{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn
  • #1   10. okt 2019 Hvordan skal vi kunne svare på om "man" selv kan det?
    Jeg kan sagtens gøre det selv, men jeg kender ikke dine mekaniske færdigheder, din adgang til værktøj eller stedet at lave det (for ikke at tale om at du ingengang skriver hvilken bil det er...)

    Så smid du den bare til mekanikeren og giv ham din dosmerseddel med smiley


  • #2   10. okt 2019 Ja hvis du læser det hele kan du se jeg skriver om man selv kan gøre det eller om det skal måles for at se det.....
    Det er en 107 med tromlebremser bag, men tak for at nævne at jeg glemte at nævne nogle ting på en flink måde istedet for bare at være flabet uden grund eller....


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #3   10. okt 2019 Bagbremser skal skilles ad, rense, smøres op justeres, selvjustering skal virke, hjulcylinder skal tjekkes om alle stempler kører let og ikke er utætte, bremsekabler tjekkes om de løber let frem og tilbage, bremsetromler rengøre på bremsefladen.
    Hvis det ikke skræmme dig, så er det bare gå igang, tag billede af bremser når du har taget tromlen af, så er det lettere at se hvordan det skal sidde igen. Husk fjedre skal altid sidde de samme steder


  • #4   10. okt 2019 Du forstår jo ikke hvad jeg skriver smiley
    Hvem er "MAN"? Er det dig? Er det min gamle bedstemor? Vi aner da ikke om du besidder evnerne til at justere bagbremserne på din trillebør smiley

    For en mekaniker er det en simpel opgave som ikke bør tage mere end 30min pr side, hvis det skal gåes fuldstændig igennem

    Om din bil stadig bremser skævt skal din synsmand nok kontrollere ved omsyn, det kan du ikke teste selv medmindre du har en bremseprøvestand (hvilket jeg selvfølgelig heller ikke ved om "man" har)


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #5   10. okt 2019 Det er lige meget med varmeskjold på bærekugle, din manchet holder bare ikke så længe

  • #6   10. okt 2019 #5
    ikke længer støvskærm/stænkskærm eller anker plader som alle kalder dem.

    skal være monteret på biler, som er født med dem.
    nogen biler har kun en lille en ved bære/styrekugler, men de skal være der
    ellers er det er omsyn




  • #7   10. okt 2019 Sikke noget ævl Dennis GSi en service bemærkning har ingen betydning i forhold til selve godkendelsen af bilen, men de skal i stedet blot ses som gode råd, du kan gøre brug af, hvis du vil.
    Du kan betragte service bemærkningerne i bilens seneste synsrapport som en række gode vejledninger.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #8   10. okt 2019 #6. Nu er det mit job at syne biler og det lille varmeskjold er kun et varmeskjold og dermed ikke omfattet af reglerne for stængskærme.

  • #9   10. okt 2019 ok.
    så ser synmænd forskelliget på det.
    med det lille varmeskjold.

    har fået flere gange at vide det skulle laves.
    på franske biler ved den ene synshal, hvor vi synes biler. da jeg var i lære
    er udlært i 2017


  • #10   10. okt 2019 Okay, så varmeskjoldet er ikke nødvendigt for at den bliver synet, men skal have fikset så den bremser helt begge sider. Tak for hjælpen smiley

  • #11   10. okt 2019 hjulcylinder har det med at side fast, men så burde de os hænge lidt i bremserne. Skil det af og se hvordan det ser ud. Bliver det ikke holdt ved lige er det nok rustet fast. det lille skjold ved bærekuglen er lige meget, har synsmand selv sagt til mig.

Kommentér på:
Syn

Annonce