{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Hvilken van skal jeg vælge... {{forumTopicSubject}}

... Og hvilken skal jeg holde mig fra?

Jeg har ret svært ved at beslutte mig.

Jeg er selvstændig Tømrer, og vil gerne af med min kassebil, og have en mindre bil, hvor der bare skal være plads til kasser med værktøj og diverse.

Store ting kan komme bag på en trailer.

Planen er at få en van med papegøjeplader, så jeg også kan sælge min privatbil. Derfor skal den næste bil kunne opfylde privat og erhverv.

Har kig på:

https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/bmw/520d/20-touring-aut-van-5d/4558257

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4396067

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4556976

Men jeg kan simpelthen ikke beslutte mig, og vil gerne at jeg ikke støder på dyre regninger pga kendte fejl (som ikke er kendte for mig), på disse modeller.

Andre forslag modtaget gerne (Max 150.000 og med automatgear og langt på literen)

Håber på lidt kyndig hjælp ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken van skal jeg vælge...
  • #1   1. mar 2020 Toyota Sportsvan

  • #2   1. mar 2020 Hej Thomas.
    Nu kommer jeg med et helt andet alternativ, håber det er ok med dig.
    Hvis du regner total økonomi, hvad så med en ny PHEV, en Outlander som vores i VAM Kan fåes fra 221.000kr sprit ny, Ford Kuga PHEV VAN bliver formentlig billigere.
    Der kan selvfølgelig blive noget med om du kan nøjes med at måtte trække 1500kg på krogen som en Outlander må.
    Og hvis du kører mange lange ture, så er en diesel nok også mere passende.
    Vi kører 60% af alle vores kilometer på ren EL drift, og sparer ca 10.000kr på brændstof årligt.
    Prøv at regne ud om det ikke kan svare sig ??
    Og så står du jo med en helt ny bil med 5 års garanti, så dyre uventede værkstedsregninger kan du også undgå.

    Vh Benny.


  • #3   1. mar 2020 Outlander er et super valg... Men jeg nå nok skynde mig at sige at de 150. 000 er inklusiv moms, når jeg skriver herinde.

    Var lige inde og søge på den Outlander, og den koster 221.000 ex. Moms. Så er desværre for langt fra mit budget??


  • #5   1. mar 2020 Hvis man læser din kravsspekifikation præcist, så vil jeg anbefale en Golf 2 Diesel.

    Der findes et hav af dem i Tyskland lige som gamle pensionistbiler med under 30000 km på klokken, kan køre over 20 km/l, med automatgear. Fås for under 5000 euro og dertil ca 5000 kr i regafgift. Du slipper også for 6250 kr misundelsesafgift om året.

    Med de biler du linker til betaler du 62500 kr EKSTRA i vægtafgift på 10 år ... just saying.


  • #7   2. mar 2020 Kuga: Skal man så ikke lave kørebog?

  • #8   2. mar 2020 Det er da heller ikke noget problem at lave kørebog, i forhold til at spare alle de penge i afgift.

    Du kan købe min Ford cmax 1,6 tdci manuel gear om et par dage, når den er blevet nysynet.


  • #9   2. mar 2020 Jeg ville nok først på en beregning på hvad det koster for dig privat at have rådighed over din firmabil. Det kan din revisor sikkert give et kvalificeret bud på

    Jeg kan godt se ideen i en mere personbils agtig firmabil, men har du aldrig andet end små værktøjskasser med

    Trailer er fin til mange ting, men det er trælst altid at skulle have den med fordi du ikke kan have den store rundsav og to spånplader i bilen

    Derudover er der det med tilgængelighed i bilen, en kassebil kan indrettes med diverse hylder som giver overblik og nemt til tingene. Det er sværere med en stationcar/mpv

    For de 150.000 kr ville jeg nok klart foretrække en næsten ny bil med god garanti. Frem for en ældre bil i premium segmentet.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #11   2. mar 2020 Husk at tage højde for kommende miljozoner for varebiler i de større byer

Kommentér på:
Hvilken van skal jeg vælge...

Annonce