{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

Dug.. kølervæske og uden kølervæske.. {{forumTopicSubject}}

Halløj. Min gamle Audi dugger som bare helvede, og jeg er rimelig sikker på det er varmelegemet der er gået.

Her til sommer da jeg fik bilen, der duggede den meget, også selvom vejret selvfølgelig var godt, den brugte en del vand og jeg læste mig frem til at det nok var varmelegemet der var gået, MEN! Da jeg blev ved med at kun hælde vand på, så gik det til sidst over og den brugte ikke vand, så jeg troede bare at det var fordi den havde stået stille meget længe og lige skulle igang igen, ren teori. Men nu hvor det så er blevet koldere og jeg har hæld kølervæske på, så dugger den igen som en sindssyg og bruger MEGET vand. Duggen på ruden smager af en slikbutik, så det er helt sikkert kølervæske jeg kan smage.

Kan kølervæsken gøre den store forskel, eller er der tale om et sjovt tilfælde? Jeg skal ihvertfald have lavet det, for jeg vil næsten hellere køre med bind for øjnene end at køre med al det dug.

Er det varmelegemet? Mine slanger ser ikke ud til at fejle noget, men jeg har stadig ikke været bag instrumentbrættet og kigget på selve varmelegemet og diverse der.

MVH Malthe (skide irriteret dug-hader) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dug.. kølervæske og uden kølervæske..
  • #1   15. okt 2012 ja det er din varmelegemet

  • #2   15. okt 2012 Jo tak smiley Men jeg undre mig stadig over den forskel der er om det er kølervæske eller ren vand der er på, kan det gøre så meget?

  • #3   16. okt 2012 Det har ingen forskel. men er det ikke fordi du er begyndt at skrue op for varmen inde i bilen...

    Prøv evt. at slå det helt fra, så stopper den nok også med at bruge vand... for du burde kunne mærke på die bundmåtter at de er meget fugtige, med alt det vand du fylder på...


  • #4   16. okt 2012 Jeg ved set ikke helt, kan ikke rigtig finde rundt i det mere, for jeg ha prøvet både uden varme og med varme, med kølervæske og uden kølervæske, tror det har noget med at gøre, at kølervæske ikke fordamper ligeså godt som ren vand og at det måske ligger i bunden af varmelegemet. Ligemeget hvad, så bliver det skiftet her i løbet af imorgen eller overmorgen, tak for svar smiley

  • #5   15. apr 2013 det er dit varmeellement inde i bilen, når kølevæsken fordamper inde i bilen, danner det en hinde på din forrude, og næsten umulig at få væk igen, uanset hvor meget varme du sætter på, den forsvinder først når forruden er kølet godt ned igen

  • #6   16. apr 2013 jeps, det har jeg fundet ud af, og selvfølgelig skiftet det for længe siden smiley men tak for det alligevel Alex smiley

Kommentér på:
Dug.. kølervæske og uden kølervæske..

Annonce