{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem...
  • #1   20. jan 2011 Mener det er 4 år eller 120.000 km den kan køre. er ikke sikker på årstallet, men km. er jeg helt sikker på.

    Og 15w/40 er lastbil/traktorolie, du skal køre på 5w/40 syntetisk olie.


  • #2   20. jan 2011 Jeg ville smide 5/40 fuld syntetisk olie på - eller eventuelt 10/40...

    Personligt kører jeg max 80.000km på en tandrem. Jeg kører så også lidt ... udfordrende, så jeg slider lidt mere.
    At smaske tandremmen og det koster en motor, ville fanme være ærgeligt for at skulle spare de 2500kr det koster i dele...


  • #3   21. jan 2011 4AFE og 4EFE kan godt holde til at en tandrem springer,, nok ikke ved 5000 rpm, men efter toyota selv, så er motoren konstrueret til at kunne klare en tandrem der smækker..

    Ikke for at sige man skal være ligeglad med det..


  • #4   22. jan 2011 Det er bare noget bøvl at skifte tandrem når den er sprunget - og det er pisse ubelejligt.
    Så hellere skifte tandremmen i tide - når man kan planlægge det smiley


  • #5   22. jan 2011 Helt enig:)

  • #6   17. feb 2011 4EFE(1.3) er desværre interference hvor imod 4AFE(1.6) er non interference.

    Hvilket vil sige at heldet skal være usandsyneligt stort for at du klare det i en 1.3 uden du skal regne med en lille renovering af stempler, topstykke osv.

    Men 1.6'eren burde kunne klare det uden de stor knups.

    Mvh Danni J.


  • #7   17. feb 2011 Desuden er der forskel på km/år intervalet på rem, da toyota skiftede rem typen en bestemt årgang. til rem der var samsat af materialer der kunne klare en længere tidsperiode mellem skiftene, dog ikke et større km interval.

    Men evt. spørg din toyota mekaniker, de er som regl ret behjælpelige.
    Det ultimative ville dog være at finde tilbage til det værksted der har skiftet den sidst, og få bestemt typen af den rem der er anvendt.... uorgrinale remme og ruller er ofte særdeles udemærket.

    Men dækker ikke indunder toyotas egne vejledninger...

    Undgå helst at tage chancer, om det en interference eller ej....
    Koster 899 for et rem kit i thansen. Good year rem og ruller. så er det skiftet og iorden.

    håber du kunne bruge det til noget ---


Kommentér på:
Tandrem...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce