{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.042 visninger | Oprettet:

hvis skyld er det? Trafikuheld {{forumTopicSubject}}

Igår var min kone og jeg ude at køre om aftenen(der var mørkt). Da vi næsten er hjemme skal jeg svinge til venstre ind på vores parkeringsplads fra vejen, jeg svinger og kører ca. 10-15km/t da vi så bliver påkørt frontalt af en modkørende der kører min 80km/t. Han har intet lys på udover en positionslygte i hans ventreside. Efter hospitalsbesøget kommer vi hjem igen. Jeg vil være sikker inden jeg sover så jeg tager en anden bil og kører 50km/t der hvor han kørte, når jeg er kørt ind i hans bremsespor bremser jeg fuldt ud. min bil stopper langt før bremsesporets ophør, jeg gør det igen med 70km/t og samme resultat, LANGT før hans bremsespor, jeg er iøvrigt chokeret over hvor hurtigt min bil stopper i-forhold til bremsesporendes længde og afstand til uheldsstedet. De har bremset længe før de ramte os så deres fart må virkelig have været høj. Hvordan skal jeg bevise at deres lygte ikke virkede når det kun er den venstre der overlevede (der lyste positionspæreren stadig).

Ingen kom til skade mirakuløst nok. Begge biler er dog totalt skadet og jeg har lige lagt ny motor i min og den er nysynet for 3 dage siden :-(. Nu skal jeg bare vide hvad der sker fordi politiet siger bare at vi har taget billeder, målt osv men vil ikke tage side, selvom jeg sagde jamen jeg vil bare have facts, ikke at du skal tage side, men han vil ikke svare. Så nu spørger jeg jer om hjælp BG.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvis skyld er det? Trafikuheld
  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #1   30. apr 2010 du får sån en seddel af forsikringen du skal udfylde, det samme gør modparten. så vurderer de det udfra det...da du laver en venstre sving(og derved krydser hans bane) er der desværre nok en ret stor chance for at du får skylden....at hans lygter ikke har virket bliver påstand mod påstand hvis hans front er smadret

  • michael  c
    michael c Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 122
    #2   30. apr 2010 du skulle nok ha haft kontaktet politiet med det samme. man kan ved test konstatere om pæren er sprunget før eller efter et uheld.

  • #3   30. apr 2010 Som Arne K siger så kan de undersøge om lyset har været tændt på modpartens bil da ulykken skete og det uanset om pærene er smadret eller ej....

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #4   30. apr 2010 okay så læste jeg lige igen.. troede at det var da i drejede til venstre ude fra vejen af...

  • #5   30. apr 2010 Som Arne K skriver,så kan de rent faktisk fortælle om der var lys i pærerne da uheldet skete. Og det kan de selv om pæren er smadret nu,fik jeg fortalt engang af en synsmand.

  • #6   30. apr 2010 Kim S du var den hurtigste,men rart at vide vi er flere der har fået det fortalt.....

  • #7   30. apr 2010 Politiet kan også undersøre hvor høj hastigheden har været...

  • #8   30. apr 2010 desværre er systemet skruget sammen på en meget mærkelig måde når der skal vuderes skyld... hvad politiet mener er faktisk ligegyldigt...de kan selvfølig udstede bøder og så vidre... men det endlige skylds spørgsmål afgøres af forsikringsselskaberne i en evt retsag (har været møllen igennem) men tror desværre at det bliver et spørgsmål om hvem der har ramt hvem.. og det er sgu ikke nemt..=( men der er ingen af parterne der går fri i sådan en sag..

  • #9   30. apr 2010 Tror desværre skylden er din.. Unaset om han kommer med lys eller ej, så skal du stadig holde for ham.. Du må jo ikke køre ud foran ham bare fordi han ingen lys har på..

    Min kammearat har prøvet det samme for nogle år siden, han var bare personen der kom uden lys.. Han havde været ved købmand, og havde 800 meter hjem, af ren forglemmelse fik han ikke tændt lyset, og 200 meter før han kom hjem, drejede deres nabo ud foran ham.. Naboen fik hele skylden..

    Om det er fair eller ej, der er vi sikkert helt enige.. Men sådan er reglerne nu engang, eller de var da det skete for ham..

    Pøj pøj med det..

    Karsten


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #10   30. apr 2010 Jeg tror ik på du kan få bevist at modpartens lygteføring har været forkert, derfor vil du få hele skylden.

  • #11   30. apr 2010 Hvordan kan de se om lyset har været tændt??

  • Simsam
    Simsam Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
    #12   30. apr 2010 Det er noget med at de kigger på glødetråden i pæren

  • #13   30. apr 2010 Forsikrings selvsaberne vurderer 50 % skyld til hver, han uden lys du svinger ind foran ham.
    På den måde tjener begge selvskaber på præmie stigninger selvrisiko etc.

    uanset % fordelingen så stiger i det samme da der ikke findes %vis stigning efter skyld, så vidt jeg ved...

    Skriv en skades anmeldelse på din PC og læg den ved den fra forsikringsselvskabet, forklar med bremsespor, lygteføring (især din egen) da han med almindelig fart vel nok kunne ha nået at bremse.

    Når din bil skal opgøres skal du kigge på nettet ved forhandlere hvad din bil koster i tilsvarende stand.

    Taksatorer er ansat til at spare penge til forsikringsselvskabet, derfor beder du ham bare finde en bil i tilsvarende stand, mi egen blev total skadet i vinters og jeg hentede 10.000 kr. mer end det taksator selv havde sat den til, så jo de er købmænd.

    Held og lykke.

    Hilsen Søren


  • #14   30. apr 2010 bjørn a... det er noget med at når tråden i pæren lyser retter den sig ud... og når den køler af krøller den sig... eller osse er det omvendt..=) men det skal undersøges inden at pæren køler helt ned....

  • #15   30. apr 2010 Jeg er også blevet ramt skråt bagfra på en parkerings plads, gennem båse fordi aben mente at jeg kørte for langsomt. Det var min skyld.

  • #16   1. maj 2010 Jeg kommer fra hovedvejen og svinger til venstre, han kommer som modkørende. Jeg er på vej ind til parkeringen ikke ud.

    Mhs fart han kørte min. 80km/t kan godt havde været mere.
    Som tidligere skrevet har jeg selv været ude og teste. jeg bremse i hans bremsespor og stopper lang tid før ham ved 50km/t. Har ligeså gentaget testen med 70km/t og der er stadig langt til bremsesporende ophører. Jeg har optaget det på video bare som dokumentation. Den tilladte fart er 50km/t. Udover det er der kommet noget spænende nyt i sagen.
    Den der smaderede bilen ejer den ikke, nr2: Den var totaltskadet i forvejen!!! Og det er meldt til forsikringen i forvejen det oplyser ejeren mig om!
    Ved ikke hvad det har af betydning for sagen at de kører i en totaltskadet bil. Ydmere har politiet lavet raport, de kom før ambulancen, bremsesporene er ca. 25m lange..

    R.


  • #17   1. maj 2010 Som sagt

    Politiet har ikke noget at sige når forsikringen uddeler skyld.. Det kan forsikrigen nemt ændre.. Det har jeg set hør..

    Fordi han kommer i en totalskadet bil, giver dig ikke lov til at køre ind foran ham, om han har lys på eller ej..

    Håber inderligt du får medhold og ikke får skylden.. jeg krydser fingre,

    Er desværre bare bange for dine beviser ikke hjælper ret meget..

    Husk endelig at vende tilbage når du har svaret.. Jeg følger tråden med spændning..

    Karsten


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #18   1. maj 2010 Det har intet tage sige ifm. placeringen af skylden, at bilen har været totalskadet i forvejen.

    Hovedreglen er, at du har den fulde skyld for uheldet. Hvis du kan bevise, at modparten har kørt med en hastighed, som er væsentligt over det tilladte eller lygteføringen har være utilstrækkelig kan det ende med en skyld fordeling. Du vil dog ikke kunne undgå at få skyld.


  • #19   1. maj 2010 Du slipper ikke for skyld, og du skal nok heller ikke vise din video hvor du selv kører 70km/t i en 50km/t zone, til hverken forsikring eller politi. Så får du selv lige en bøde og et klip.

  • #20   1. maj 2010 OO==[][]==OO 4ever !

    God Pointe.

    Lad den form for bevis førelse ligge og appelér til at politiet eller forsikringsselvskabet lave samme opmåling hvis de mener det er nødvendigt.

    Ydre mere vil jeg mene at jeg med kvalitets dæk kan bremse bedre op, end med evt. Lin Long Roadstone eller andre grundet anden friktions faktor, derfor er der en usikkerhed i din bevis førelse

    Held og Lykke

    smiley Søren


Kommentér på:
hvis skyld er det? Trafikuheld

Annonce