{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

jonas j
jonas j
Tilmeldt:
25. feb 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45

garanti? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte i april 2010 en Ford Ka den har kørt upåklageligt siden, en enkelt bremseskive er blevet skiftet, i lørdags kørte den pludseligt bare kold uden videre, jeg holdt i et lyskryds, kørte igennem det og midt under accelerationen døde bilen bare... motoren var varm og omdrejningerne faldt som om jeg motorbremsede (altså den faldt ikke fra 3000-0 på 0,2 sek) den har nu været på værksted og de siger motoren er TOTALT tørlagt for olie, hvilket jeg finder underligt da jeg fyldte olie på for ca 800km siden (0.6L ca) værkføreren siger herefter han skal kontakte ford og det så er op til dem om garantien dækker?
Jeg ved ikke alverden om biler men de siger stemplerne ikke har sat sig men den mister kompressionen ved ventilerne...
Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg er stillet?? Ford vil have mig til at dokumentere jeg har hældt olie på... men det kan jeg sku ikke.. det gør jeg jo bare :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  garanti?
  • #2   11. jan 2012 har du overholdt alle serviceeftersyn?

  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #3   11. jan 2012 olielampen burde have lyst længe inden burde den ikke?? (længe som i mange kilometer før bilen er totalt tørlagt??)

    men nej... hverken mig eller min ven der var med ude at køre tidligere på dagen havde set den lyse på noget tidspunkt?


  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #4   11. jan 2012 ja samtlige serviceeftersyn er overholdt og det står i servicebogen med stempler smiley

  • #5   11. jan 2012 har du overholdt alle serviceaftaler , som står i bogen, så er der 100% garanti

  • #7   11. jan 2012 det kan satme ikke passe at en ny så ny bil ikke kan køre rfa service interval til service interval uden at få fyldt oile efter...

  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #9   11. jan 2012 Alle services overholdt jeg har endda fyldt lidt olie på den for under 1000km siden... men han sagde det var op til ford om de ville betale... og helt ærligt det er jo et indirekte du kommer sku nok selv til at betale smiley


  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #10   11. jan 2012 de har kompressionstjekket den... uden at finde utætheder så hvordan jeg skal bevise jeg har fyldt olie på er mig en gåde.... og ja kommer det dertil jeg skal betale en 30-40.000kr for en ny motor... så er jeg billøs smiley

  • #12   11. jan 2012 Hvilken forhandler er det?

  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #13   11. jan 2012 den har gået 54800km Thomas (og nej jeg er ikke medlem af FDM forresten)
    den er købt ved Ford v. Ole Hansen i lemvig, men da jeg bor på skolehjem i fredericia grundet uddannelse står den hos Ford her i Fredericia (skjoldgaard mener jeg nok værkstedet hedder)


  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #14   11. jan 2012 Er der ikke en der er inde i regler omkring garantien da det er utroligt svært bare at gå og vente på en "dom"

  • #15   11. jan 2012 Desværre har Thomas k nok ret,,Efter købeloven er der 2års garanti,,,,,men det vil så sige at,,De første 6md er det forhandleren der skal dokumentere at fejlen ikke var der fra ny,,de resterende 18md er det dig der skal dokumentere at fejlen har været der fra ny,,el som de har sagt til dig at du skal bevise at du har holdt den vedlige med olie,,Det er garanti ifølge købeloven....
    Dette er ikke ment som noget ondt mod dig,,jeg håber at du får det lavet på garantien,,især da du har overholdt service osv,,som der nemlig også bliver sagt,,sådan en ny bil burde nok kunne køre mellem div service uden at der skal fyldes olie på,,mvh


  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #16   11. jan 2012 Der er jo intet menneske på jorden der dokumenterer når han fylder olie på sin bil? :S
    - men tak for svaret smiley


  • #17   11. jan 2012 Det er jo din egen pligt at tjekke olie jævnligt, hvilket sikkert også står i service hæftet under garanti bestemmelserne.

    Men burde sådanne en ikke lyse når der skal fyldes olie på?


  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #18   11. jan 2012 C G Som jeg skriver fyldte jeg 0.6L olie på og det er nok... en måneds tid siden eller ca 800km's kørsel...
    - Jo og det er det de er ved at undersøge nu, om der er en sprunget pære eller en fejl på føleren...


  • #19   11. jan 2012 Så lav en aftale med et værksted.. du har vel en ven der er mekaniker så kan han sgu skrive en seddel med de har fyldt olie på.. fuck ford, de skal bare betale.

  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #20   11. jan 2012 Vil helst ikke både anklages for svindel og betale en ny motor hehe smiley


  • #21   11. jan 2012 Det styre du selv. finder de ud af den er tørlagt for olie, så får du selv lov til at betale garanteret.

  • jonas j
    jonas j Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 45
    #22   11. jan 2012 jeg fik ingen alarmering inde i bilen, der har muligvis været en løs forbindelse, og hvis dette er tilfældet er det fabrikantens fejl smiley


Kommentér på:
garanti?

Annonce