{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.496 visninger | Oprettet:

Desperat brug for hjælp, nøgle / ratlås - Silkeborg {{forumTopicSubject}}

Godav bg.

Vi har over en længere periode haft problemer med nøglen i bilen, den skal ligesom sættes ind dog ikke de sidste 2 mm.
Hvis den så sad i ratlås var det virkeligt svært og der skulle lirkes og meget andet i en uendelighed til den gik op.
Idag da den ved en fejl sad i ratlås igen fik jeg den til at låse op, men der var helt sikkert noget galt med nøgle cylinderen eller noget derinde for da den slukkede og ikke stod i rat lås var det umuligt at få den til at låse op igen.

Bilen kører fint, starter med det samme når nøglen ellers lige gider makke ret, men ved ikke om det er noget jeg sådan lige kan få lavet eller noget jeg kan gøre selv.

Ved ikke om der er nogen der kan lave det og et par andre småting for nogle gode danske mønter, eller der kan vejlede mig i at få lavet den nøgle / nøgle cylinder.

Jeg bor i Silkeborg og bilen står pt og kan ikke låse op, har brugt tons af wd 40 og alt muligt intet hjælper.

Kontakt evt. på 50501981


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Desperat brug for hjælp, nøgle / ratlås - Silkeborg
  • #1   8. nov 2012 puha, den er svær smiley
    du bliver nok nød til at vente til du blir heldig også låse bilen op også køre den værksted og få sat ny tændingslås i ( med mindre det er din nøgle der er slidt)

    ellers hvis du kan lidt selv, så selv om du ikke kan komme til at skrue tændingslåsen af, sidder sikkert fast med knæk bolte. også se om det hjælper noget smiley


  • #2   8. nov 2012 problemet er bare, han skal kunne dreje nøglen/cylinderen til "tænding" for at få cylinderen ud! Ellers hedder det en ny/brugt komplet tændingslås.

  • #3   8. nov 2012 Men det kan lade sig gøre at skille den ad og måske fixe den fjeder eller hvad det nu er der går galt inden i, såfremt jeg kan få drejet nøglen ?

  • #4   9. nov 2012 hvad er det for en bil ? Men umiddelbart nej... det er lavet så det skal ødelægges. Det jo normalt ikke noget man må kunne rode med...

  • #5   9. nov 2012 Opel vectra b fra 98

  • #6   9. nov 2012 Hvis jeg ikke kan få det lavet selv eller ved en mekaniker, kan jeg så købeen ny tændingslås hos en hugger ? og hvordan ville sådan noget foregå, hvor meget skulle skiftes indstilles osv ? Der skal jo nøgle med selvfølgelig fra den nye tændingslås men så gider jeg ikke også skifte alle dørene så må jeg ha 2 nøgler smiley

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #7   9. nov 2012 Det er derfor man får sådan noget lavet og ikke kører med det over en længere periode. Det havde været så nemt at fixe det tide. Nu skal der bruges vold og ødelægges.
    Hvorfor køber du ikke en ny i stedet for at køre til en hugger. Du risikerer jo at stå med samme problem inden længe igen.
    Lige et tip til en anden gang: Hvis du får den drejet så det virker så tag IKKE nøglen ud igen. Brug reservenøglen til at låse med istedet.


  • #8   9. nov 2012 Okay - har faktisk skiftet på sådan en, for ikke så længe siden. Du finder bare en komplet brugt tændingslås med nøgle hos en hugger. Så tager du chippen fra den gamle nøgle, og sætter over i den "nye" ellers kan du ikke starte den grundet startsspærren.

    Det er en lille firkantet sort chip der sidder i siden ideni nøglen. Du kan kun få låsen af med en vinkelsliber og hvad du ellers har af metoder.... Det er jo som sagt lavet til at skulle være besværligt!


  • #9   9. nov 2012 Kasper N. Nøglen er ikke slidt det er et eller andet inde i cylinderen, så hvis det kunne laves kan det vel også nu ? smiley
    Har kun 1 nøgle og bilen holder ude ved vejen nok ikke en god ide med at lade nøglen sidde i :D, ideen er ellers god nok smiley

    Mike: Vil den anden tændingslås så kunne sidde "ordentligt" eller hvordan ?


  • #10   9. nov 2012 Ja - du får en komplet tændingslås.... den sidder jo bare rundt om et rør (ratstammen) med nogle knækbolte... det er dem man ødelægger. Og så er der jo ratlåsen som sidder indeni ratstammen og går ud i tændingslåsen - men den skal du ikke tænke på.

  • #11   10. nov 2012 Den jeg så får fra den anden bil, vil den ikke også bare være "smadret" smiley ?

  • #12   10. nov 2012 Og vil sige tusind tak for hjælpen, rart med nogle der kan give en hånd til at få løst mit problem, eller rettere kærestens smiley

  • #13   11. nov 2012 nej de fejler intet fra huggeren.... det også kun boltene du skal smadre smiley

Kommentér på:
Desperat brug for hjælp, nøgle / ratlås - Silkeborg

Annonce