{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.093 visninger | Oprettet:

TEST? Ny bil med Tectyl vs. ny bil uden Tectyl? {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Har af og til tænkt på om der aldrig er blevet lavet sådan en test hvor 2 sprit nye biler sammenlignes efter nogle år, hvoraf den ene bliver undervogns behandlet og behandlet efter foreskrifterne (hver andet år? ) og det er ligegyldig hvad mærke der bliver brugt om det er det ene eller det andet.
Og den anden får Så lov til at kører uden nogen form for behandling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TEST? Ny bil med Tectyl vs. ny bil uden Tectyl?
  • #1   5. feb 2019 Den gang Fiat "grande" Punto kom ud, købte min far og hans bedste ven 2 ens, vores blev undervognsbehandlet og den anden gjorde ikke, efter 3 år solgte vi den og der var ingen forskel at se på de 2 men det var selvfølgelig også en kort periode smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   5. feb 2019 hvis man behandler hvert andet år kan det aldrig svare sig uanset hvordan man vender og drejer det
    ja ved godt det ikke er det du sgr svar på


  • #4   5. feb 2019 Hver 2 år som de anbefaler er total overkill. Få det gjort fra ny og igen efter hvert 5 år.
    De fleste har ikke deres bil i 5 år i gennemsnit. Derfor tror jeg mange heller ikke giver fra ny da det ikke er deres problem når den er solgt til forhandler.


  • #5   5. feb 2019 Hvem skulle betale for sådan en test?

    Selv mener jeg at deres anbefalinger og gentagne gange er helt hen i vejret.
    For hvor mange har deres bil i mange år, og hvor mange får deres bil efterbehandlet.
    Er bilforhandlere giver jo sjældent mere for en bil der er behandlet når man sælger sin bil, og biler idag får jo en helt anden behandling idag under produktionen som de gjorde for 30 år siden eller mere.

    Konen har en bil der har fået fra ny og som er blevet efterbehandlet flere gange siden 2005 og den har da begyndende rust i bageste skærmkanter og dørbunde og sikkert flere andre steder.
    Det dækker de jo ikke da det ikke er gennemtæret.

    Hvilket firma er egentligt ligegyldigt.

    Men jeg var sidste år indehaver af to ens bil modeller, og der var dog et halv års forskel på deres alder.
    Den der ikke var blevet behandlet stod som ny udvendig uden en rustplet, men undervognen var pilrådden
    Den ældste af dem var faktisk rustfri i bunden men pilrådden i skærmkanter og døre, klapper osv.
    Så et eller andet sted er det vel ligegyldigt, om de har fået behandling eller ej, da begge dele ville være for dyre at reparere på, for at de skulle holde flere år.

    En af mine bekendte havde en turan fra 2005 som ikke havde fået noget da han købte den, da den var Ca. 3 år gammel, og han forhørte sig ved producenten og de anbefalede at den ikke skulle behandles pga. deres garanti.
    Vi gik bilen igennem og valgte at rense det overfladisk rust af, men i samlingerne i undervognen var det ikke helt nemt, pga. sealer, men den blev dog behandlet.
    Men da bilen var knap ti år gammel faldt han over en aktikkel hvor producenten nu anbefalede at få dem undervogns behandlet og gerne fra ny, men det er sgu da svært på en ti år gammel bil.
    Jeg giver idag ikke så meget for folks skrøner om undervogns behandling og slet ikke hulrum.
    Selv om jeg selv har arbejdet ved et undervogns center i mine unge dage, kontra alt det rust jeg har haft imellem hænderne i mange år, og det er et fedt om de er blevet behandlet eller ej, så kommer der rust på den ene eller anden måde. ??


  • #6   5. feb 2019 Som andre skriver så kræver det jo et laboratorie eller mange bilen 50/50 behandlede/ubehandlede for at kunne sammen ligne en statistisks resultats.

    Med og få sprøjtet en bil, må jeg sige, det kommer helt an på hvad man har tænkt sig med bilen.
    Ja man får ikke meget hos en forhandler at bilen er behandlet, og ja hvis man kun vil have bilen i få år, er det nada risiko for rust som et problem, den skal jo sågar ikke synes før ved 4 år.
    Også kommer det jo så osse igen an på hvilken undervognsbehandlingsbrand men bruger, jeg har kun erfaring med brug af Pava, og lidt priser fra dinitrol.
    Dinitrol skulle man tro sprøjtede bilen med guld med de priser de har selv uden nogen former for garanti.

    Men forældre købte i sommeren 99/00 to suzukier, en alto og en baleno som blev behandlet inden de overhovedet kom ud og kører, derefter hvert 2. år som Pava foreskriver.
    Da de blev solgt efter ca 14-15 år, var der aldrig svejset i dem, nu har jeg ingenting og holde effekten af behandlingen op på.
    Dog snakkede jeg med synsmanden da altoen blev synet ved 10 eller 12 år, hans erfaring var at altoen normalt begyndte og skulle have paneler efter 6 år.


  • #7   5. feb 2019 Kent R

    Sukkiene ruster jo normalt også så hurtigt at man kan høre rusten står og drysser af.
    Havde en kunde engang hvor de ikke ville lave hendes bil for total gennemtæring i hjulkasse i bag efter 5 år, fordi de under deres garantiordning og tidligere service havde påpeget i bogen at hun havde 3 små stenslag i lakken på kølerhjelm og forskærm og tagkant.
    Hun havde valgt på det tidspunkt at det kunne hun godt leve med, men pga. at hun ikke havde fået det udbedret så røg rust garantien.
    Og ofte er det jo kun imod gennemtæring at sådan en garanti gælder, men derfor kan en bil jo godt være angrebet af rust.
    Men hvor fra ved man en bil er eller bliver bevarings værdig model fra ny og rigtig mange år frem, som kan retfærdig gøre prisen på behandling og efterbehandling.
    Det er også de færreste bilforhandlere der bruger tid på at gennemgå en nyere bil de skal købe eller tage i bytte.
    De kikker oftes på årgang, kilometer og nogen gange på den umiddelbare stand, før de giver deres bud, derfor min kommentar om at de ikke giver extra høj pris for en bil der er blevet undervogn behandlet.


  • #8   5. feb 2019 Buggi

    Det står jo osse i mit første indlæg.

    Min pointe er bare, at jeg kan ihvertfald se at Pava og deres efter behandling hjælper.
    Og ja det løber jo osse op i en del penge.
    Hvilket er det trådstarter spørg til, self ikke en test med to ens biler, men stadig en god indikation.

    Men der er jo en del ting og tage med indover før man bestemmer sig til og behandle en bil, som jeg skrev hvis du ikke vil beholde bilen ret mange år, så det spild af penge.

    Har du der imod købt en Aygo eller lignede som nr 2 bil, og vil beholde den til den dør.
    Jamen mig personligt fik den osse Pava og efter behandlinger, sådan en bil dør jo som regel ikke pga mange km.
    Men folk sælger dem fordi syn eller en rep koster det samme som en tilsvarende nysynet.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   5. feb 2019 man skal også være opmærksom på at nogle biler der ryger rust garantien ved undervogns behandling smiley smiley

  • #10   5. feb 2019 Rene L : Det er kun hvis du bore huller i dem (vag biler)

    De må kun behandles igennem eksisterene huller/ gummi propper samt igennem gevind hullet til dør hængsler.. (Hulrum)


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   5. feb 2019 10
    ok
    ja det er egentligt også noget svineri at de bore huller og fylder bilen med spåner og de ruster altid rundt om hullerne


  • #12   5. feb 2019 Hmm arbejder selv hos et Pava center og vil nu sige at det er meget lidt der kommer af spåner.. Selve boret vi bruger er jo lavet så den trækker alt med “ud” af hullet..

    Ang og hullerne som ruster bagefter, ja hvis man spørger mange af genbehandlinger over så ruster de! Alle de gummi propper der bliver sat i, er smurt ind i rustbeskyttelse.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   5. feb 2019 12 rust beskyttelse er godt på noget der er grundet og lakeret men på rent jern er det intet værd derfor ruster de ved hullerne det samme gælder med de spåner der bliver i bilen har set de bor de bruger og der er intet fantastisk ved dem de trækker ud ja men det gør alle bor men der kommer stadig spåner ind
    og har en hel del erfaring med at udbedre rust skader så er ikke så imponeret over textyl uanset hvad mærke vi taler om det er penge maskiner de tager fuldstændig latterlige priser nu om dage
    kan aldrig svare sig


  • #15   6. feb 2019 mener jeg så et i tv´et for ca 6 måneder siden, det var en af de her små microbiler de havde testet, den som ikke havde fået undervognsbehandling var allerede godt angrebet på bærende dele og den var kun 1 år

Kommentér på:
TEST? Ny bil med Tectyl vs. ny bil uden Tectyl?

Annonce