{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.865 visninger | Oprettet:

VCDS {{forumTopicSubject}}

Har en Gammel Golf 3 TDI fra 1994.
Kunne godt tænke mig en VCDS til at udlæse fejl og hvad man nu ellers kan.
Fandt den her på dba.
http://www.dba.dk/vagcom-usb-kkl-4091-diagnose/id-79840000/

Læste så lidt om det på google, hvor nogen skriver, at de ik er pengene værd, og det er en alt for gammel version. Men det var ikke "myntet" til nogen speciel bil. Så de snakkede om alle mulige nye funktioner, som min gamle bil, alligevel ik får brug for.

Så ville kablet være god nok til min gamle bil? Eller er det spild af penge?

Og hvordan gør man? Er det bare i med cd´en, og så i med stikket, og så køre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VCDS
  • #1   9. jan 2012 Hej.
    Kan se på annoncen at kablet er med obd2 stik og det er ikke standart før:
    Benzin modeller 1996 og frem.
    Diesel modeller 2000 og frem.
    Jeg mener din årgang har et 2 eller 3 polet stik under gearmanchetten eller bag askebæret og når den er fra 94 snakker den en anden data protokol som sikkert hedder iso 9141. De nyere snakker iso 9141-2 / KWP 2000 eller CAN, når vi taler om europæiske biler.
    Men ellers er VAG programmet i version 409.1 ganske udemærket til de ikke helt nye biler. Jeg har selv brugt det en del på min tidligere Lupo 3L fra 2001


  • #2   9. jan 2012 Okay, han skriver ellers nede i kommentarene at det kan bruges på golf mk3?

  • #3   9. jan 2012 Tjek om din øse har stikket?

  • #4   9. jan 2012 Min øse har et stik til vagcom ja. Men kan jo ik vide om den passer?

  • #5   9. jan 2012 Jeg er endu ikke stødt på en (ældre) vag-bil med obd2 stik hvor vagcom ikke virkede.

  • #6   9. jan 2012 Prøver sgu bar at købe den, det er jo ikke alverdens til penge smiley Har lige snakket med ham, han siger også at den passer både i den nye og gamle.

  • #7   9. jan 2012 Nej det er sq ikke mange basøre. smiley
    Jeg tror faktisk jeg har præcis det samme kabel liggende et sted. Det virkede fint til min gamle TT fra '98.


  • #8   9. jan 2012 Hvis den har et 16 polet stik som minder lidt om et scart stik så skulle vag com kablet kunne bruges. Kig bag dit askebæger / ved siden af håndbremse eller ved instrumentbordet under rattet i venstre side.
    Håber du finder en løsning.


Kommentér på:
VCDS

Annonce