{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Bil lån - erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Håber ikke dette får folk til at føle at jeg skal snage i noget privat !

Hvis der er nogle af jer der har prøvet det med at låne penge til drømmebilen, så kig lige her og giv noget feed back på hvordan det er at have lånt pengene til bilen.
Jeg søger lidt info idet jeg har overvejet lidt at låne penge selv.
Jeg skal enten bruge:
179.000,- til en Mercedes
eller
130.000 til en Honda Civic

PT. har jeg ikke noget arbejde men jeg kan få mit gamle tilbage hvis jeg vil (nice) og jeg bliver færdig med min HHX i år, så jeg kan komme ud og tjene "rigtige" penge.

det i skal svare mig på er, hvor meget svider det at vide at man først er færdig med at afbetale om 5-6-7-8 år? og kan det overhovedet lade sig gøre uden at føle sig totalt røvrendt af banken, og er der overhovedet penge tilbage på kontoen efter banken har taget deres?

Håber i forstår mit "spørgsmål" og at i vil/kan svare på det..
Ellers bare skriv jeres erfaringer med det..

- Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil lån - erfaringer
  • #1   23. jan 2007 vente må at købe bil til du er færdig i skole

  • #2   23. jan 2007 Jeg ville personligt aldrig låne penge til en bil over længere end 4 år..! Af den simple årsag at den kan blive totalskadet, stjålet eller i værste fald kedelig.

    Jeg har selv lånt til min egen over 2½ år, og det passer fint ind i min lærlingeløn..


  • #3   23. jan 2007 Har selv lavet et lån til en Audi A3 1.8 20V

    Det er et lån over 3 år, uden sikring i bilen, jeg er anden års lærling, så penge er ikke ligefrem noget jeg kaster med, MEN jeg har den bil jeg går og drømmer om, så er det også okey at smide 80% af mine 4000 før skat jeg får i løn, efter min bil hver 14 dag..

    Men det kommer selvfølgelig an på hvor meget du går op i din bil, for må indrømme der er MAX en bytur om måneden med mit budget, og der skal laves penge andre steder når man skal have nyt udstyr i slæden....



  • #4   23. jan 2007 lån aldrig til en bil kun jeg aldrig finde på

  • #5   23. jan 2007 Lån med måde og sæt en fast ydelse for tilbagebetaling hver måned.

    Det er nu engang sådan i Danmark at man er nødt til låne til næsten alt. Hus, bil osv og langt de fleste vil sidde i gæld resten af livet.

    Men så længe du ikke låner dig til op over begge øre, så går det sku nok.


  • #6   23. jan 2007 Som sagt, vent til du er færdig i skolen og tjener rigtige penge, som du siger. Jeg havde ingenting at køre i mens jeg gik i skole, og nu har jeg købt MC kontant.. Det ændrer en hel del at man har tid til at arbejde fuldtid.

  • #7   23. jan 2007 Hej.
    Er ikke sikker på at banken vil låne dig nogen penge hvis du ikke har noget fast arbejde.

    Hvis du får et arbejde og din økonomi kan holde til at du afdrager 2-3000 pr. måned kan du sikkert nok lån penge.

    Det hele afhænger jo også af hvor gammel bil du køber, da får indflydelse på hvor mange år lånet skal løbe over.

    Hvis du har sparet noget op selv er de altid lettere at tale med i banken.


  • #8   23. jan 2007 hvorfor låne af banken når men kan låne af sine forældre uden renter.!! hehe det gjor jeg.. for så akn du sælge bilen når du har haft den længe nok eller den bliver ofr kedligt.!:-D

  • #9   23. jan 2007 Medi G: Nu er det jo ikke alle forældre der har så mange penge at de kan låne deres børn nogle...

  • #10   23. jan 2007 ja det er rigtig men vis man nu havde jo.!! så var det jo ose en bedre løsning.!:-)

  • #11   23. jan 2007 Det svider ikke,

    har lige lånt til corsaen, og det koster mig 2400 i mdr. over 7 år... Og hvis bilen bliver stjålet eller totalskadet, så er der sku da forsikring på, som dækker det..

    Og når du vil op og låne den mængde penge, så vil banken have pant i bilen, og who cares ang. det.

    Men snak med din bankrådgiver om det,,

    Og Medi G, det kan du sku da også med at bank lån, bare betale lånet (eller hæve det til en ny) også ændre tinglysningen.. no big deal...

    Jo ikk alle som kan låne 200 kg af deres forældre..


  • #12   23. jan 2007 Ramus.!! hehe 200k.!! ikke så meget havde selv 150k så lånte kun 50k af dem.! og de er længe betalt igen.!! lånte dem i halvt år tror jeg.!! vis ike mindre

  • #13   23. jan 2007 Ja okay - så er det jo ikke så slemt..

    Men manden snakker jo om 150, og det er da en hvis sjat..

    Kent B - Typisk kommentar fra folk som ikke læser papirene ordentligt..

    Finansiering igennem forhandler er sidste udvej - lyder skide billigt, men du er bare fanget..
    1. De tager sindsygt højere oprettelses gebyr (ca. det dobbelte)
    2. Du kan ikke indfri lånet, når du har lyst, eller afdrage en masse penge, (fx. pengene man får tilbage i skat)

    så på papiret ser det rigtgt fint og "billigt" ud - men det holder ikke en skid..

    Låner til 6,65 og det kan forhandlerne knapt nok præstere - også med det andet taget i mente - bliver det alt for dyrt for dig..


  • #14   23. jan 2007 mange tak for alle de indlæg, så har jeg lige noget at vise til de gamle når de kommer og siger at det kan SLET IKKE betale sig.
    Jeg havde også selv tænkt på noget i stil med 7 år's afdrag, man kan vel ændre det hen ad vejen. ellers kan man jo få de gamle til at lave lån i huset, det er jo billigere..

    - Peter

    Hav en god dag !


  • #15   23. jan 2007 Helt ærligt drenge, at låne penge er sgu da det mest naturlige i denne verden anno 2007! Jeg kan ikke se nogen problemer i at låne penge hvis man har råd til de månedlige ydelser, og går det helt galt med at betale kan man da bare sælge vognen igen? Jeg har et lån på min bil på 6 år men jeg regner da med at sælge den længe inden, ja kan faktisk 100% garantere at jeg ikke har den om 2 år når garantien er udløbet, og om to år har jeg betalt 1/3 af den af hvilket betyder at jeg skal ha 132.000 for den hvilket nok passer meget fint. Lån trygt smiley

Kommentér på:
Bil lån - erfaringer

Annonce