{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.725 visninger | Oprettet:

Hvornår bør man have kasko på ? {{forumTopicSubject}}

Ja hvornår mener i man bør have kasko på en bil?

Ved nemlig ikke helt hvad jeg skal gøre. Har en Peugeot 306 som står mig i 50.000kr, og har fået disse priser fra forsikringsselskabet:

Ansvar: 6.000kr
Ansvar+Kasko: 12.000kr
Selvrisiko: 6.000kr

Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bør man have kasko på ?
  • #2   16. nov 2008 jeg ville vælge ansvar når bilen ik har en værdig på mere ind 50k

  • #3   16. nov 2008 Har det på min vectra og 406'er men min toyota til under 10.000 kr. har sgu ikke... Havde jeg en 306'er til omkring 50 ville jeg vælge kasko. Men ville selvfølgelig også få det lidt billigere end de priser du lister. Det er dyrere end det jeg giver på V6'eren, hehe.

  • #4   16. nov 2008 der ville jeg også tage kasko hvis jeg var dig


  • #5   16. nov 2008 Alka har noget der hedder "Ansvar, brand og tyveri". Det koster som regel kun 1000-1500 kr. mere end ansvar, og det dækker ansvar self. og dækker hele bilens værdi hvis den bliver stjålet eller brændt. Dog dækker det ikke skader på din egen biler hvis du laver skader, men på den måde kan man have "kasko" på en gammel bil uden det koster det store, men så man er sikret mod tyveri. Fuld kasko vil jeg ikke mene det kan betale sig at have på en bil der er mindre end 50,000 værd.


  • #6   16. nov 2008 Og din selvrisiko lyder dælme også høj... Min lyder på 1500 kr. på både vectra og 406'er. Har hos GF Forsikring

  • #7   16. nov 2008 som nybilist, siger man vist omkring 50.000 værdi. så kan det ikke svare sig. så bliver præmien nemlig så høj at man kan købe en tilsvarende bil efter 2 år! hehe...

  • #8   16. nov 2008 Tina *BGSR* H: Nu er jeg jo også kun 18 år.

  • #9   16. nov 2008 Nå ja så er det klart... havde ikke været inde og lure...

  • #10   16. nov 2008 heh i orden smiley

  • #11   16. nov 2008 havde valgt kasko.. fordi hvis du smadre bilen står de uden bil og en gæld på 50000 eller mistet de 59 kilo du havde sparet op..

  • #12   16. nov 2008 min kadett til 20,000 havde jeg kasko på, men gav også kun 6000 for det om året

    men det er vel noget man selv skal vurdere, har man råd til at miste sin bil uden at få en krone igen? eller har man så bedre råd til forsikring?


  • #13   16. nov 2008 Vil du både gå med livrem og seler så vælg kasko

    Men det som er afgørende for om det bliver ansvar eller kasko er vel lige så meget om du har lånt pengene til bilen ?

    Holder bilen i en garage om natten ?

    hvor afhængig er du af din bil ?

    Har du tænkt dig at ”gejle” din bil ? derved større risiko for at få den stjålet

    Ja der er mange ting at tage højde for syntes jeg inden man vælger kasko eller ansvar.




  • #14   16. nov 2008 Jeg har også ved GF og jeg giver 12000 ca for kasko og ansvar på min audi til en værdi af lige omkring 185000.
    min selvrisiko er på 1550 mener jeg.

    men har så kun kasko på pga det er en Audi A3 og at den er betydelig dyre end de andre biler jeg har haft og så også pga banken ville have der kom kasko på.

    hvis du har lånt de 50k ved banken vil de nok sige du skal have kasko på, i tilfælde af den skal blive stjålet eller smadret helt, så kan de få deres penge igen.

    gf er meget billige og synes de er 10 gange bedre end mange andre, som for eksempel Tryg, alka og ETU. og så giver GF en bonus tilbage til medlemmerne i en bestemt gruppe hvis det ikke har været behov for at bruge forsikringen i det pågældende år.


Kommentér på:
Hvornår bør man have kasko på ?

Annonce