{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn
  • #1   7. jun 2020 Der sker ikke noget inde for den periode bare rolig. Mvh

  • #2   7. jun 2020 bare husk på at skulle bilen dumpe til syn, så får du de 30 dage til at udbedre fejlene, men selve tidsperioden med den bøde afgift for ikke at havde synet bilen, bliver ikke forlænget smiley

  • #3   7. jun 2020 Har de ophævet de 2 måneders udsættelse som følge af Corona.

  • #4   7. jun 2020 reglerne gælder frem til netop 12 juni.

  • #5   7. jun 2020 Jeg havde ikke regnet corona med ind i det smiley

  • #7   7. jun 2020 Nogen der egentlig ved om den forlængelse ifm. Corona også betyder at de ikke sender nye indkaldelser?

    Min skal nemlig senest være synet d. 31/7, men har endnu ikke fået en indkaldelse og de plejer at komme 8 uger før smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #8   7. jun 2020 Der bliver stadig sendt indkaldelser ud

  • #9   7. jun 2020 Det kan du tjekke på skat...
    Du kan ikke gå ud fra precis 8 uger.
    Men med henstanden er der jo nok en del der bliver rykket, da de jo også skal kunne nå dem der evt har trukket den, ligesom mig selv.


  • #10   7. jun 2020 Jeg fandt det:

    Indkaldt til syn senest:04-08-2020
    Indkaldelse til syn udsendt:09-06-2020 (De må være lidt på forkant :D)


  • #11   7. jun 2020 #6 Ja det er helt korrekt smiley

    forstår ikke man altid kommer i sidste øjeblik isted for at have en bil som er iorden og kan synes så snart indkaldelsen kommer


  • #12   7. jun 2020 #11
    Dalsgård

    I mit tilfælde så skulle min ekstra bil være synet den 14 april.
    Den kan synes omgående som mine andre biler.
    Men nu er jeg i risikogruppen ang. Covid 19 ligesom jeg har to familie medlemmer der er i behandling for cancer.
    Og jeg bruger ikke bilen, så har det helt fint med at vente så længe som det er muligt.
    Og skulle jeg overskride den næste synsftister der bliver fremsendt, så har jeg det fint med det.;)


  • #13   7. jun 2020 #11 helt forståeligt, men du har været på sitet længe nok til at vide det nærmest er en general ting fra før corona tiderne smiley

  • #14   7. jun 2020 Ja har da læst at mange ikke kan finde ud af det.
    Men er nu ikke noget jeg praktisere normalt.
    Men til gengæld er der rigtig mange det ikke har den tekniske indsigt i et køretøj der gør at de ikke 100% kan vide at deres bil har en fejl.
    Til dette er der jo også en grund til at der findes værksteder.
    Selvfølgelig kunne man jo også ønske sig at køre kort undervisningen i dag var af en højere kvalitet
    Men folk kan jo også få en eksamen i dag, selv om de nærmest har lorte karakterer ??


  • #15   7. jun 2020 men igen, man har ca 2 måneder fra man får indkaldelsen, så der er da rigeligt med tid til at opsøge et værksted smiley

  • #16   7. jun 2020 Der er vi da enige, og i trådstarter tilfælde er dækkene nok ikke slidt ned på de 2 måneder han har haft.
    For skulle det være Coronas skyld, havde man jo nok været hjemme, eller valgt at bestille dem noget dør.


  • #18   7. jun 2020 #17 nej ikke i følge BG regler.
    så skal den bare kunne klare et syn hvert andet år.

    resten af tiden er det lige meget om den er i orden smiley


  • #19   7. jun 2020 #18

    Det er nu desværre ikke kun en BG regel.
    Syntes nu Der er rigtig mange der ikke er på BG der ikke vedligeholder deres dyt båt.
    Bare den gængse historie med slidte bremser, hvor folk siger at den begyndte at larme i går, for så at konstatere at bremse belægningen bare er helt væk, inklusiv det halve af metallet på både skiver og klodser.
    Ligesom at kører men en tur på 20 km. Så kan man møde 12 biler med defekte lygter.


  • #20   8. jun 2020 #19 ja belister er blevet dovne.


  • #21   8. jun 2020 Ja det er rigtigt dovent! nu kan jeg også lave det hele selv på mine biler så det er intet problem for mig, men hvis jeg så skal forsvare en lille procent af dem som ikke kan, så er værksteder også nogle tyveknægte der tager over priser!

    en veninde jeg har, havde sin 2008 picanto på værksted og fik en pris på 16000 kr for at den ville kunne gå igennem syn, jeg lavede den for 2500 kr og den fik den synet med ingen anmærkninger!

    han ville skifte bremse kalibre, jeg gav dem et normalt service med at blive smurt op osv.

    han sagde at bremserørene var færdige, og dem kiggede jeg også på, de så fine ud og jeg gjorde intet ved dem.


  • #22   8. jun 2020 Dalsgård.

    Ja værksteder kan være nogle rigtige røvere, men igen de skal jo også levere en form for garanti, og stå for skud bagefter, så nogle er nødt gå med livrem og seler.
    Har selv prøvet det samme som dig.
    For mange år siden havde min Far en mazda der altid var blevet serviceret og købt ved mazda.
    Har kørte også selv til syn, og hver gang næsten inden syns indkaldelsen var tør i blækket i postkassen, ligesom ville han gerne betale regningen før den var udskrevet ved mazda.
    Da han gik på pension var der rust i bilen ved inderskærmene i bag og bremser blev drejet af dengang, og regningen blev på 29.000 kr
    Det betalte han og kørte så i de næste 2 år.
    Så skulle han til syn igen og blev kasseret, og kørte til mazda igen for at få en pris, som blev på 22.500 kr.
    Og det ville han så ikke ofre længere og spurgte om jeg ville have bilen.
    Jeg havde det skidt med at sige ja, da de jo var glade for bilen, og de brugte den jo faktisk kun til at handle i.
    Men jeg havde en plan, jeg ville prøve at fixe den og syne den for dem.
    Det gjorde jeg så, jeg købte et bremserørs sæt og to nye skiver og klodser, og afmonterede beklædningen indvendig i bagagerummet, og lavede 2 mikroskopiske rusthuller lige ved samlingen hvor mazda 2 år tidligere havde lavet inderskærmene, og indstillede lygterne op ad en væg.
    Kørte til syn, og den gik lige igennem.
    Samlede så beklædningen og kørte over til min far og spurgte ham ikke ville have bilen igen hvis han bare betalte mig for materialerne.
    Har sagde at det havde han ikke råd til, og jeg sagde at de 1000 kr. havde han vel råd til.
    Du skulle have set hans ansigt.

    Problemet ligger nok i at mange er alt for autoritets tro, og betaler bare, og den type var min Far også en af.
    Siden dengang har jeg set rigtig mange lignende tilfælde, og vil nok sige at det er det der har fået mig til at lave biler mere seriøst siden dengang, og har gjort at jeg har mig et veludstyret værksted i dag.??


  • #23   8. jun 2020 Buggi Boy, det er satme også nogle priser da smiley

    Selvfølgelig yder de en garanti, og de skal da også kunne tjene på det, men at komme med en pris som bilen i ren salg er værd i dag, giver ingen mening, i min venindes tilfælde, der tror jeg at mekanikeren rent prøvede at udnytte en person som ingen viden har i tingene!

    Men det må da havde været en fed fornemmelse at kunne lave den mazda for din far for så små penge:)


  • #24   14. jun 2020 købte den for 2 måneder siden burde jeg ikke stadig få en indkaldelse

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #25   14. jun 2020 Hvis synsindkaldelse er sendt inden du omregistrer, så får du den ikke, men du får til gengæld bøderne for manglende syn

  • #26   21. jun 2020 hvor lang tid går der for man begynder og få bøder ??

  • #27   21. jun 2020 Kør dog til syn det var den 12. juni du fik dæk hjem.
    Ellers er der vejledninger fra skat og trafik og bygge styrelsen frit til gængelig på nettet.


Kommentér på:
syn

Annonce