{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Bil køb, reklamationsret? {{forumTopicSubject}}

Hej bg håber på et kyndigt svar herinde


Har købt en Nysynet bil den kan køre men har støj fra motor og et par andre småting bilen var uden nummerplader, kørt 300.000 km, men Nysynet føler mig lidt snydt og ja lidt naiv er jeg nok også stolede på sælger selvom han siger an ikke kendte fejl..


Har jeg nogen muligheder for tilbagekøb af sælger han siger jeg bare kan køre en sag imod ham?

Vi lavede ingen slut seddel og pris var 15.000 kr


Kan meg køre en civil sag imod ham ? Håber på seriøse kyndige svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil køb, reklamationsret?
  • #1   30. aug 2012 Privat handel forresten

  • #2   30. aug 2012 Købt som beset,
    Der er ikke reklamationsret imellem private


  • #3   30. aug 2012 glem det, du kan ikke rigtig gøre noget. snakkede med en der vidste lidt om det og han sagde at hvis der skulle en sag på skulle den have kostet over 25000 kr.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #4   30. aug 2012 Kørte du ik en tur i bilen inden køb!?
    Der findes jo prøveplader, netop til det formål.. Men det er en tabt sag på forhånd desværre


  • #5   30. aug 2012 Den kørte faktisk okay Prøvede

  • #6   30. aug 2012 surt men sandt, det er nogle dyrt købte erfaringer men der er desværre ikke meget at stille op

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #7   30. aug 2012 Ida: Hvis du har prøvekørt er det da bare surt for dig altså. Hvis den har kørt 300k+ km så er der da ingen form for garanti eller noget. Når man køber biler der har kørt så langt er det er en velovervejet risiko man løber hver gang. Der er intet garanti for den ikke sprænger i luften i morgen. Hvis man ikke kan affinde sig med de vilkår skal man ikke handle brugt privat og slet ikke med en bil der har kørt så langt.
    Hvis du på et senere tidspunkt i livet skulle befinde dig i en lignende situation igen kan det varmt anbefales at tage en bilkyndig med


  • #8   30. aug 2012 der er samme regler som ved køb hos forhandler. Det er bare 100 gange sværere at vinde sådan en sag

  • #9   30. aug 2012 Stangen:
    Prisen er fuldstændig ligegyldig, hvis bilen er købt som beset. Om det så er en Lada til 500,- eller en Maserati til 2mill. Laves der slutseddel f.eks. og der står 'købt som beset' har man ingen vej tilbage. Medmindre sælger skriver '6mdr. garanti' eller 'mulighed for tilbagelevering' f.eks. så er der ingen sag, uanset pris.


  • #10   30. aug 2012 det var en forhandler og en advokat jeg snakkede med da jeg var i samme situation. og det var bare hvad jeg hørte.. men ja privat , lig ingen garanti

  • #11   30. aug 2012 Så har de talt usandt, man har intet at sige ved privat handel.

  • #12   30. aug 2012 jubidition du skal da som privat ikke give 2 års reklamationsret.....

  • #13   30. aug 2012 Må give Stangen helt ret.
    Jeg kender reglerne godt nok..
    Det hedder sig at når man vælger at handle privat, må man anses for at være bilkyndig og vide nok om biler til at handle sådan, da der ikke er noget der hedder garanti eller reklamationsret mellem private. Sådan er det bare, nu også meget rimeligt synes jeg.


  • #14   30. aug 2012 Brian, det er fordi det er det man kalder forbrugerkøb ved at købe hos en forretning.

    http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html købeloven gælder lige så vel for private som for forretninger. Og det Stranger skriver er som sådan rigtigt for det handler om at udgifterne til en advokat nemt løber op over 15.000 kr og så kan det jo ikke betale sig.


  • #15   30. aug 2012 Fedt når uvidenhed deles !
    Imponerende at folk gang på gang på gang absolut skal kloge sig i forbrugerlovgivning uden at ane en hattefis om det.

    Og nej du har ingen garanti, ingen tilbage leveringsmulighed...

    Mal den brun og kør den i havnen.... Og lær af dine fejl? Men forventede du dig en ny bil til 15.000 ?


  • #16   30. aug 2012 Jan slet ikke det var bare ren nysgerrighed jeg lære bestemt af mine fejl må køre i den til den springer i luften

  • #17   30. aug 2012 køb en Mercedes eller Lexus til 500.000,- næste gang med garanti, næste 2 service betalt osv osv. Jeg synes bilerne som er 5 år gammel må ikke køre på motorvej da jeg kan ikke komme forbi i min nye CLS og Lambo med 200km i timen

  • #18   30. aug 2012 Jan ved du meget omkring lovgivningen på området ? Jeg er egentlig mere nysgerrig omkring det

  • #19   30. aug 2012 Man har faktisk rettigheder ved privathandel.
    Hvis sælger var bevidst om fejlene ved købet, og du har på skrift hvad sælger evt. har skrevet om bilen inden du købte den. Men det er op til dig og bevise det.

    Men fejlene skal være MEGET tydelige ved en bil som den du har købt, da man må regne med at en bil der har kørt 300.000 har et "naturligt" slid på alle dele.
    Problemet er lige nu, at du faktisk ikke engang har en kvitteringen på at du har købt en bil af ham, så ligesom du ikke kan bytte eller kræve noget af en forhandler, kan du faktisk ikke gør krav på noget, fordi du ikke har nogle beviser på noget som helst.

    Så som der bliver sagt, så lære man jo hver gang, desværre nogle gang på den hårde måde.

    Mvh

    Kim


Kommentér på:
Bil køb, reklamationsret?

Annonce