{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flugtbilist
  • #1   16. jun 2023 Kontakt politiet og lad dem håndtere den. Du kan ikke selv finde personoplysninger ud fra nummerplader.

  • #2   16. jun 2023 det er en sag for politiet.
    Jeg mener også dit forsikringsselvskab kan, ved hjælp af registrerings nr, starte en sag med modpartens forsikringsselvskab.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   16. jun 2023 Det gør politiet når du anmelder det. Du kan ikke selv finde det.

  • #4   16. jun 2023 Min bedre halvdel var ude for præcis det samme i onsdags på motorvejen hvor en varevogn banker ind i siden af hende. Varevognen fortsætter, og der bliver ringet til politiet. Heldigvis havde bilen kameraer som optagede sammenstødet, og vi kunne derefter kontakte politiet. Hvad der sker med føreren af varevognen, ved jeg ikke, men det finder politiet vel ud af. Min forsikring har fået sendt billeder af bilen, varevognens nummerplader samt skaderne på bilen

  • #5   16. jun 2023 Derfor man skal have dashcam i dagens Danmark.

    Mange vil ikke stå ved det når de lave ged i det ??


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #6   16. jun 2023 Ring til politiet, de vil tage kontakt til personen, som derfra må tage stilling til om de tør indrømme det.
    Jeg har været igennem det ved en parkeringspåkørsel (Hurra for dashcam!) Og havde fint billede af personen og bilens plade.
    Ringede til politiet, som fik lov til at give mig hans oplysninger
    Han spillede dum til at starte med, men da jeg fortalte ham at jeg gerne kom og viste ham det på film, så accepterede han det.
    Men uden det kamera, havde jeg stået med en skade jeg selv skulle dække.

    Det er surt, men hvis personen nægter det, så vil din datter stå med sagen alene.. Selv om i skulle have et navn og adresse på personen, ville i ikke kunne gøre mere, da det hele skal igennem forsikringen alligevel, og hvis personen nægter, og der ingen beviser er, så kan de ikke bare sige at det var deres skyld.

    Så ring til politiet og sig det som det er, derefter til forsikringen, gør dem opmærksomme på at politiet muligvis har en sag igang også, da personen stak af


    Dennis
    Hvornår har folk taget ansvar for deres dårlige kørsel!?
    I 1970? Nope
    1960? Nope
    1950? Heller ik smiley
    Ved det kun pga jeg snakkede med min morfar omkring det, da han også har været udsat for det igennem sit lange liv.
    Folk har altid kørt hvis de har kunne slippe afsted med det smiley
    Det er ikke nyt, det er dog nyt at vi har muligheden for at bevise deres kørsel, selv om de tror de kan slippe afsted.
    Personen som ramte mig, var 80+, og fattede ikke at jeg sagde at jeg havde video overvågning af det hele, inkl ham i hans fine kasket..


  • #7   16. jun 2023 Tak for en række gode svar og kommentarer.
    Hvis der er gæld i bilen kan man mange gange få ejerens navn. Og det drejer sig om ganske normale gældsforhold. Det er mest til brug ved privat handel.
    Jeg har fundet ud af at min forsikring vil betale skaden, uden selvrisiko.
    Jeg ringede til politiet, men da bevisførelsen var spinkel, fik jeg besked om bare at anmelde det til forsikringen. Her kunne man måske have ringet til hende som kørte i bilen (jeg har hendes reg. nummer) men det var ikke en service man tilbød.
    Men ret beset er alt OK. Man skal dog tænke på at udgiften i sidste ende vil blive tørret af på alle "mit" forsikringsselskabs kunder! Derfor bør flugtbilisten slæbes i gabestokken!
    Og i al almindelighed har jeg bare enormt svært ved at tolerere at man kan køre ind i folk "for sjov" og slippe af sted med det.
    Jeg bliver faktisk sindsygt indebrændt på et niveau som ikke er passende for en halvgammel mand:)
    Venlig hilsen, Jens Jørgen


  • #8   17. jun 2023 Det er rigtigt at hvis man er så hrldig at bilen er købt med pantebrev er der nogen gange et navn inde på tjekbil.

Kommentér på:
Flugtbilist

Annonce