{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Norsk bil i DK
  • #1   15. mar 2012 Der skal betales afgift.

    Du får en kæmpe bøde + afgifts opkrævning.

    Vælger du at lade bilen være, sælger skat den, og er der ikke nok penge til afgiften, så du den resterende regning + bøden..


  • #2   15. mar 2012 du kommer til at betale afgift, og hvis du siger du ikk vil have bilen kommer du til at betale alligevel

  • #3   15. mar 2012 Øv, troede man kunne sige man ikke ville have bilen og så undlade at betale det..

  • #4   15. mar 2012 Ja så havde det vaeret nemt smiley

  • #5   15. mar 2012 Hvorfor ikke bare betale afgiften så er man udenom det problem? smiley

  • #6   15. mar 2012 MEN MEN MEN... Tror ikke det er helt som i skriver.. Om bilen er registreret i Norge, altså fuldt ud lovlig og forsikret. Så får du bare en bøde for ikke at må køre i den da du ikke er bosat i Norge.. Men har du købt den og den er afmeldt fra alt i Norge, så er det som ovenstående, et rigtig cirkus smiley

  • #7   15. mar 2012 Fordi jeg har egen bil, det var bare fordi den her var lidt skæg at køre rundt i, men ikke de 20.000 værd som det sikkert kommer til at koste hvis jeg bliver stoppet smiley

  • #8   15. mar 2012 Den er registreret i Norge, min fætters bil, som har bopæl derovre, men jeg er heeelt dansk :-). Hvad er sådan en bøde på? Er det 5000 eller er det en bøde der er til at leve med?

  • #9   15. mar 2012 Hvis det er din fætters bil, som er inregistreret i Norge og har bopæl deroppe må du vel gerne kører i den uden, der er konsekvenser hvis du bliver stoppet?

  • #10   15. mar 2012 "Nuværende bopæl i Danmark

    § 115. Personer, der har bopæl her i landet, må ikke benytte et i udlandet registreret motorkøretøj til kørsel her i landet, jf. dog stk. 2, 3, 4, 5 og 6 og § 116."


  • #11   15. mar 2012 Ja tror det er sådan noget.. Jeg måtte fx ikke kører min kaerestes bil i Sverige da jeg ikke havde adresse der. Plus jeg ikke måtte køre den i danmark..
    Hun skulle vaere passager om det skulle ske. Men det ville bare give en bøde, ved ikke hvad den er på. Det er samme princip med den der, du har jo bare lånt den, så du skal ikke betale nogen afgift..


  • #12   15. mar 2012 Praecis.. Han må ikke kører den, MEN det er ikke afgift forpligtet, bare bøde..

  • #13   15. mar 2012 Ved særlige omstendigheder kan man få lov. Men det er så besværligt at det ikke kan betale sig.
    Så det bedre bare at lade helt være. Man kan komme i en fandens knibe..


  • #14   15. mar 2012 Har i nogen anelse på hvad bøden cirka ligger på? Er det 500, eller 5000 ? For 500-1000 er til at leve med..

  • #15   15. mar 2012 CD.. : Du må godt køre en udenlansk bil i det pågeldende land. Bare ikke i DK.
    Om det er kæreste, familie, venner eller bare en bil du låner af en anden må du godt være føre af den i udlandet.


  • #16   15. mar 2012 Nicklas J : Kom du bare et 0 mere på.

  • #17   15. mar 2012 CD.. .

    Jeg tror altså ikke du har ret.
    Hvis du har set de udsendelser der har været på TV2, hvor man følger SKAT, og hvor de har været ude og kontrollere biler på udenlandske plader i DK, så er der altså generelt kort proces.

    Hvis de kan dokumentere, at DU har kørt rundt i en bil på udenlandske plader i DK gennem længere tid, så tror jeg det er ret ligegyldigt, hvem ejeren af bilen er. Så inddrager de "lortet" og udleverer ikke bilen før der er betalt fuld registreringsafgift og en kæmpe bøde.

    Hvis det forholdt sig som du siger, så kunne man jo bare lade et familiemedlem i udlandet indregistrere en bil i deres navn, og så kunne man hente bilen til DK og køre rundt i den uden at betale registreringsafgift i DK. Det smuthul tror jeg bestemt ikke SKAT accepterer.


  • #18   15. mar 2012 MB.
    100% på at har jeg adresse i DK og er i Sverige, kører en søndagstur i min kaerestes bil. Så må jeg ikke.. Jeg må ikke føre i Svensk bil i Sverige om jeg ikke er svensk bosat.. SELVOM at jeg overbeviser polisen om at det er min svensk bosatte kaerestes.. 200% sikker faktisk smiley


  • #19   15. mar 2012 Hans O
    Det smuthul findes.. Det koster en bøde, og om forsikringen daekker om uheldet er ude er en helt anden sag.. Det er strafbart at føre den om ejeren ikke er med. Men det er ikke afgiftpligtigt..


  • #20   15. mar 2012 Som du siger om der er dokumenteret at du har kørt den over en laengere periode kan spørgsmålet om bøden sikkert aendres smiley Det var jo som den gang man kørte knallert og man bare skulle sige at man havde taget den uden at spørge om lov. Så får faren og sønnen en bøde og ingenting bliver inddraget. Men sagde sønnen at det var hans, så kunne de såment finde på at inddrage.. Ved det ikke er helt samme sag men i princip smiley

  • #21   15. mar 2012 CD : Så har du misforstået noget. For det må man godt..
    Jeg har familie både i Norge og England. Der låner jeg tit biler og køre rundt. Det havde jeg ALDRIG gjort hvis jeg ikke måtte eller bare var usikker på om jeg måtte.. Så det må man altså godt.

    Er så tilgengæld ikke sikker på, men mener da at man får lov at betale afgiften hvis man bliver snuppet i en udenlansk bil i DK + bøde.
    Er nemlig rimelig sikker på det er ens for MC og biler.


  • #22   15. mar 2012 MB.
    Er det fra et udlejningsselskab, må den så klart godt føres af en som ikke er bosat der. Men der er deres forsikringspræmie en helt anden og bilen er indregistreret som udlejningskøretøj..


  • #23   15. mar 2012 CD.. : Hmmm. Når du lyder så sikker bliver jeg i tvivl. Men det skal helt sikkert undersøges. For gidder ikke problemer når jeg er i udlandet..

  • #24   15. mar 2012 Det er ens for MC og biler om du ikke kan bevise at de er registreret i et andet land, Så har du jo gjort det, altså købt en bil som du faktisk skulle betale afgift på, derved alle de fine cykler bliver snuppet..
    Ang at kører så holder jeg stadig på at du ikke må køre en svensk registreret bil, det er citat fra polisen, så tro mig eller ej smiley


  • #25   15. mar 2012 CD.. .
    OK..jeg kan så heller ikke dokumentere min påstand.

    Jeg er dog ret sikker på, at hvis SKAT kan dokumentere at du har kørt lang tid i bilen i Danmark, så falder hammeren prompte i form af afgiftsberigtigelse af bilen + en hamper bøde.


  • #26   15. mar 2012 Det lyder til jeg hellere må lade bilen stå smiley

  • #27   15. mar 2012 Nicklas tror det er klogest.. smiley

  • #28   15. mar 2012 Kan kun finde den med at køre den svenske bil i DK uden egeren.. (om man er dansk bosat)
    Kan ikke finde noget med at vaere dansker og så køre en svensk bil i sverige uden ejeren smiley

    Ved at min kaereste havde samme regler med at føre min danske bil uden at jeg var med.. Den var den samme smiley


  • #29   15. mar 2012 Jeg blev engang stoppet i en holda delsol, den var uden dansk afgift og uden plader osv.. jeg fik en bøde på 1000kr og ikke noget med afgift osv

  • #30   15. mar 2012 Det er nok helt op til politiet om det skal videre til Skat, det kan vaere han har syntes at du virkede som en knaegt som ikke var ude på at gøre noget forkert smiley Men hvis der ikke var plader på, så troede han vel bare at den var afmeldt og ikke noget med at det var import smiley

  • #31   15. mar 2012 Det der bliver snakket om her er jo en bil som er fuldt ud lovlig i det land som den er registreret i, og ikke nogen bil som er afmeldt på nogen måde.. smiley

  • #32   15. mar 2012 Rune K er du sikker på at han må køre en bil fra Norge i Norge? uden at ejeren er med? Sådan er det i hvert fald ikke i Sverige har jeg erfaret.... Det andet vidste jeg..

  • #33   15. mar 2012 Familien kunne jeg forestille mig, men som vi har skrevet mht. kaereste, det tror jeg betragtes som nabo, men det ved jeg at du ikke må i Sverige..

  • #34   15. mar 2012 Politiet kan ikke sige det mht foraeldre/familie som jeg også skrev at jeg kunne forstille mig.. MEN nabo/kaereste må du ikke som bosat i DK osv. køre "en fremmed" svenskers bil uden han er med som passager..

  • #35   15. mar 2012 De har ikke vist mig det, men der er blevet spurt to forskellige steder.. Ved ikke hvad det indebaerer helt praecist, om det er forsikringsproblem eller politiet som simpelthen vil sikre sig at en DK ikke bare kan tage en bil og sige det er naboens og så køre rundt.. Der er ikke mange svenskere "højere" oppe i sverige som forstår dansk.. Forstår du hvor jeg vil hen? kender ikke årsagen men sådan har jeg fået reglen afvide..

  • #36   15. mar 2012 De har ikke vist mig det, men der er blevet spurgt to forskellige steder.. Ved ikke hvad det indebaerer helt praecist, om det er forsikringsproblem eller politiet som simpelthen vil sikre sig at en DK ikke bare kan tage en bil og sige det er naboens og så køre rundt.. Der er ikke mange svenskere "højere" oppe i sverige som forstår dansk.. Forstår du hvor jeg vil hen? kender ikke årsagen men sådan har jeg fået reglen afvide..



  • #37   15. mar 2012 De har ikke behøvet at vise mig det, har jo troet på hvad de har sagt.. smiley Det var ikke i forbindelse med at jeg blev stoppet. Men simpelthen et almindeligt spørgsmål til polisen og til försäkringskassan.. smiley Så inget stresset spørgsmål til en polis i uniform ifær med at anholde mig smiley

  • #38   15. mar 2012 Kan vaere.. Men kan jo godt se det i deres situation også, men tror faktisk mest det er et forsikringsspørgsmål.. Men derved stadig ulovligt da det er som at køre uden forsikringsdaekning.. smiley Ved ikke hvorfor de skulle binde mig den på aermet og så to steder fra, så tydeligt og praecist at jeg aldrig har sagt andet.. smiley

  • #39   15. mar 2012 Nå men forumet blev faktisk lidt drejet fra at han måtte køre en norsk indreg i DK, når han er bosat i DK..

    Og der er alle enige om at det må han ikke. Men det er ikke afgiftpligtigt. Det er bare bøde, pga at bilen er registreret. Havde den ikke vaeret det, så var det afgiftpligtigt.. Forestil jer at hans norske faetter var i DK, drak kaffe med hans foraeldre. Topicstarter så tager hans "ferrari" og kører rundt og bliver stoppet.. Det vil jo bare kraeve en bøde og så han ikke måtte køre derfra, men at den norske skulle hente den.. Ingen afgift..


  • #40   15. mar 2012 At fx at køre i Norge i norsk registreret er stadig et spørgsmål men tror ikke at det er et problem..

    Derimod tilbage til det andet, Har han den norske bil i DK i for mange dage på et år bliver det et helt andet og dyrere spørgsmål.. men det tror jeg ikke var topic'et..


  • #41   15. mar 2012 Nej men der vil det altid kunne dokumenteres fra Sverige at bilen er registreret og han bare har lånt den.. Det vil give bøde.. Så laenge den er indregistreret, men er den avställt i Sverige fx.. Så er det jo som at køre i en bil "uden afgift"..

  • #42   15. mar 2012 Den er jo ikke "taget i brug" den er bare lånt.. Var der flere der turde gøre sådan så og betale dumme bøder for det.. En anden ting er at de måske ud fra billeder kan dokumentere at den har vaeret med ham i flere dage.. Der tror jeg at det er ham der får et problem at bevise at den har vaeret lånt i et laengere stykke tid.. Men at den bare er "lånt" en gang/ en dag, der er det vidst politiet som skal bevise modsat. Det er jo ikke ulovligt i Sverige, så hvor skulle han kende den regel fra? smiley

  • #43   15. mar 2012 En udlænding har andre regler at det ikke indgår i de nordiske.. Nej man må ikke låne den men det er ikke afgiftpligtigt.. Det er hvad jeg hele tiden har skrevet smiley


  • #44   15. mar 2012 Men tror du ikke bare at det gælder når den ikke er registreret i de andre lande..
    Tyskland og Sverige(sikkert andre lande også) har jo nr plader knyttet til bilen og ikke som i DK hvor du skal aflevere dem.. Derfor man oftes ser dem at de bliver på. Men der er bilen sikkert afmeldt i de andre lande, derfor bliver det et problem..
    Er naesten sikker på at politiet skal kunne bevise at den ikke er registreret i det land nr pladen kommer fra. Dvs at den står som om den var importeret til DK..


  • #45   15. mar 2012 Og derved vil de ikke kunne kraeve afgift af en bil hvis stelnr er registreret i et andet land..

  • #46   15. mar 2012 De kan give dig en bøde men tror sgu ikke de kan kraeve afgift..
    Er du sikker på at den polske bil har vaeret registreret der så? Og de ikke bare siger Polsk registreret fordi der er polske plader på? (Som faktisk kan vaere afmeldte) Jeg siger dig ikke imod, jeg stiller bare spørgsmål til dine konklusioner som muligvis er set i TV smiley


  • #47   15. mar 2012 En polsk mand og dame? hvor laenge havde de haft den der? En ting er at man bor i DK som polsk og så har sin bil (fra tidligere land) i laengere tid der, det er jo det samme som at have hus i Spanien og så have en spansk indregget i DK, den må max vaere der 6mdr eller sådan noget.. Men det er ikke den situation vi snakker om smiley

    Da jeg flyttede til Sverige måtte jeg fx køre/ha min Danske bil i MAX et år på danske plader. Før det blev ulovligt..


  • #48   15. mar 2012 Okey, Vi må jo stole på at tingene er undersøgt og det ikke er et enkelt tilfaelde, du bygger din mening på, hvor ikke alle facs har vaeret inde over..
    Fordi før sagde du at det var en polsk mand, så kunne tilfaeldet vaere som jeg skrev det.. Tror nu stadig at lånte jeg min bil til en kammerat, så ville han maks få en bøde, da den er registreret i et andet nordisk land.. Tror satme ikke på at de kan kraeve afgift på det grundlag.. Ved at de kraever afgift gør de jo også en registreringsattest, og tror du at det vil vaere muligt når samme stelnr er registreret og forsikret i et andet land indenfor norden, Næppe tror jeg, de snakker mere sammen end vi tror..


  • #49   15. mar 2012 Hvorfor hedder det så indregistreringsafgift? smiley

  • #50   15. mar 2012 Eller registreringsafgift.. Det må da betyde at den bliver registreret smiley

  • #51   15. mar 2012 Det var ikke det samme jeg sagde, han var polsk, han var jo ikke dansk.. Han havde jo lige frem taget sin bil med sig.. Ikkke det samme..

  • #52   15. mar 2012 Den tror jeg sgu aerlig talt ikke på smiley
    Det vil sige du altså kan have plader og papirer i forskellige til samme bil? ahaa :S
    Nej det er ikke det samme som en danske tager den fra Sverige.. Havde jeg vaeret bosat i Sverige og flyttet til DK og stadig kørt i min svenske bil så havde jeg skulle betale.. Men at du som dansker kører i din svenske kammerats bil, de to situationer er ikke ens..


  • #53   15. mar 2012 Den sidste du skrev..
    Tror desvaerre ikke det er sådan.. Ikke så laenge at det handler om et tilfaelde, men som sagt tidligere, kan de bevise den har vaeret der, ved en som ikke må føre den, i en laengere periode.. Der bonger den tror jeg...


  • #54   15. mar 2012 Det tilfaelde har jeg ALDRIG hørt om :S

  • #55   15. mar 2012 Den sidste besked du skrev tror jeg lige du skal skaere ud i pap..
    Jeg må godt når jeg flytter til Danmark?
    Men min ven må ikke? det var jeg klar over.. Men om han skal betale afgift den tror jeg ikke på..


  • #56   15. mar 2012 De tekster du udgiver der viser jo ingenting.. Den første lange er om du skal køre i den i en kortere periode.. Det indebaerer ikke en dag eller nogle timer..
    Den anden tekst hvor de inddrager er jo biler som netop har vaeret holdt øje med i laengere tid..


  • #57   15. mar 2012 De tekster du udgiver der viser jo ingenting.. Den første lange er om du skal køre i den i en kortere periode, dvs en uge eller op til et halvt år.. Det indebaerer ikke en dag eller nogle timer dvs at den er lånt..
    Den anden tekst hvor de inddrager er jo biler som netop har vaeret holdt øje med i laengere tid..
    De tekster viser derved bare om du har gjort det i en laengere tid som de kan bevise!


  • #58   15. mar 2012 LAES LAENGERE NEDE I DIN POSTEDE TEKST.. BEGRUNDELSE AF DERES AFGØRELSER SAMT VIDERE FORLØB..

  • #59   15. mar 2012 Tror stadig ikke på at det er for en engangfornøjelse men fordi de ved at de biler kører til og fra job hver dag uden tilladelse til det..

  • #60   15. mar 2012 Klar over at jeg må, men tror ikke på de kraever registreringsafgift af at han bliver taget med den.. Dem de har taget er jo folk som arbejder og de kan se de kører på arbejde i biler som er registreret i et andet land..

    Når vi snakker MCere til Skagen fx.. Så mange af dem på prøveplader gør dem jo til uregistreret og der fatter jeg at de skal betale afgift..


  • #61   15. mar 2012 Okey en lille break smiley

    Vi tager et par tilfaelde..

    1:
    En kammerat kommer og låne min bil i Sverige og kører så en tur til KBH alene i bilen, for at blaere sig lidt.. Han bliver stoppet i gaden i KBH. Vil politiet kraeve afgift der?

    2:
    Min kammerat kommer og låner bilen fordi jeg er på ferie og den bare står, han kører derfra til DK og anvender så bilen til og fra arbejde hver dag i en måned siger vi.. Politiet/skat har set den udenfor hans arbejdsplads hver dag.. HAN kommmer at betale, det giver jeg dig ret i.



  • #62   15. mar 2012 Du må ikke køre på prøveplader til et traef, det er helt sikkert smiley Mht salg, vaerksted, syn osv må du.

  • #63   15. mar 2012 Rune der blander du tingene sammen, Der har du som du skriver, købt en bil.. UDEN AFGIFT.. Der er den ikke registreret laengere i et andet land..

  • #64   15. mar 2012 Rune laes igen..

  • #65   15. mar 2012 Han bor i DK og kører i DK til og fra arbejde, der kommer han til at betale men ikke når han låner den i en time til KBH, det tror jeg ikke på..

  • #66   15. mar 2012 På en trailer smiley

  • #67   15. mar 2012 Du skriver det jo lige netop selv, på en trailer smiley Så kører den jo ikke på vejen..

    Når jeg skriver ikke registreret, så mener jeg ikke registreret i et andet land, (registreret indebaerer gyldig plade og forsikring)


  • #68   15. mar 2012 IGEN RUNE.. DER HAR DU KØBT EN BIL..

  • #69   15. mar 2012 OMG, tror ikke vi taler helt samme sprog..
    Prøvepladerne bliver jo ikke anvendt når den er på traileren.. Når den er inde til traeffet som SKAL vaere et lukket område, ja så er det lovligt at køre men HVAD er grunden til prøveplader så? den står på trailer, den kører på lukket område..
    Havde traeffet vaeret offentligt område, så måtte han stadig ikke køre selvom han har prøveplader..

    Her er det dig der skal laese..


  • #70   15. mar 2012 Okey Rune, glem min sidste comment, Vi holder os til din sidste..

    Jeg giver dig ret i at du kommer til at betale, Men jeg giver dig bare ikke ret i at det er ved en engangfornøjelse..


  • #71   15. mar 2012 Kun ved "laengere" tids brug.. Så er det jo en bevidst sag og ikke et lån..

  • #72   15. mar 2012 Ja når den skal saelges men ikke "til shows". Skrev selv ved salg, vaerksted eller syn.. Men ikke fremvisning eller show, det var dig.. smiley

  • #73   15. mar 2012 Giv mig et link om du er så smart..

  • #74   15. mar 2012 Og det handler jo ikke om at fatte..
    Du kommer med en påstand, og jeg kommer med en påstand.. Jeg giver dig ret i det du poster, men du beviser jo ikke det jeg siger.
    Giver dig ret i at kører du bevidst i en ikke dansk bil, så skal du betale.. Men har du lånt en svensk for et test run, så får du en bøde.. Det har du ikke kunnet argumentere mod.. men lettere at traekke loddet og stikke af..


  • #75   15. mar 2012 Rune, Du SKAL ikke ha prøveskilte på, på lukket område.. Men jo det er klogest, men den daekker kun om det der er skrevet under på ved køb af skiltene bliver overholdt.
    Men tilbage, jeg har ikke fundet noget om traef og fremvisning.. KUN fremvisning ved salg...


  • #76   15. mar 2012 4) Demonstration eller prøve af et køretøj i anledning af salg.Kørslen må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt tilfælde fra en eventuel køber af et køretøj af den pågældende type.

  • #77   15. mar 2012 At have nrplader på lukket område er det samme som hjemme i haven, det er ikke lovpligtigt, men klogt, men derfor ikke noget man SKAL..

  • #78   15. mar 2012 Bare rolig kender godt reglerne om hvor færdelsreglerne gælder.. Også derfor jeg sagde lukket område jo, lukket område, din have, en racerbane det er lukket område. Hvis du kigger tilbage til tidligere beskeder om MC og prøveskilte så skriver jeg "Når den er inde til traeffet som SKAL vaere et lukket område, ja så er det lovligt at køre men HVAD er grunden til prøveplader så? den står på trailer, den kører på lukket område..
    Havde traeffet vaeret offentligt område, så måtte han stadig ikke køre selvom han har prøveplader.." Forstår du min tekst bedre nu?
    Et traef som Skagen MC traef hver sommer, det er ikke et lukket område, så der bliver MCer på prøveskilte bollet hvert år, men ikke bare til traeffet men også på vejen dertil eller hjem.


  • #79   15. mar 2012 Og alle traef er ikke tilgaengelig for alle, plus heller ikke at faerdselsregler gaelder, det er forskelligt fra traef til traef.. Derfor er der nogle som er "Lukkede områder" dvs. steder hvor faerdselsreglerne ikke gaelder..
    Tror ikke vi behøver at diskutere hvor de må anvendes.. Det er vi ret så enige om, udover jeg naesten er sikker på at du ikke må anvende dem til at køre til traef, show osv...


  • #80   15. mar 2012 Og alle traef er ikke tilgaengelig for alle, plus heller ikke at faerdselsregler gaelder, det er forskelligt fra traef til traef.. Derfor er der nogle som er "Lukkede områder" dvs. steder hvor faerdselsreglerne ikke gaelder..
    Tror ikke vi behøver at diskutere hvor de må anvendes.. Det er vi ret så enige om, udover jeg naesten er sikker på at du ikke må anvende dem til at køre til traef, show osv... eller jo på en trailer smiley


Kommentér på:
Norsk bil i DK

Annonce