{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.224 visninger | Oprettet:

Stella A
Stella A
Tilmeldt:
15. mar 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Benzin på en diesel motor.. {{forumTopicSubject}}

Jeg hjælper lige en fra hunde galleriet, hvis i vil svare på hendes spørgsmål, sender jeg dem videre ;o)

Jeg har et spørgsmål angående en Nissan X-trail fra Januar 2006 og dens garanti.

Baggrund:
Kort efter den er købt, var der en, der tankede benzin istedet for diesel - Den kørte kun omkring 10 km med benzinen og blev renset ved autoriseret Nissan forhandler - alt ok.

I går sker der så følgende:
Den kører først 20 km. Vedkommende, der kører, bemærker en lille mærkelig lyd - men ikke noget foruroligende nok til, at han stopper eller lignende. Efter ca 7 timer, kører den igen de 20 km og pludselig begynder den at "køre, uden man trykker på speederen"- selv om den er i frigear, speeder den op. Da de er 200 meter fra ankomststedet, begynder motoren at larme meget kraftigt(Som om, den arbejder på højtryk), omdrejningerne er næsten oppe i det røde felt og det ryger kraftigt(voldsom røgsky) efter den. De får den stoppet, men den vil ikke slukke(trods nøglerne er ude). Det fortsætter med at ryge og larme, og den ender selvfølgelig med at brænde helt ud - det stopper med en, tilsyneladende, eksplosion(larm fra motoren, I ved, ligesom når noget eksploderer?!).

Mit spørgsmål er så følgende: Når der har været hældt benzin på en dieselmotor, ryger garantien så? Vi fik intet at vide dengang vi hentede den fra rensningen - andet end at den var helt ok og at det ikke var så slemt pga bilens alder.
Vi ved selvfølgelig endnu ikke, hvad der præcist skete i motoren - det får vi jo først klarhed over, når værkstedet har undersøgt den - men et bud er (jeg undskylder min mangel på bilviden), at det er noget med turboen og brændstoffet(Den begynder at æde brændstoffet...jeg ved ikke hvordan man forklarer det?!). Derfor ved vi selvfølgelig heller ikke endnu, hvorvidt det kan kobles til benzin-episoden eller om det er en fabriksfejl fra starten?!... Men jeg mangler alligevel lidt umiddelbar klarhed, og håber at nogle herinde havde nogle bud og viden omkring garantien...

På forhånd tusind tak!!!!


- Det blir da vist et langt indlæg... OG TUSIND; TUSIND TAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin på en diesel motor..
  • #1   9. jun 2007 hvis det var i januar 2006 der kom benzin på... er det da mærklig den først begynder at opføre sig mærkelig nu.. tror ikke det har noget med det at gøre.. det er jo snart 1½ år siden

  • Stella A
    Stella A Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   9. jun 2007 Det jeg forstod hun tænker er, at når nu en autoriseret Nissan forhandler ordner den og siger god for bilen, skulle det så ikke være i orden??

    Jeg aner det ikke såørger bare


  • #3   9. jun 2007 Den har nok ik spist brændstof, men motorolien. På nogle diesel motor kan de pakningere der sidder omkring ventilerne ik holde til benzin og bliver utætte ved det. Så kommer der olie oven på stemplerne, og kommer der nok kan den køre selv. Og stopper først når den ik kan få luft, eller der ik er mere olie at spise.

    Om garantien holder? Tja, det ved jeg ik.

    Hvis du tanker benzin på en diesel, og det ik er mere end 10 liter, så fyld tanken med diesel. Så sker der ik noget, det nemlig sådan man sikre diesel fra at fryse i rusland og andre koldere lande end DK.


  • #4   9. jun 2007 A-Smed (30) Claus S

    det er jo bilen som er fra Januar 2006


  • Stella A
    Stella A Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   9. jun 2007 Men hun sgade den ca var en måned gammel da det skete..

    Du retter mig lige på Hundegalleri, hvis jeg tager fejl ikke?


  • #6   9. jun 2007 hm ville mene turbo'en er gået i selvsving også har den sprunget turbo'en og motor'en i luften

  • Stella A
    Stella A Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   9. jun 2007 mener hun sagde, skulle der stå.. (det er solstik)

  • #8   9. jun 2007 og hvis det er turbo'en eller motoren der er skyld i det så dækker garantien

  • Stella A
    Stella A Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   9. jun 2007 Læs nede fra

    Skrevet: 09-06-2007 13:09:25

    Ja.. Præcis samme sted. Begge mine brødre og min ene brors kæreste er advokater, så jeg lader dem om at kontakte forhandleren..Men de vil vist først have helt styr på sagerne... Og den kan først komme til forhandleren mandag, - så inden da ved vi intet... men det er fandeme lang ventetid, når det gælder flere hundrede tusinde smiley


    --------- Forrige besked ---------
    Fra: Stella, nu med den fineste hvalp der kommer ;
    Sendt: 09-06-2007 13:06:36
    Emne: SV: .... Stadig her?! smiley

    Altså mit bud er du er dækket.. Har du spurgt forhandler?? Er det samme forhandler det rensede den, som du købte bilen af?


  • #10   9. jun 2007 1. Hvis der har været binzin på dieselbilen vil det betegnes som forkert brug af motorkøretøjet og dermed ryger garantien.
    2. Hvis denne ting sker 13 måneder efter uheldet med benzin på har det i mine øjne ingen relation til dette overhovedet. Derimod lyder det som om der er forkert brændstof på den nu. Jeg har kun oplevet sådan noget en enkelt gang hvor en dieselbil løb løbsk og det var lidt selvforskyldt med overforbrug af dieselstart.
    3. Har jeres bil antiforureningsfilter? Hos Citroen hedder det FAP, ved ikke hvad det hedder hos nissan. Men hvis den har det skal den rense det ud en gang imellem når sodtallet overstiger 30% mener jeg. Så vil den stå i 4 minutter med motoren på ca 5000 rpm.


  • #11   9. jun 2007 Eller som magnussen siger kan den have spist motorolien...

  • #12   9. jun 2007 Hvis nøglen er taget ud og bilen stadig kører, så kører bilen på olien, har den X-trail fået skiftet turbo og intercooler?? Fordi på en del modeller kommer der slør i turbo, og intercooleren blir utæt. Har skiftet mange af dem på garentien.

  • #13   9. jun 2007 Den eneste måde at "dræbe" bilen på er at sætte den i gear og holde på bremsen og slippe koblingen, så dør den.

  • Stella A
    Stella A Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   9. jun 2007 Skrevet: 09-06-2007 13:38:36

    Hvis du når at se denne, må du endelig lige smide den i tråden:

    jesper G---> "Hvis nøglen er taget ud og bilen stadig kører, så kører bilen på olien, har den X-trail fået skiftet turbo og intercooler?? Fordi på en del modeller kommer der slør i turbo, og intercooleren blir utæt. Har skiftet mange af dem på garentien."

    Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke aner hvorvidt den har fået skiftet turbo eller intercooler. Vi havde den til "syn" i februar 2007, dvs for få måneder siden, idet vi skulle køre til Italien på skiferie i den... ( Jeg ved desværre ikke hvad der blev gjort, men da har de i hvert fald gennemgået den og ordnet, hvadend der skulle ordnes... ?! - jeg kan evt finde regningen.... )



Kommentér på:
Benzin på en diesel motor..

Annonce