{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

opgradering af bremser {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
vil bare høre om der er nogen der har erfaringer med opgradering af bremser fra 285mm til 305 el.330mm. Er det muligt at få godkendelser fra alfa(fiat danmark), hvis man monterer bremser fra en GTA?
Jeg ved godt at det ikke er bare lige... det er både calipre, skiver/klodser, spindler og styrekugler

Kan man eventuelt få nogle godkendte adaptere mellem radial calipre og spindler med 100mm mellem bremsebefæstelse (GTA 130mm)

Er der godkendelser til de sæt som alfastumper sælger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opgradering af bremser
  • #1   27. sep 2010 øhm nu skriver du jo ik meget om hvilken model du vil sætte de bremser på så det er svært at hjælpe dig smiley

  • #2   27. sep 2010 Mener da der er nogle 305 mm kits der er godkendt i DK

  • #3   27. sep 2010 Det er en GTV 916 2,0 tb, men så vidt jeg kan læse mig frem til er calipre/skiver de samme om det 147, 156 eller GTV

  • #4   27. sep 2010 Er ret sikker på at det kit til 330mm på alfastumper at der følger en godkendelse med, elelrs skriv til Peter og spørg ham ad... men 12k det da alligevel en sjat penge at smide efter bremserne er du igang med en kæmpe effekt førøgelse af motoren eller hva?

  • #5   27. sep 2010 mine planer omkring bilen er egentlig at bruge den til trackdays og sommerbrug, men lidt ekstra effekt har jeg også i tankerne. Jeg overvejer at lave den om til 3,2l, med krumtap fra ps-schulze og THS plejlstænger m.m.

  • #6   27. sep 2010 husk nu lige at ha i tankerne hvad du må og ikke må hvis du skal ha den synet... men det er en af de dyre ombygninger du planlægger der kan jeg sige.

  • #7   27. sep 2010 ja, jeg har også regnet på det. det må komme lidt ad gangen, men heldigvis kan jeg det meste selv.
    Ang. 20% reglen, har jeg tænkt mig at bruge at bruge en 2,0 tb blok og topstykker, så det er en tuning og ikke en ombygning


  • #8   27. sep 2010 Se min 147, den havde et brembo gt-1 kit på, som jeg havde TÛV på!!!! KAn også downloades på rallycenteret.dk... Kunne man hvertfald dengang...

    JA, det er jo kun en tuning, og lyder til at blive et spændene projekt....
    Held og og lykke, evt. kan du kigge på GT-2 kittet, de er lidt større;-)


  • #9   27. sep 2010 Husk at type godkendelser følger den bestemte bil type, derfor hvis der skal monteres dele fra anden model eks. Alfa 156 GTA som er (type 932) og 147 GTA (type 937) Ja så kan det ikke lade sig gøre lovligt idet en Alfa GTV er (type 916).
    Men derimod hvis du tager eks. bremser fra GTV 3.0 24v 305mm brembo, så er de type godkendt da alle gtv'r har (type 916), da der i model progammet findes en tilsvarende model/type. Eller 3.2 24v .
    Men så kommer told/skat ind i billedet, men det er ikke noget der vil komme til at koste noget. Det er tvilvsomt at bilen stiger i værdi pga. andre bremser smiley det er kun hvis du lægger anden motor/større i.
    Peter har type godkendelser på de fleste sæt han sælger.

    http://alfastumper.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=61_73&products_id=1442


  • #10   27. sep 2010 Hvis calipre og skiver er identiske på de forskellige modeller, er det vel ligemeget hvilken bil de kommer fra, såfremt de også findes på en gtv. Men er det muligt at få den synet med bremser fra en 3,0/3,2 24v uden dokumenter, så længe det findes originalt?


  • #11   27. sep 2010 Ja så længe du kan dokumentere at det er org. dele til dit type nr., så må du montere det på bilen.
    Hvis der findes en tilsvarende model/større model, så må du sætte det på og der er ikke nogen problemer idet. Når der er tale om org. udstyr så behøves der ikke tuv,hvis du har feks. org .reservedels nr. så kan det bruges som dokumetation for ombygning.


Kommentér på:
opgradering af bremser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce