{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.149 visninger | Oprettet:

Skæv bil - forsikring? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg skriver på vegne af mine kollega - eftersom jeg ville føle mig b*llet i røven - hvis jeg var ham.

Han kommer kørende på landevej med 70 km/t.
Længere henne kommer der en bil fra en sidevej - som ikke kan standse (det viser sig at være spejlglat).

Det ender med at de kører ind i hinanden.

Min kollega's bil ender med knust forrude, for-døre kan ikke åbnes, motorhjelm "slået skæv".

Da han senere på dagen, skal hente en lejebil hos firmaet - overhører han mekanikerne sige: "Holdkæft den er skæv" - da de står og måler på hans bil.

Det drejer sig om en Peugeot 307 SW fra medio 2005.
Forsikringen vælger at få den repareret og vil ikke give nogle penge - grundet værditab.

Nu kommer så mit gyldne spørgsmål:
En bil der er skæv? Kan den nogensinde komme til at køre ordenligt igen?

Jeg må indrømme, at hvis jeg kiggede på brugt bil - fik af vide den var involveret i et uheld og rammen slået skæv; så ville jeg ikke købe den.

Er det bare at finde sig i den bliver lavet? Og så er det det'? Jeg mener bare, fordi at de er uheldige at blive påkørt af en anden bil - så står de pluselig med "lorten" og får et kæmpe tab på bilen; pga. uheldet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv bil - forsikring?
  • #1   30. mar 2009 Jeg giver dig fuldstændig ret... En skadet bil er aldrig godt, nogen biler vil ha problemer i hele levetiden. Jeg ville personlig aldrig aldrig købe en skadet bil i så stor en størrelses orden. Bare min mening.

  • #2   30. mar 2009 Der må være nogen her på siden der har lign. sager. Jeg er lige med på en lytter.

  • #3   30. mar 2009 bare det er lavet ordenlig så er der ingen ko på isen , få den FDM testet
    den skal nok afsløre om det er som der skal være


  • #4   30. mar 2009 Skæv ramme, der ikke kan rettes = totalskade.

  • #5   30. mar 2009 arhmen rolig nu, der kan jo være langt fra en mekaniker siger den er SKÆV til den kommer i bænk, hvis du finder en bil der er 100% lige mellem akslerne.. sååå vil jeg gerne høre smiley

    men self. kan den rettes.. hva skulle man ellers med en bænk.


  • #6   30. mar 2009 Jeg tror nu også at jeg ville få den fdm testet ibagefter bare for at have det hele på det rene.

  • #7   31. mar 2009 Det er desværre en del af policen at hvis forsikringen vurderer at den ikke er totalskadet (det sker i samarbejde med værkstedet/værkføreren) så kan de lave den uanset værditab eller lignende. Så længe kunden får en bil tilbage der er i samme stand som før uheldet. Så værkstedet har vurderet at den kan laves. SÅ ville jeg sgu ikke være bange. Det er rigtigt at man kan få oplyst og har pligt til dette ved køb/salg m bilen har været i bænk.

  • #8   31. mar 2009 Fortæl mig lige hvorfor i tror at FDM er gud og at de kan måle bedre end et autoriseret værksted....
    Hvis værkstederne ikke kan måle rigtigt kan FDM vel heller ikke....
    Tror nu nok at er ok når en bil bliver rettet, har set bla. ved mercedes at de splitter en bil ad i atomer når de retter den op, og monterer nye dele og ikke gamle bøjede dele...
    Ved ikke lige med peugeot hvad de gør men hvorfor tro at de er nogle banditter....fra start af, det er da latterligt...
    Bilen bliver jo målt ud efter opretning og så skulle den gerne overholde fabriksdata, måske endda at det bliver mere precist en fra fabrikken, men har aldrig kunne forstå den holdning med at en skadet bil skulle være værre end en der ikke var,,, jo med mindre ejeren bruger et useriøst skodværksted.....



  • #9   31. mar 2009 Dan . - FDM har mere magt end nogen anden instans inde for trafikområdet i Danmark, så tro mig de kan mere end man tror.

    Som sagt, hvis han er FDM medlem, så overgiv sagen og bilen til dem, så ordner de resten.


  • #10   31. mar 2009 Det er bla. ene og alene FDM's fortjeneste at bilmærkerne i Danmark er begyndt at indføre garantiperioder på 3 år eller mere, og at faktisk alle nye biler i Danmark har ESP som standard uden merpris..

  • #11   31. mar 2009 Du vil så påstå at du som medlem bare kan tage ned til FDM i vejle forskesmper og få din bil målt efter i hoved og røv, og at det koster næsten gratis ???

    Det kan godt være at de har magt over nikkedukkerne i DK men jeg har da selv set hvordan de tjekker en salgsbil ved en jeg arbejdede ved og den var da bestemt ikke gået ordentligt efter, trods at kunden selv betalte ekstra for at få den salgstjekket, der var bla. et mørt bremserør de ikke opdagede, men som vi faldt over i forbindelse med noget andet.
    Derudover havde bilen stået længe og batteriet var fladt, kunden fik bilen samme dag FDM havde godkendt den, og næste morgen kunne kunden ikke starte, så hvis FDM lavede et standstjek at bilen mod betaling så kunden var sikke på handlen da kunden ikke kendte noget til biler, ja så havde de vel målt batteriet ud også...
    Motoren hvordan vil du kunne gaantere den ved et FDM tjek...
    Gearkasse...?
    Ja jeg spørger bare de har jo kun bilen i en time ca. ved et tjek, og de kræver jo god betaling for et fuldstændigt tjek....
    Der da huller ved FDM som så mange andre steder, og kommer du som forhandler ved FDM jævnligt så er de til at snakke med som så mange andre, for de er jo kun mennesker.
    Men du får det til at lyde som om at FDM har DANMARKS bedste synsfolk og DANMARKS bedste meksnikere og ikke mindst DANMARKS mest unikke og precise pladesmede, osv. osv....
    De går jo sjældent mere end 2-3 mand på sådan et FDM testcenter og de kan da umuligt hellige sig en "medlemsbil" 100% overalt ved en skadebil der er oprettet uden at få oplyst hvor skaden har været, for det er et faktum i DK at folk snakker og snakker, så de vil altid få at vide hvor skaden har været, og ud fra dette måle der, men en skade kan ligesom godt skubbe/forykke sig flere steder og da også de usynlige steder...
    Ja undskyld mig og goddav men at man kan få alt dette til billig medlemspris og tage det seriøse at de tjekker ALT hver gang. NOPE
    Har endda hørt om fdm der betaler for udbedring af fejl efter et syn af en bil fordi at en kundes mekanikker fandt graverende rust i vangerne på en bil efter at den var blevet synet hos dem, og disse ting hører du ikke om i medierne da FDM og andre synshaller betaler både udgifter til sådan en reperation og betaler kunden for at holde kæft med det, og samtlige implicerede skriver under på at de aldrig vil tale om det.
    Hvis man ikke kan forestille sig det ja så er man meget BLÅØJET,magten følger kun med fordi at man er en landsdækkende forening, ligesom CAD osv. for de har jo alle advokater og hvorfor mon.....?


  • #12   31. mar 2009 Om den er skadet eller ej ved gensalg, syntes jeg ikke rigtig jeg har haft købere der har bl.a. sig i. F.eks. da jeg havde min lupo, havde den forrige ejer smidt den ind i autoværnet på motorvejen, og fået den lavet for 60k. Jeg kontaktede så værkstedet som dengang havde lavet den for at høre nærmere om det, og der sagde de jo at de self. stod indefor hvad de havde lavet, og at hvis der senere opstod problemer mht. deres arbejde, ville de jo blot blive stillet til ansvar overfor importøren, som kunne inddrage deres aut.

    men er rammen skæv, er det jo blot at få den testet, og dumper den det, ja så tilbage på værkstedet med den.


  • Klaus M
    Klaus M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Svar: 4
    #13   1. apr 2009 Næsten alle forsikringsselskaber vil betale for en FDM attest ved større skader (bilen skal ha været i opretterbænk) Så jeg tror ikke det bliver et problem med betalingen. FDM er ikke gud, men en uvildig der kan tjekke reperationen (man kan jo også køre til et andet værksted og få det gjort)
    Når mange skriver "rammen" er skæv, hvad menes der så ? en alm bil har ikke ramme (det har en 4x4 tit) , men vanger, bagskærme, mm som kan skiftet uden problemer.. Jeg tror også at ca 50% af Danmarks bilpark over 3 år har haft en "skade" = malet skærm, kofanger eller ligende og de biler lever mange år... Så hvis skadearbejdet er udført ordentlig og har fåer rustbestkyttelse er det så godt som fra fabrikken..
    Tror ikke din kollega skal føle sig b¤llet i r¤ven, du får jo heller ikke et nyt hus, hvis dit tag og murværk får en skade og det er billigere at rep. end bryde ned. Værdigtab kan være muligt at søge på en bil fra 2005, hvis der er en skyldig modpart og bilen har fået isvejst nye dele (ikke skrue dele) Se link: http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Forsikringsmuligheder/Forsikringerne/Bilforsikring/Sider/Vaerdiforringelse.aspx


  • Klaus M
    Klaus M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Svar: 4
    #14   1. apr 2009 -

  • #15   19. maj 2009 Rent sikkerhedsmæsigt er det også lidt af et problem, at tidligere skadede biler bliver repareret og kommer i trafikken igen. Da rammen efter sådan et stød og evt. senere rep. eller svejsning vil være væsentligt svækket, og dermed være mindre sikkert ved en eventuel senere ulykke

  • Klaus M
    Klaus M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Svar: 4
    #16   24. maj 2009 Michael A, når du skriver "rammen" hvad mener du så ? Og mener du at alle biler med en skade skal ophugges ? Når nye dele bliver i svejset skal det jo gøres efter fabrikkens forskrifter, så bilens punkter ikke bliver "svækket" eller anderledes ved evt. ny skade.

  • #17   24. maj 2009 Klaus M: Mener den som bilen er bygget op på, ja i teorien burde de ja, fordi selvom de opfylder fabrikkens forskrifter er de stadig væsentligt svækkede.. Så et engelsk program om det her for et stykke tid siden, hvor man så hvordan en tidligere skadet bil sammenlignet med en tilsvarende uden skade.

Kommentér på:
Skæv bil - forsikring?

Annonce