{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taxa chauffør løn??
  • #1   10. mar 2009 Du har en minimum løn på 10.000 kr ca... derudover får du en del af det du kører ind..

    Men kan love dig at bliver det nødvendigt at vognmanden skal udbetale dig minimumslønnen fordi vognen ikke har kørt nok penge ind, så er du arbejdsløs lige så hurtigt igen.

    Når der bliver kørt igennem i weekenderne, og man holder sig til ilden hen i ugen, så har man vel en 30 - 35 stykker før skat..


  • #2   10. mar 2009 Jeg læste så i en tråd på vagcars at en der kører fast i Odense, set over en hel uge havde holdt 70kr FØR skat gennemsnitligt.
    Og sådan havde det været i noget tid. Folk sparer på åbenbart på taxa-kørsel for tiden..

    /Jens


  • #3   10. mar 2009 nu er jeg taxachauffør. jeg kører ikk i weekenden
    min løn ligger på 33-35k før skat


  • #4   10. mar 2009 De 70kr er i timen. Fik jeg ikke lige med.

    /Jens


  • #5   10. mar 2009 Sakset direkte fra tråden:

    "Det kommer MEGET an på hvor du kommer til at køre henne. Personligt kører jeg i Odense og jeg er ved at brække mig over at der er så lidt at lave. Godt nok er Januar og det meste af Febuar rimelig døde men jeg har aldrig følt at jeg har spildt min tid så meget som jeg gør nu. For at sætte det op for dig har jeg sat min omsætning op her.

    Uge 2.
    Mandag. FRI
    Tirsdag. 9timer /690kr.
    Onsdag. 9,25timer /1305kr
    Torsdag. 8,5timer /727kr
    Fredag.15,5timer /2305kr
    Lørdag. 13timer /3527kr
    Søndag. FRI
    Samlet 55,25timer / 8554kr / 154,82kr i timen samlet / 77,41kr til mig selv før skat.

    Uge 3.
    Mandag. FRI
    Tirsdag. 9timer / 943kr
    Onsdag. 9timer / 878kr
    Torsdag. 8timer / 782kr
    Fredag. 12timer / 2697kr
    Lørdag. 13timer / 4046kr
    Søndag. 7timer / 1036kr
    Samlet 58timer / 10382kr / 179kr i timen samlet / 89,50kr til mig selv før skat.


    Som du kan se skal der ikke et professorat i matematik til for at kunne regne ud at man er bedre tjent med et job på en tankstation eller noget i den stil. Alt taget i betragtning så er det ikke det værd at køre taxi uanset hvad dag man kører. Det er ikke ret meget andet end fulde idioter, bumser uden penge og narrøve der tror de ejer chaufføren bare fordi man er så fræk at tage penge for sit arbejde. Hertil skal det siges at der selvfølgelig også er plussider ved jobbet men de opvejer på ingen måde de negative sider. Selvfølgelig kommer man til at køre med nogle frække tøser og selvfølgelig er der drikkepenge, men kællingerne er som regel så latterlige at høre på at jeg heller ville køre med gamle fru. jensen og drikkepengene er så små i disse dage at hvis man ryger og samtidig ønsker at spise uden at være væk fra gade i særlig lang tid så er man nødsaget til at smide penge i afregningen hver søndag. Alt i alt er der egentlig kun en ting at sige mere.

    Hvornår åbner silvan for jeg mangler et reb og en krog."

    /Jens


  • #6   10. mar 2009 En ting er sikkert .. Du ska ha de rigtige sko på , for det er sku ikke nemt eller sjovt at køre taxa hvis du gør det for pengene anyway .. Du ska os lære alle de tricks der er omkring hvor og hvornår det er smartes at melde dig ledig osv .. Har en kammerat der er begyndt at køre taxa nu .. Men der er lige en der har smadret hans skraldcedes ind i en mc for lidt siden så nu kører han IKK taxa hehe ..

  • #7   10. mar 2009 hva tjener man egnetlig sån en nytårsaften..?

  • #8   10. mar 2009 Nu er januar måned og den væreste man nogensinde kan sætte op...

    Ingen tvivl om taxa er det erhverv hvor man ikke skal satse på en millionær løn på en 37 timers stilling, men vil man køre så kan man sagtens tjene gode penge...

    "min" gamle taxa kørte cirka 1 million ind i året, 47% i løn til chaufførerne... De er nogenlunde fordel på 3/4 til den faste chauffør og den sidste 1/4 til weekend og afløser-chauffør...


  • #9   10. mar 2009 for ikke at glemme drikkepengene, dem kan der være rigtig mange af vis man er flink og rar og hjælper de gamle damer med poserne osv...

  • #10   10. mar 2009 Jens


    Fy for satan da ? Viste godt det var sølle betalt men SÅ sølle ??? Shit os da .. Og så i en storby ? Puuuha .. Men jeg kan godt fortælle dig at os sorte taxa'er heller ikk ligefrem lever livet lige for tiden hehe , når jeg kommer ned i byen for at hente barndomsveninden og hendes veninder hjem , så holder der jo samtlige taxa'er på en lang række! Normalt holder der måske, 2 ? Det virkelig helt forkert :s


  • #11   10. mar 2009 jeg giver næsten altid drikkepenge. plejer bare at runde op til næste 100,- nogengange er det 20 kroner, andre gange tæt på 100,- det er lidt forskelligt. men jeg regner da også med chaufføren smider lortet i lommen smiley hvis det er en spasser chauffør får han selvfølgelig ingenting, men de fleste er super !

    ikke fordi jeg har røven fuld af penge, fordi jeg syntes sku det er dyrt at køre taxa. men hvad der står på taxameteret og hvad chaufføren stikker i lommen er jo en KÆMPE forskel. derfor kunne man godt gøre det smiley


  • #12   10. mar 2009 hvordan får man egentligt taxakort? og er grænsen stadig 21 år?

  • #13   10. mar 2009 Er det ikke ligemeget med om timelønnen er lidt lav, hvis man får noget fjams som frynsegoder?! Og damer er der nok af...;)

  • #14   10. mar 2009 en lille regl....

    49% af det DU har omsat for er din løn. 51% er vognmandens.. men det varrier fra sted til sted


  • #15   10. mar 2009 min far er taxavogn mand smiley han har da lige solgt hans hus til 3.2 mill smiley


    og der har faktisk lige været løn stigninger ........

    vis du cirka køre 12 timer hver dag smiley så bliver det sku til penge i længden smiley


  • #16   10. mar 2009 Søren - Ja self blir det til penge .. Men , hov ? Hvor blev min fritid nu a ..? Hmm (; hehe .. Og det med huset kan da umuligt imponere nogen , havde da været mere vildt hvis han lige havde KØBT et hus til 3.2 mio smiley at sælge huset tyder jo på tilbagegang .. Eller hva ? smiley

  • #17   10. mar 2009 Eller købe en flot maxi puch og lave krog på og smide en avisvogn bagpå og kør folk rundt nede i byen sort , og ta KUN kortere ture !! Det der vist flere penge i , haha ..


    Jonas

    Så ska du ud på AMU og ta et erhvervskort .. Ved ikk lige hva grænsen er ..


  • #18   10. mar 2009 \\Luffe//- . det skal lige siges han ejere 3 andre gårde rundt om i landet smiley

    21 er aldres grænsen..... men der er også nogle krav til bla syn.....

    men jo det tager da noget fritid smiley men gør alt arbejde ikke det.....

    det er da bare et spørgsmål om man virkelig gider smiley




  • #19   10. mar 2009 Jo men det jo stadig ikk fedt at man SKAL arb 12 timer om dagen for at tjene hva enhver ander maler, tømrer eller smed ku tjene swat på en weekend eller to ?

  • #20   10. mar 2009 -\\Luffe//- .


    nu begynder du også at komme ind på noget heeelt andet smiley

    du sammenligner taxa med andre fag smiley

    en direktør kan tjene det samme som en tømmer gør. på en dag realt smiley

    har jo ikke noget med sagen at gøre smiley


  • #21   9. aug 2009 Hej med jer.

    Jeg ved godt det er en gammel tråd men jeg fik nu alligevel lige lyst til at give mit svar også.

    Fordi det ikke kun kommer an på hvor meget man gider køre, det kommer også an på hvor man er ansat.

    Jeg har en landtaxi forretning med 3 biler sammen med min kone og vi har så meget fast kørsel at vi har slet ikke noget at klage over, alle 3 biler kører 4000 - 4500 ind om dagen og chaufførene møder ved 07:00 tiden og er som regel hjemme igen ved 16 - 17 tiden, de har altså en timeløn på godt 200 kr.

    Jeg ved vi landvognmænd har det lidt bedre end jer i storbyen for i er alt for mange om at kæmpe om de kunder der nu er.

    Bare lidt mere om det.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #22   21. feb 2013 Jeg hiver tråden frem igen, da jeg gerne vil høre om der er andre erfaringer,
    lønmæssigt self, siden tråden blev oprettet.


  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130
    #23   21. feb 2013 Jeg kan så berette om at det Jens skrev i 2009 også gør sig gældende i 2013. Den gamle kører taxa og har haft dage med kun 700 kr. i omsætning - København.

    Selvfølgelig er der gode dage, men der skal ikke mange dage med 700 kr. til, for at trække gennemsnittet ned.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #24   21. feb 2013 Ja det jo ikke ligefrem det vilde så.
    Måske alm arbejde, og så taxa ved siden af evt..


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #25   23. feb 2013 Hvordan med at finde rundt i byen?
    Kan se der en prøve med et kort, og at man helst skal kende de mest alm add,
    værsthuse, hoteller osv..
    Hvis jeg nu søger i Århus, hvor jeg ikke er vildt godt kendt er det så et problem mon?
    Gps´en er trodsalt opfundet.


  • Svend N
    Svend N Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #26   17. apr 2014 I forhold til andre job, er lønnen vel ikke så ringe, man har jo også sin frihed i en taxa, ingen ånder en i nakken, let arbejde, sveder ikke af det, osv, ok for lange vagter nogle dage.

  • #27   4. apr 2015 Er der nogen der har erfaringer fra dagens Danmark som det står til med arbejdskræft nu. Er det stadig dødt eller? smiley
    Ved godt det er ved at være over 6 år siden opslaget blev lavet, men er nu alligevel lidt nysgerrig smiley


  • Ita<3
    Ita<3 Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 3 Emner: 50 Svar: 179
    #28   7. jul 2015 Ja det går sgu ned af bakke..

  • #29   1. jan 2016 Velkommen i 2016. Håber i havde en god nytårs aften.

    Jeg overvejer lidt taxa kort, men kan forstå der ikke er noget arbejde rigtig for taxa branchen ?


  • #30   21. feb 2016 Ved godt det er en gammel tråd, men min kammerat er lige stoppet efter flere års taxa kørsel, han havde i snit 60 kr i timen, siger han, stopper fordi han fik for mange bøder, ca 10 på 3 år.

Kommentér på:
Taxa chauffør løn??

Annonce