{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Renovering af bagerste bremsekaliper {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal snart til at renovere de to bagerste bremsekalibre på en ældre Mitsubishi Space Star.
Jeg har før renoveret bremsekalibre(med succes smiley ), men aldrig de bagerste, hvor håndbremsen også virker via kabeltræk.
Skal man bruge noget special værktøj og er der noget specielt man skal være ops på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af bagerste bremsekaliper
  • #1   6. apr 2019 kontroller at selv håndbremse mekanismen virker.
    og selv justeringen inden i stemplet kan dreje rundt.

    man har brug fået værktøj, der kan presse og dreje stemplet ind på samme tid

    ellers er det lige som andre kaliber


  • #2   6. apr 2019 Vil du bare skifte stemple og gummi manchetter så er det ikke så galt når man har værktøjet Dennis snakker om. En Skruevinge og 2 skruetrækkere kan også gøre det...

    Vil du skille det hele ad så kræver det nogengange lidt mere end 10 tommelfingre at få det samlet igen.


  • #3   6. apr 2019 Hvis det er den helt gamle model, koster de ikke meget som ny. Passer sammen med Volvo 40 model, af samme årgang.
    Ca 500kr stk sprit ny.


  • #4   7. apr 2019 Det er kun skift af stempel, manchet samt glidere. Håndbremsemekanismen virker og stemplet kan dreje, så det vil jeg ikke pille ved.

    #3
    Det er den helt gamle model, desværre har jeg allerede købt stempel og renoveringssæt, uden at have set hvad nye kalibre koster.


Kommentér på:
Renovering af bagerste bremsekaliper

Annonce