{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.292 visninger | Oprettet:

Taxa chauffør løn {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg overvejer, at køre taxa aften+nat+weekend og arbejde på mit eget firma i hverdagenes dagtimer.

Hvad får en taxa chauffør sådan ca. i løn? Har læst en anden tråd her på siden men der er ikke rigtigt noget der kommer nærmere en egentlig månedsløn før skat.

Der må være nogle taxa chaufører på siden her?

er det urealistisk at forvente 20-25.000kr. før skat ved ca. 37 timers arbejde om ugen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taxa chauffør løn
  • #1   12. feb 2008 Provisonslønnet ikk?

  • #2   12. feb 2008 Tror sgu ikke du holder til 37 timer taxa plus dit eget firma, så tror jeg det er bedre givet ud - bare med fredag- og lørdagnat taxa og så give den noget meget i dit eget firma

  • #3   12. feb 2008 mener en taxa chauffør's minimumsløn er omkring de 115kr i timen(så vidt jeg lige har hørt ..

  • #4   12. feb 2008 syndes jeg hørte i radioen den anden dag da de kørte så meget i om der skulle køre vile tider i taxaèr at de skulle op og køre 60 timer i ugen for at nå 25 før skat

  • #5   12. feb 2008 det ville jeg sku helle ikke men syndes bare det var det de sagde

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #6   12. feb 2008 Martin V

    så har de da gættet helt forkert hehe

    min kammi der køre i odense har 3 x12 timers vagt på tors-fre-lørdag og han har mere end 25K før skat smiley en del mere + drikkepenge smiley


  • #7   12. feb 2008 oki det lyder også mere rigtig men det skal jo selvfølgelig lyde helt vildt når det er i en radio ellers er det jo ikke spændene smiley

  • #8   12. feb 2008 siger også.. arb. så lidt muligt ved siden af og brug tiden på dit firma hvis det er oget der er under opstart.. der burde jo stadig kunne generere en lille smule penge ..? hvad laver dit firma?

  • #9   12. feb 2008 ja snoop og taxa chauffør er bedre end lyst fiskere til at fortælle historier ;O)

    lig lige et scan af hans kørerbog op, det plejer at dæmpe de værste historier :O)

    der er meget forskel i arbejdet om du kører dag eller nattevagter, forskel på kunderne turene samt stor forskel på drikkepengene .. nat giver mest, men og det kan betale sig i forhold til hvad du giver afkald på er op til en selv .. nat includere som regl weekend .. der er her de gode penge er at tjene .. samt drikkepenge +div ;O)

    nå men ja 37 dag timer set på lands plan i en taxa giver lige omkring 20 ikke meget over, self nogen der ligger uden for den ramme .. og det er lige så meget under som nogle med faste kunder osv kan ramme over


  • #10   12. feb 2008 og nej der er ikk noget der hedder minimums løn når man er provisions lønnet taxa chauffør ;O) du kan godt komme langt under de omtalte 115 kr

  • #11   12. feb 2008 jep.. er selv lige startet som selvstændig og sagde alle andre jobs op, og er i gang med at melde mig ud af bestyrelser og andre forpligtelser... firmaet skal man sku have tid til hvs det er..

  • #12   12. feb 2008 Nu ved jeg ikke om du vil køre i en større by eller landtaxi.
    En landtaxi kører typisk omkring 3K en fredag nat og 4-5K lørdag nat.
    Det er på provision og du får så halvdelen, altså 3500-4000 på 2x12 timer fredag og lørdag nat.
    En bytaxi vil typisk kunne køre lidt mere ind i samme tidsrum, nok omkring 500-1000 mere pr. nat.
    Dertil kan du så lægge drikkepenge, som nok i snit ligger på ca. 10% af det indkørte, hvis du yder lidt ekstra. smiley



  • #13   12. feb 2008 Der hvor jeg kører, kan en chauffør der kører fredag + lørdag nat, indkøre 10.000 kr. på de 2 vagter..
    Så hvis man gider kan du irealiteten lave 40.000 kr. på 8 vagter = 20.000 kr til dig før skat..

    Den de sagde i radioen om at en chauffør skal op over 60 timer om ugen for bare at lave 25.000 kr. FUCK jeg grinede.. De aner da overhovedet ikke hvad de snakker om.. Sådan kan man da ikke generellisere det..
    Jeg kører ca. 50 timer om ugen, og har ca. 35.000 kr. før skat..
    + at jeg så lige passer mit eget firma ved siden af.. smiley


  • #14   12. feb 2008 Det er by kørsel, men man kan jo ikke selv bestemme om man får en nederen tur ud på landet. Det er ikke en mulighed for mig at satse alt på et bræt da jeg skal bruge tid til at starte det op og jeg har ikke mulighed for, at brænde en kæmpe kasse kredit af på at gå fuldtid på mit firma.

    Derfor ville det være perfekt at køre fredag-lørdag-søndag aften+nat og så arbejde på min virksomhed resten af ugen.

    og 60 timer om ugen? det er ingen ting!


  • #15   12. feb 2008 Troels: Du kan sagtens lave 20 - 25.000 kr. hvis du bare er instillet på natarbejde + weekend vagter..
    Det er næsten altid nat folk vi mangler i branchen..


  • #16   12. feb 2008 Okay, det var bare det jeg ville vide smiley

  • Arsim  J
    Arsim J Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #17   12. feb 2008 du skal arbejde mange timer for at kunne tjene 25 kilo in om månede, men det jeg vil anbefale er at du finder en stor vogn fks. touran eller en til 8 personer. Fordi startsgebyren er 90 kr + så er der mange gode lange ture i det. Da jeg kørte i en lille vogn kunne jeg maks lave 5000 kr og det skulle så være en travlt aften plus mange timers kørsel. Med en stor vogn starter jeg kl. 22.00 og slutter kl 06 og min gennemsnits aften ligger på 6000 kr, men ellers kan på en rigtige god aften kan du lave snit 7500 kr + større beløb af drikkepenge.

  • Arsim  J
    Arsim J Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #18   12. feb 2008 man deler det indtjente omsætning hvor du så betaler skat af din del.
    Mange steder kan man blive tilbudt om at køre fastlønnede men det skal du takke nej da der er flere penge andet.


  • #19   12. feb 2008 Troels H

    Klø du bare på... 60 timers arbejde er ingenting når man godt vil være selvstændig... jeg arbejder ca 15 timer hver dag også i weekenderne.... ca 12 timer i butikken og så 3 timer med div. ting bagefter...Det er rimlig hårdt når man har kone og 2 børn skal det lige siges... Og jeg har ikke fået løn i ca 8 mdr... men det er det som skal til for at opfylde ens drøm og for at slippe for at have en chef...
    Så kør du bare 37 timer og så brug al din resterende tid på at få dit firma op og køre så du til sidst kan droppe taxa kørselen...

    Men kun vis det er noget du kan tillade dig at være væk fra de 37 timer du skal køre taxa i... For ellers er du nød til at bruge alt din tid i firmaet...


  • #20   16. feb 2008 michael m- arsim hvor kører i det lyder jo helt vildt med den indtjening vil godt se et par blade fra jeres trafikbog som bevis. er selv dagchauffør og har haft en gennemsnitlig dagløn på 1437kr (2900indkørt) over de sidste 5mdr.

Kommentér på:
Taxa chauffør løn

Annonce