{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Bremser blokere på v forhjul {{forumTopicSubject}}

Jeg har en spændende opgave til jer...??
Jeg har skiftet kaliber, klodser, skiver og slanger hele vejen rundt på min bil..... Og naturligvis udluftet dem. Men venstre forhjul blokere efter ca 10 km kørsel. Fælgen er meget varm... Efter ca en halv time slipper den igen.... Jeg gætter på hovdecylenderen er defekt... Men vil gerne have jeres input, for jeg er lidt på bar bund her... Lidt spøjst synes jeg, men pissende irriterende...??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser blokere på v forhjul
  • #1   13. mar Hvilken bil?



  • #2   13. mar Skiftet du det hele, på grund af at bremsen hang, eller kom fejlen efter?

    Og du er 100% sikker på at alt er renset for rust, specielt åg og glidere. Og at alt er udluftet. Hvordan føles bremsepedalen, går den længere mod bunden eller føles den hård.


  • #3   13. mar Er bremse slangen skiftet ?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.826
    #4   13. mar Gjorde den også det
    Før du skiftede alle dele


  • #5   13. mar Ikke alle her læser Kenneths indlæg, "har du skiftet slanger"?
    Bil er vel heller ikke så vigtig.

    "Har du haft tester på", den mangler vi også smiley


  • #6   13. mar #5 - Mærke og model af bilen er ikke så vigtigt, men snarere om det er noget gammelt lort eller noget af nyere dato.

    Ingen af os aner om manden har samlet det korrekt, eller om fejlen var der før han startede sit bremse projekt.

    Hjælp til selvhjælp... Alle har svært ved det. Tak for lort, sociale medier...


  • #7   13. mar sikkert en BG trold mere

    Oprettet i dag klokken 13,02 og første indlæg klokken 13,15 - sidst online klokken 18,54 UDEN at kommentere på de spørgsmål der er stillet i "hans" eneste emne selvom spørgsmålene er stillet mellem klokken 14,10 og 17,51 smiley


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.826
    #8   14. mar Helt sikkert endnu en profil for at holde gang i siden.

    Måske man snart bare skal lukke og slukke


  • Kenneth  K
    Kenneth K Tilmeldt:
    mar 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #9   14. mar Nå... Først tak for jeres input - også de mere tvivlsomme ??. Lidt update... Jeg valgte at tage hovedcylenderen ud i går, for at se om der var noget åbenlyst galt. Som i kan se på billedet var den pal fra bremseforstærkeren gået ud af "hak" og havde sat sig skævt, og dermed slidt nogle gemme hakker... Deri tror jeg bestemt fejlen ligger. Der er bestilt ny cylinder og bremseforstærker, da jeg ikke tør tage chancen for at jeg bare kan nøjes med hovedcylenderen... Tænker der er jo en grund til den er gået ud af hak....:)... Det hele startet med at den blokeret, og jeg troede i første omgang at det var bag på. Så først skiftet jeg dette. Så fandt jeg ud af, den var gal foran, og det blev også skiftet. Så var den stadig gal, og derfor blev bremse slanger foran skiftet (det åbenlyse var jo at de var klappet sammen) og...... Igen var den gal..?? ?? (Tålmodighed er en dyd??) Nu tænker jeg at det kommer til at virke... Og jeg har fået helt nyt bremsesystem på bilen...??

    profilbillede
  • #10   15. mar Mit bud ville være at bremseklodserne klemmer på åget/caliberen pga. maling.
    slib let af og tjek om styrene på bremseklodsen ikke sidder "stramt". smiley
    Be there before and fix done. smiley


  • #11   16. mar Han virker som om han godt ved noget, så tænker ikke det er klodserne der hænger, men snarere det med hovedcylinderen, men det virker også bare lidt mystisk.

  • #12   18. mar syns også det lyder mærkeligt med det evt er hovdecylender der gør det for vis jeg har set fejl på dem er det normalt simmerringen/pakdåser inde i stemplet der er slidt. så pedalen synker ned under tryk eller er blød,tror mere fejlen måske lægger i abs blokken hvor der evt er luft eller en dårlig magnet ventil der hænger har du prøvet at lufte den ud med tester hvor abs pumpen bliver aktivere mens man udluftet og så se om det hjælper. reger med den har abs selv om bil mærket ikke bliver nævnt , for vis en hovdecylender hænger på en kres så ville den normal også hænge på det modsatte baghjul da røren jo er kryds sat sammen.

  • #13   18. mar #12
    Lige min tanke, kunne heller ikke få det til at passe med hovedcylinderen, men den ser noget underlig ud.


  • Poul E
    Poul E Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 4
    #14   19. mar Da det kun er venstre forhjul kunne det være ude ved hjulet . Jeg har været ude for at man slog de gamle rustne skiver af med en hammer og ramte åget så det blev bøjet lidt når man så spændte det hele sammen hang den en lille smule og når man så begyndte at køre er det selvforstærkende at jo varmere bremsen blev des mere hang den .

  • #15   19. mar #14 bremseåget lader du vel ikke sidde på mens du prøver at slå skiven af??

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 82
    #16   20. mar Nej, jeg tror ikke Kenneth ved ret meget om hvad han har med at gøre. "Jeg troede det var bag på det var galt - så jeg skiftede det hele bag på". Det gør man sgu da ikke! Du undersøger hvad og hvor det er galt. Er der kun venstre forhjul der blokerer er det sgu da ikke hovedcylinderen det er galt med. Og hvis venstre forhjul er varm efter 10km, så er det nok fordi det ikke slipper, men klodsen slæber og skiven udvider sig og bliver varm - og så blokerer det.


Kommentér på:
Bremser blokere på v forhjul

Annonce