder at pille dem ud.

    #4 hvordan kan du sige at dyserne plejer at gå på de maskiner, vi ved kun det er en Mondeo TDCI, ingen årgang, ingen motordata.........


  • #6   12. jun 2018 Bjørn i
    Fordi jeg lever af at lave dyser o.s.v til precis de biler, og der findes kun 3 dyser til de biler, og de er alle lige dårlige smiley

    Og grunden til jeg siger de skal ud og testes, er fordi at de har det med at dysespidsen bliver deforme, specielt når de været extra varme pga der har været benzin i dieselolien.

    Der kan self. være en af dem med PSA motoreren i, og i samme tilfælde vil dyserne tage skade, bare i ventilsædet frem for dysespidsen.

    Men eftersom de skriver den ryger sort ved næsten ingen belastning, vil jeg tro det er Fords egen maskine der sidder i, da det er endnu en typisk ting for dem.


  • Kristina L
    Kristina L Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   12. jun 2018 Umidlbart virker det jo som om at den får diesel nok, men at den bare ikke får noget turbo ladetryk ?

  • #8   12. jun 2018 Det kaldes reservedels dart når man bare starter med at skifte fra en ende, fejlsøg og ram rigtig første gang.

    At råde manden til at flå dyserne ud uden at have set bilen og uden særlig mange oplysninger om model, årgang km tal er vidst ikke andet end et internet gæt.....



  • #9   12. jun 2018 har du tjekket tryk slangen fra turbo til intercooler og fra intercooler til indsugning. De kan flække især den til indsugning har med at gå til på dem. og det er rigtig nok de har nogen rigtig dårlige dyser har selv skruet meget på de typer. Du kan prøve at lave en retur test på dyser. for der kan nemt være røgen en eller flere ved de har fået benzin i dieselen. da smøringen jo bliver nedsat til pumpen og dyser. Så også pumpen er udsat

  • #10   12. jun 2018 Bjørn i
    Næ det kaldes erfarring, og det er slet ikke sagt at det er rigtigt, men i rigtig mange tilfælde er det.
    Og du kan ikke se på en tester om dyserne arbejde ordenligt/giver de rigtige mængder under de forskællige omstændigheder.

    Jeg råder hellere ikke manden, men damen smiley

    Typisk går pumpen, som er den der sender spånder over i dyserne, som så går til.

    Faktisk kan du starte med at hive brændstoffilteret af, og hælde indholdet gennem et kaffefilter, se om der er små spåner i smiley


  • Kristina L
    Kristina L Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   12. jun 2018 Tanken og indholdet fra tanken er tjekket for spåner, og der er ikke nogen spåner i.

  • #12   13. jun 2018 Nyt brændstoffilter

Kommentér på:
Ford mondeo tdci trend vil ikke trække

Annonce