{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.501 visninger | Oprettet:

Er jeg bare blevet snydt? {{forumTopicSubject}}

Hey BG.. Skulle hører om der var nogen der ved lidt om noget reklamationsret osv.. Jeg købte for 3 mdr. siden en boble jeg var utroligt glad for.. den så udtil at være i god stand umidlbart ikke meget rust (en smule ved den ene lygte som jeg syntes var acceptabelt) og motoren skulle være næsten ny.. Bilen fremstod nylarkeret og i flot mekanisk stand.. Nu 3 mdr. senere står jeg med en bil hvor motoren er røget sig en tur og hele bilen bobler under lakken og jeg tør ikke engang vaske den af frygt for at rykke hele lakken af og afslører en 100% rusten bil.. Er der nogen der ved om det er muligt at gøre noget ved det?? At lade handlen gå tilbage? at få lavet alt på forhandlers regning?
Også en side ting blev jeg garanteret at jeg kunne indregistrer den som veteran uden at have en primær bil.. Dette er jo delvist min egen skyld jeg ikke tjekkede at man ikke kunne det, men stadig utroligt dårlig servie.. Ville hører om der var en chance for noget eller jeg bare er blevet godt gammeldags bondefanget??

på forhånd mange tak,..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg bare blevet snydt?
  • #1   20. apr 2010 ændrede lige overskrift:D

  • #2   20. apr 2010 Er den købt privat eller ved forhandler? Du skriver godt nok forhandlers regning, men bare for at være helt sikker - For i så fald har du 6 mdr. reklamationsret, og det lyder til at være noget der nemt kan bevises at have været fejl ved, da du købte den.

  • #3   20. apr 2010 Du er jo blevet snydt, og du står jo i en meget svær situation da der typisk ikke er noget garanti, anden en over kantstenen. mht forsikring, kan du i runa have veteranbil uden at have bil nr.2 har jeg nemlig selv.

  • #4   20. apr 2010 Du skal klage til forhandleren (og her er det en fordel at være medlem af FDM). Hvis han ikke vil gøre noget ved det, så kan du enten gå igennem forbrugerklagenævnet (hvilket tager en evighed), eller du kan hive ham i retten.

    Alternativt kan du jo gå til et forbrugerprogram som Kontant på DR eller Basta på TV2, og se om der er noget hjælp at hente.


  • #5   20. apr 2010 Tak for de hurtige svar.. Den er købt hos forhandler (Kajs Autoimport lige uden for Skive) Så er der er altid 6mdr. reklamationsret?

  • #6   20. apr 2010 hvis det er ved en forhandler er der 24 mdr reklamationsret, de første 6 har forhandleren bevisbyrden.

    har du det på skrift at det er en næsten ny motor?? for så er det jo lige til.

    men husk at hvis du ikke har givet særligt meget for bilen tilforhold hvad en anden i samme (gode) stand burde købe så står du ikke godt i en evt. sag. for så burde du vide at den sikkert ikke var i så god stand som den så ud.


  • #7   20. apr 2010 Snak med forhandleren om det. Hvis det er så slemt, som du skriver med rust osv., så vil jeg mene, at du har købt et sminket lig. Forhandleren kan muligvis have solgt den til dig i god tro, så det er værd lige at snakke med ham om det før du gør andet.

  • #8   20. apr 2010 Altså jeg gav 67.000 for den så det er i den tungere ende af hvad de lægger i.. ihvertfald når kabinen mangler en overhaling.. Jamen jeg tror så jeg vil kontakte ham hurtigst muligt og få det ud af verden.. Selv om jeg nu ikke synes det er alt fo sjovt.. for er super glad for den, men kan sku ikke bruge en bil der står stille altid..

  • #9   20. apr 2010 HAR DEN KØRT I SALT ??

    Kan se i din profil at du har monteret varme, så du kan holde ud og køre om vinteren !!!!!!
    Det lyder da som ren vold mod sådan en fin gammel vogn


  • #10   20. apr 2010 Forhandleren skal udbedre fejl og mangler indenfor de første 6 mdr.

  • #11   20. apr 2010 Nok ikke lige det rigtige valg til helårs/hverdags bil... er da en skam den kommer ud i salt

  • #12   20. apr 2010 Kaj plejer nu at være meget reel. Tag lige en snak med ham. Bedst hvis du kører hen og viser bilen. Ja 67000 er vidst lige betalt nok.

  • #13   20. apr 2010 Lige til info, så er Forbrugerklagenævnet IKKE en retsinstans!!! -Så forhandleren kan være fuldstændig ligeglad med hvad de siger til ham. De kan intet gøre mod ham, andet end at spørge ham pænt om at rette op på diverse fejl..

  • #14   20. apr 2010 Du har 24 måneders reklamationsret, hvoraf de 6 første indebære at alle fejl og mangler i forhold til salgs aftalen er at formode har været der inden købet og skal derfor udbedres af forhandleren.

    Så hvis det er et sminket lig, så er det overn i købet en skjult fejl vil jeg sige og den skal han tage seriøst og gøre noget ved, altså han kan selv vælge om han vil lade hadnlen gå tilbage eller give dig et afslagi prisen svarende til fejlen eller om han vil lave bilen for dig.

    Men ja kontakt ham først med en meget tydelig neutral indstilling til problematikken og læg ikke ord eller hentydninger i ørene på ham, sig ærligt og rede det som du har at udsætte på bilen på en pæn måde og spørg om han var klar over dette og hvis ikke, hvad han mener i kan finde af løsning sammen.

    hvis han allerede der afviser dig og selv begynder at lægge stemningen som værende Haha jeg er sgu da lige glad agtig og du har intet at komme efter.

    Så ville jeg straks hive paragrafferne op og gøre ham opmærksom på reklamationsretten, samt at du er medlem af FDM (også selvom du ikke er) og sig at du håbede på en afklaring sammen og ikke en afgørelse i retten, men at det er der han kommer til at retfærdig gøre sig hvis han mener han kan sætte sig over købelovens bestemmelser for et forbrugerkøb ang. fejl, og mangler og at han skal huske at der ikke er noget der hedder at han har handlet i god tro, det er hans ansvar at det han sælger er i overensstemmelse med den aftale og de forhold man bliver stillet i sigte ved handlen og ikke dig, det er hele formålet med denne købelov.

    Rust må man forvente på en bil med de nalder, men hvis du har billeder af den lige ved købet og eller at sælger har beskrevet den som værende velholdt eller uden rust elelr måske org. lak så kan man klage over dette som en mangel på køretøjet da det ikke er som beskrevet eller som man har fået sat i udsigt.

    Men det bedste er hvis du har noget på skrift om alle disse forhold, evt. anoncer, de kan oftest stadig findes på google nogel uger efter, selvom de er fjernet eller også hvis du har billeder af bilen stående til salg hos forhandleren med en beskrivelse osv.


  • #15   20. apr 2010 Det er nok lidt svært at køre med en motor der er stået af.

  • #16   20. apr 2010 Ja en motor som står af er som udgangs punkt altid en fejl/mangle uanset hvor gammel og hvor mange Km den måtte være i op til 6 måneder efter købet. med mindre man har kørt rally i den, men det er forhandleren som skal bevise dette.

  • #17   20. apr 2010 http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=185594

    Utrolig at den kom ind.


  • #18   20. apr 2010 Pind: Hvorfor?

  • #19   20. apr 2010 Elendige billeder, de få der er er taget med en meget gammel mobil.

  • #20   20. apr 2010 pind hva har det med sagen at gøre?

  • #21   20. apr 2010 JYDEN _

    Jeg ville da lige se den omtalte bil, men jeg blev lige så skuffet, som ejeren gjorde.


  • #22   20. apr 2010 Pind>>> Prøv lige og se din egen bil.

  • #23   20. apr 2010 OO==[][]==OO 4ever !
    Præcis, jeg har 20 skarpe billeder, og god info. => http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=172314

    Her er der 8 usle og værdiløse billeder => http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=185594

    Prøv at se ned af dig selv.


  • #24   20. apr 2010 Pind: Må ærligt erkende, at jeg har, som "OO==[][]==OO 4ever !", meget svært at se hvad det har med sagen at gøre? Jonas har jo ikke bedt os om at bedømme om han har ret i sin konklusion om at bilen er noget møg!

    Det er muligt du har ret i at billederne ikke er så gode, det har du helt sikkert, kan da godt se de ikke er i super kvalitet, men igen, hvad har det med sagen at gøre - Synes du ikke manden har nok at se til, med en defekt vogn han lige har betalt mange penge for, uden at du behøver komme med klager over billederne - Pænt småligt, synes du ikke selv!?

    Og igen, muligt du selv vil bedømme - Men hvem siger du kan det, kan være billederne er taget før problemerne meldte sig, ergo ville du, selvom billederne var skarpe, nok ikke kunne konkludere hverken fra eller til...Er du ved at fatte pointen, eller skal jeg fortsætte!?


  • #25   20. apr 2010 Pind: Undskyld, men jeg synes sådan set også, at du forurener emnet med uvæsentligt kællinge-knæver, idet du ikke bidrager med éen eneste information, der kan hjælpe nogen. Ja, profilen kunne have været bedre - men det kunne din også. Du kunne feks. have sparet alle de dobbelt-mellemrum, der får dit info til at fylde dobbelt så meget, som det burde.

    Men hvad hjælper det emnets ejer? Ikke en skid :-\


  • #26   21. apr 2010 Det er kun jer tumper, der ødelægger hans emne, jeg kommenterede hans profil, og i kommentere så min kommentar.
    Det siger mere om jer, end det siger om mig.


  • #27   21. apr 2010 Pind : Er du gal en logik...Haha! Ja vi stiller netop spørgsmålstegn ved hvorfor du overhovedet skulle kommentere hans profil?

    Det står dig frit for, man når man lukker ukonstruktivt crap ud, til en mand der allerede har nok at se til og som beder om hjælp, ja så minder der blot om, at der stadig er nogen som dig herinde, læs; Små knægte, som absolut skal skrive noget i enhver tråd, for at få opfyldt deres "se mig, hør mig" kompleks....

    Så nej "Pind", det fortæller helt igennem mest om dig - Der er faktisk ikke andre end dig, tilsyneladende, der forstår din logik eller behovet for din tåbelige kommentar!

    Men sov da godt! smiley Har sagt det jeg behøver at sige og ejg frygter at fortsætter denne diskussion meget længere, ja så ender jeg med at bryde med min egen grundregel: "Diskuter ikke med fjolser, de har et med at hive dig ned på deres niveau"!

    Nat nat...


  • #28   2. mar 2015 Nu hvor der er gået 5 år kan man vel spørge hvordan det gik med Kaj, VWen og dig selv?

Kommentér på:
Er jeg bare blevet snydt?

Annonce