{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.378 visninger | Oprettet:

Ejer bruger forsikring {{forumTopicSubject}}

jeg sad idag i en ophedet debat om dette emne med en kammerat om hvis A. står som ejer og B. står som bruger ( de bor ikke på samme adresse hvem skal så betale forsikringen han siger at det skal B og jeg siger det skal A

Så er der nogen herinde som kan afgøre denne tvist for os ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejer bruger forsikring
  • #1   25. jun 2009 vil det ikke altid være ejeren der betaler forsikringen?

  • #2   25. jun 2009 Ejer betaler forsikringen, men hvis B er den primære bruger (forudsat at det er privat), så vil jeg mene, at han bør spytte i kassen.

    Ellers kunne B jo lige så godt eje bilen.


  • #3   25. jun 2009 Ejer betaler da for forsikringen...

    Men forsikringens pris udregnes ud fra den dårligst stillede person.


  • #4   25. jun 2009 Det vil altid være A forudsat han/hun står på reg. attesten.
    Jeg ved det da jeg står som bruger på min mors invalide bil, da det er nødvendigt at jeg er chauffør nogengange, og man kan sagtens have mere end en registeret bruger, dog stiger prisen på forsikringen også derefter selvfølgelig. Mener dog selvrisikoen er ens selvom der er 2 brugere. Sikkert forskelligt fra selskab til selskab, tør jeg ikke og sige.


  • #5   25. jun 2009 Normalt er den der bruger bilen jo også den der bør forsikre den. Men Som andre skriver er det ejeren af bilen der modtager forsikringsregningen

  • #6   25. jun 2009 Det er altid ejeren af bilen der skal tegne forsikring da forsikringspræmien vil tilfalde ejeren hvis der sker skade på bilen.

  • #7   25. jun 2009 PYR, hvis man gør det sådan er det jo lige vidt, man kører altid med laveste accinitet så. Og du vil få pengene hvis bilen bliver totalskadet selv om bilen ikke er din. Så der foreligger et lille dilemma.

  • #8   25. jun 2009 Hold da op en masse sjove svar der er.

  • #9   25. jun 2009 man kan ik gøre det omvendt at A står som ejer og B betaler forsikring. og det er A der bruger bilen

  • #10   25. jun 2009 hvis man vil slip for så noget så står man selv som begge dele og ikke to personer - For med 2 på papiret ka det jo dælme gå fra forsikring til forsikrings svindel der skal nok ikke meget til...

    Så derfor stå KUN 1 person det er det nemmeste...


  • #11   25. jun 2009 Hmm... det er da bruger der betaler forsikringen.

    Hvis du leaser en bil er det leasing selskabet der ejer den, og du er selv bruger. Forsikring og vægtafgift ligger på din regning :o)

    Men som skrevet ovenfor. det kommer an på hvem der står på forsikringen :o)


  • #12   25. jun 2009 Jeg arbejder i et forsikringsselskab og her er svaret:

    det er hvem end man beder forsikringsselskabet om at sende regningen til, der skal betale.. Du kan fx. sagtens bede forsikringsselskabet om at sende regningen til dine forældre, hvis de har været så flinke at betale den... bare du SELV står som EJER er der intet ulovligt i det.

    Vedkommende der står som ejer og bruger på reg. attesten har intet at gøre med hvem der får regningen fra forsikringen.

    Mest normalt er det dog, at det er vedkommende der ringer ind og tegner forsikringen der får regningen - eller hvem end denne siger skal have regningen.

    Eksempel 1.

    A ejer en bil og bor sammen B. B ringer ind til forsikringen og køber en forsikring i sit navn med A som bruger. B får regningen

    A ejer en bil og bor sammen med B. A ringer ind og køber en forsikring i sit navn med B som bruger. A får regningen

    A ejer en bil og bor sammen med B. B ringer ind og køber en forsikring i sit navn, men A's forældre vil gerne betale den, fordi de unge mennesker har nok at bruge deres penge på. A's forældre får regningen

    A ejer en bil og bor sammen med B. B ringer ind og køber en forsikring i sit navn med A som bruger. Deres nabo er en sær snegl der elsker at betale girokort. Naboen vil gerne betale. Naboen får regningen.


  • #13   25. jun 2009 Dog vil langt de fleste forsikringsselskaber KRÆVE at man bor på samme adresse som ejer af bilen for at kunne blive registeret som bruger grundet risikotillæg for visse områder.. dog kan der somregel godt kommes om ved det, ved at betale for det dyreste område.

  • #14   25. jun 2009 squirrel: dvs. at min far godt må betale forsikringen selvom jeg står som bruger? hvad skal man så betale, når jeg skal betale ca. 20.000 og min far kun 7000

  • #15   25. jun 2009 Så skal din far betale de 20... Hvis han skulle nøjes med at betale de 7, skulle det jo være hans bil, og det er det ikke...

  • #16   25. jun 2009 Hvis man kommer med som aktiv bruger på sine forældres bil, udregnes prisen altid efter den med laveste ancinitet hvis en af parterne er under 25 år.

    Det skal dog ikke forståes sådan, at man som "ny bilist" bare kan hoppe med på sine forældres forsikring et år og så automatisk blive elitebilist... går man "fra hinanden" rent forsikringsmæssigt, vil de år du har kørt skadesfrit blive overført til dig..

    fx.

    Som bruger hos mor og far i 3 år, hvorefter dine forældre ikke længere gidder denne ordning = 3 års ancinitet til dig


Kommentér på:
Ejer bruger forsikring

Annonce