{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

syn af min honda civic {{forumTopicSubject}}

hey mine honda-venner.

jeg var til syn med min civic i dag. og der er lige et par ting som gjorde at den skal omsynes.

kn-filter laver unødig støj.
godkendelse mangler på min bagpotte
momo-rat mangler godkendelse

kan det være rigtigt?
min bagpotte er supersprint og kn-filteret er ret nyt og monteret med et rør, så krumtap udluftningen og alt det, sidder som det skal.
momo-rattet er da godkendt at køre med, når bilen ikke er født med airbag, så må rettet også være uden.

det skal så lige siges at bilen er synet for 2 år siden, med nøjagtig de samme dele. kun lift filteret er skiftet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn af min honda civic
  • #1   26. jul 2011 du har været yderst uheldig med din synsmand... for har aldrig haft problemer med mine rør, og de har aldrig været godkendte.. og har altid haft kn filter og det er også gået uden problemer

  • #2   26. jul 2011 rattet skal du dog nok ikke regne med da bilen er født med airbag...

  • #3   26. jul 2011 Du skal vise en godkendelse på rattet. At sige den er god nok, er ikke nok, selvom den sikkert er som den skal være. Der skal foreligge dokumentation.
    Hvis luftfilteret giver unødig støj, er det nok til at de kan kassere den på det. Men det er noget den enkelte synsmand vurderer. Du har nok været lidt uheldig.
    Supersprint bagpotten kan jeg ikke lige se hvad han kan have noget imod? Den larmer da ik vildt. Plejer de da i hvert fald ik at gøre..


  • #4   26. jul 2011 min civic er IKKE født med airbag. det er den for gammel til. den ligger lige imellem 91 og 92, har jeg fundet ud af, via mit stelnummer hos honda. men den er uden airbag...
    min "gamle synsmand" hvor jeg fik synet bil sidst, fortalte mig, at alle synsmænd som følger reglerne, også de nye, burde vide at momo er et godkendt rat, næsten uanset hvilken bil det sidder i. men i dén forbindelse skal de dog kontrollere om bilen har airbag og om rattet også har.
    men som i selv skriver omkring luft filter, så er det nok op til den enkelte synsmand, om han vil ha tilbagevendende kunder eller ej.
    jeg kører ihvertfald ikke op til den stodder og får den omsynet.


  • #5   26. jul 2011 Altså nu fik civic ikke airbag i 92.. Men det har nu ik noget med sagen at gøre.
    Uanset hvilket mærke rattet er, SKAL der være en godkendelse på at det må sidde i netop den bil.
    Synsmanden er bedøvende ligeglad med om der står Momo, Sparco eller hvad der nu end står. Det han skal se for at han kan sige at rattet er lovligt, er det stykke papir der kom sammen med rattet. Og der skal stå at netop dét rat, må sidde i netop dén bil.
    At mange synsmænd så er flinke og lade det gå igennem kan du ik bruge til så meget.

    Men ja, få den synet et andet sted næste gang. Dit problem nu er så bare at det står på synsrapporten, og derfor bliver det tjekket om det er i orden ( altså om du har en godkendelse eller ej). Ellers skal du vente 33 dage og få den synet helt forfra et andet sted, og håbe på en lidt mere "large" synsmand.

    Held og lykke med det smiley


  • #6   26. jul 2011 det er nu ikke fordi det er så slemt at fremtrylle papirerne. det kan godt lade sig gøre. jeg ville dog lige høre guru'ernes meninger og viden.
    men jeg har også fundet nogle reglementer omkring luftfilter og udstødning, som gør sig gældene ved syn i 2011.
    dem tager jeg lige med til synsmanden.
    og så må jeg lige få hevet papiret frem på mit momo rat.
    så skal jeg satme køre ned til den synsmand og fortælle ham reglerne, så han kan tage underlæben op over hovedet og sluge sig selv... smiley

    tak for svarene... smiley


  • #7   26. jul 2011 Hehe. Det lyder som en god ide smiley Var så lidt.

  • #9   28. jul 2011 jeg tror bare, at lige så snart min gamle synsmand kommer tilbage fra ferie, så kører jeg over til ham istedet for og humper hans ben indtil hans stempler papirerne... smiley
    han forlanger ihvertfald ikke godkendelses papirer på de 3 ting...


Kommentér på:
syn af min honda civic

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce