{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Tilmeldt:
10. jan 2012
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62

Smart Go or No Go? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Da jeg er fyldt 18 og har fået det famøse platic kort er jeg begyndt at overveje at købe mig en bil..

Og jeg har nu set at Smart er nede i et rimeligt prisleje. ca. 25 af de stærke..

MEN MEN MEN.. Synes ikke man ser mange af dem her hjemme? I tyskland vrimler det jo med dem.
Skal det ses som et skidt tegn at de ikke er at finde her hjemme? Eller hvad er folkets mening om en smart? Kan det overhovedet betale sig?

Som sagt skal jeg have en bil at trille lidt rundt i som ikke er alt for dyr. Og jeg regner ikke med familieforøgelse lige rundt om hjørnet smiley

Andre biler jeg har overvejet som dog er noget ældre og i en helt anden klasse end smarten.

Opel Astra 1,6
Audi A3
Honda civic 1,5
Seat ibiza
Seat cordobra.

Hvor får jeg mest value for money?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smart Go or No Go?
  • #1   28. okt 2012 Honda Civic 1,5, dejlig køremaskine. Kig forbi min :0)

  • #2   28. okt 2012 Der er ikke komfort for 5 ører i en smart. Og så er hjul et helvede at finde til den, da det er med 3 bolte. Det er bare noget af det. No go til smart.

  • #3   28. okt 2012 lupo 3l

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62
    #4   28. okt 2012 Mht. hjul så regner jeg ikke med at det skal være den store brian slæde så de alm. stålfælge er helt fine til mig smiley

    Men det er da helt klart noteret og taget med i overvejelserne!


  • #5   28. okt 2012 hold dig fra en smart.. der er mildt sagt intet smart over den.


  • #6   28. okt 2012 lupo 3l skal du holde dig fra... de er alt for dyre i dele, ifht, hvad bilen koster. Jeg havde overvejet en Toyota Corolla...

    Smart er en ok bil - de har deres børnesygdomme, nemlig dårlige koblinger. Men er det lavet, er der mange km i sådan en... og så er de faktisk mere sikre, end man først lige går og tror.

    Jeg havde valgt alt japansk (toyota, nissan, honda) frem for tysk, men det er bare min mening. Der sikkert 1000 andre herinde, som mener det modsatte smiley


  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62
    #7   28. okt 2012 Har også kigget lidt efter Corollaer..

    Synes bare rigtig mange af dem ser lidt trætte ud eller har være gennem hænderne så MANGE brian'r.. Og det er ikke helt det jeg står og mangler.

    Jeg har tidligere haft job på et autoværksted og der var både svende og lærling også glad for toyota! smiley


  • #8   29. okt 2012 de køre sku godt sys du skulle prøve en de er meget sjov og køre i

  • #9   29. okt 2012 en fin toyota går man aldrig galt med smiley

  • #10   29. okt 2012 Ja - du har helt ret i, at når de heder 1600 gsi, så har største delen været ejet af en Brian - og er brugt og mis vedligeholdt. Kig især efter rust i bagskærmene, samt ved paneler og hjul brønde.

    Men søg efter en Corolla E10 1300 med lavt km tal - mange har nemlig været ejet af ældre mennesker også - og der er altså nogle RIGTIG fine eksemplaerer imellem! Og finder du en - har du bil for livet hvis det er det man vel self. Den slår aldrig en skid forkert sådan en!

    Du får ikke noget der er mere driftsikkert end en Toyota - lad vw om komforten, de har flottere kabiner osv. men mekanisk langt fra ligeså stærke. Og som ung, kan man sgu godt holde til lidt hårdere bump i vejen smiley


  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 62
    #11   29. okt 2012 Nu er mit kørselsbehov ikke så stort og slet ikke til at køre 8 timer dagligt! Måske 2-3 timer hvis det bliver alvorligt..

    Og mit sammenligningsgrundlag er pt. mine forældres biler som er henholdsvis en renaualt twingo 1,3 uden servo (synes personligt den er meget sjov)
    Renaualt Grand espace mener det er en 2010'r i initiale udgaven.. den er bare for stor kedelig..
    Skoda octavia 1,9 tdi årgang 2006. (Vældig sjov med momentet i en diesel.. men styringen er sjovere i twingoen!)

    Så alt i alt er jeg mht. komfort ikke så kræsen, magter bare ikke at bruge mere tid på at have den på værksted end at køre!

    Men ind til videre siger jeg tak for budene! Rart med noget konstruktiv kritik og sammenligning! smiley


  • #12   29. okt 2012 Lupo benziner ?

Kommentér på:
Smart Go or No Go?

Annonce