{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

hvem har skylden {{forumTopicSubject}}

hey bg
jeg skulle op i sommerhus i weekenden, og der er en grusvej som der åbenbart var blevet smidt en masse grus på, så da jeg kørte derop sad bilen fast i det, og da jeg bakkede tilbage fik jeg revet højre side af mit frontskørt af.. så spørgsmålet er hvem har skylden for sådan noget? r det dem der smider 15 cm grus ud eller tossen som kommer kørende i mørke så man ikke kan se det er der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem har skylden
  • #1   12. mar 2011 Man skal køre efter forholdene, ikke som man troede forholdene var!
    Dig selv!


  • #2   12. mar 2011 ja tror desværre ikke der er andre ind dig selv der kan tage skylden... hvis en standart bil uden skørter havde kørt der vill den nok ikke gå på, og man kan jo ikke tage højte for alle i hele verden når man smider grus

  • #3   12. mar 2011 der er kun dig selv til og betale:)

  • #4   12. mar 2011 Ja der er sku ikke andre som har eller kan få tildelt skylden end dig selv.

  • #5   12. mar 2011 men er det ok at gøre en alm vej ubrugelig for alle andre der ikke kører i traktor, man skal køre efter forholdene, men en grusvej burde ikke have samme forhold som en mark.. tvivler på en standard bil ville kunne klare den uden at ramme på der

  • #6   12. mar 2011 I og med du selv giver dig til, ved bilens egen motorkraft, at få bilen fri så er du også selv ansvarlig for følgerne ved sådan en "magt" anvendelse mig bekendt.

    Havde du istedet blevet siddende og måtte ringe efter hjælp for at komme fri fra en vej som ikke er vedligeholdt evt., uklart hvorvidt om det finder sted på den grusvej at der er en pligt herom, så kunne du måske få betalt den vejhjælp du måtte ringe efter.

    Tilgengæld lyder det også somom at du har været udemærket klar over at vejen var i meget dårlig stand, så regningen ryger sikkert over på dig selv igen.

    Lige umiddelbart har du ikke andre at skyde skylden på end dig selv, for at forsætte din kørsel op af en vej der bestemt ikke var egnet til det efter dit udsagn.


  • #7   12. mar 2011 tja nu vil jeg sige at alle de gange jeg har været hereoppe har vejene været ganske fine, så det er ikke noget jeg forventede..
    og jeg vil sige at jeg ikke selv lagde mærke til at vejen var i den stand.. men havde osse forventet at selv skulle betale, men håbede at der var en vej uden om, for syntes ikke at det er iorden at ødeligge en vej som de havde gjort der..


  • #8   12. mar 2011 Jeg har også forbudt min vært at hælde sten i vejen, det bliver ligesom at køre i snedriver, ikke smart på mc!

  • #9   12. mar 2011 Jamen så undersøg om de har en vedligeholdelses pligt?

    Hvis det er den eneste vej op til det sommerhus burde vejen også være omfattet af kontrakten på sommerhuset, ellers må du have fat i kommunen for at undersøge det.


  • #10   12. mar 2011 okay tak for hjælpen jeg prøver at forhøre mig lidt om der e rnogen mulighder der..

  • #11   12. mar 2011 1. skridt er ihværtfald, uanset hvad, at få sikret noget dokumentation på de påstand, om vejen.

  • #13   12. mar 2011 Billeder ville nok have været en god ide som dokumentation... Lyder jo lidt utroligt hvis der er nogen der havde smidt 15cm stabilgrus midt på kørebanen...


  • #14   12. mar 2011 15cm er faktisk meget...

    Men hvis bilen er sænket og med skørter, så kan den knap nok køre gennem en vandpyt før der falder noget af et sted.


  • #15   12. mar 2011 få en normal standard bil til at køre på det, rammer den sandet, så har du muligvis en chance, for at din sag kan holde

  • #16   12. mar 2011 nu har mine forældre så været på besøg her idag de har en alm stationcar den skulle bakke ned 2 gange før den kom op og skrabede på alle gange.. jeg har ladet mig fortælle at der har været nogle skraldefolk der ikke gad at gå så de har kørt op hvor de ikke måtte og dermed fået lavet nogle utrolige dybe spor, så det er svært for de fleste biler at køre der uden at skrabe på

Kommentér på:
hvem har skylden

Annonce