{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Renovering af ældre bil. {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har fået fat i en rigtig gammel sag, nemlig en Opel Blitz fra omkring 1954-1957. Desværre er den ret medtaget, og trænger til lidt plade arbejde, udretning af buler, ny maling osv. osv.

Var der måske nogle her som kendte lidt til den slags renovering? Altså udretning af buler, spartling, pladearbejde, og i det hele taget hvordan man lige griber det an. Evt. et link der går lidt omkring emnet.

mvh.
Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af ældre bil.
  • #2   16. apr 2005 Jeps, kontakt Jakob L - han står på min venneliste. Opel-klubben ved noget om sådan en svend.

  • #3   16. apr 2005 Thomas >
    Tjo.. der er vel lidt lastbil over den..


  • #4   16. apr 2005 Et godt råd når du går igang, det er at lave én ting af gangen..

    Mange begynder at skære al rust væk, gøre plader rene, osv.. Så går de istå, fordi det bliver for uoverskueligt. Gå igang med en tinga f gangen, og gør den ene ting (f.eks et hul i bunden) færdig før du begynder på det næste.


  • #5   16. apr 2005 Det er sq en længere historie - Tror ik lii det er et kursus der ka skrives ned på et par linier hér - ska jeg lii hilse og sige! hehe

  • #6   16. apr 2005 Til J.M Jensen - Det ka godt være en go idé at have gang i feks 2 sider af gangen - på den måde ka man feks sparte på den ene side - og mens det tørre, slibe på den anden. På den måde står man i det mindste og spilder tiden. Men det er nok lidt en smagssag, afhængigt af temprement og erfaring?!

  • #7   16. apr 2005 Jacob H-->

    Ja det er rigtigt.. Det jeg mente var også bare at man ikke skulle gå igang med mere end man kunne overskue =) Der er ingen grund til at lave alting halvt fårdi man går baglands fra det.. Så er det bedre at tage en enkelt (eller 2) ting af gangen som gøre dem færdige, og så tage en måneds pause hvor man ikke gider tænke på det..

    Sådan et projekt tager tid, og det skal det også gøre hvis arbejdet er skal være optimalt..


  • #8   17. apr 2005 Opel Blitz ? Sådan en skal bare renoveres til 100%...kom så i gang.

    Vi mangler ældre fine biler..istedet for folk med ret mange penge køber sig til misundelses effekten..hellere en fin vedligeholdt klassiker, en 10 Lamborghini Gallardo, eller Hummer...eller....ja vælg selv...


  • #9   17. apr 2005 Takker for diverse mere eller mindre brugbare indlæg.
    Jeg er selv i lære som automekaniker, så jeg kender godt til forskellige svejse teknikker, ihvertfald gas og ilt, og CO2.. Men jeg halter nok lidt når det gælder udretning af buler og spartling.. men det er vel bare og forsøge sig lidt frem..
    Opel blitz.. yes, jeg tror ikke der findes ret mange af dem, ihvertfald ikke i danmark, og som ikke holder på et museum.


Kommentér på:
Renovering af ældre bil.

Annonce