{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.817 visninger | Oprettet:

Renovering af motor {{forumTopicSubject}}

Hej Gruppies.

Jeg har fået lavet topstykket engang og det holdt ikke. Topstykket var flækket og blev svejset mellem 2 ventiler.

Jeg har ledt efter en donor bil og har været en tur igennem Italien. Østrig og Tyskland og glo på biler (A4 b5 1.8 t quattro) men har kun set den ene lorte bil efter den anden så sidder og fundere på hvad jeg skal gøre.

Min motor har snart gået 300.000 km. Jeg har snakket med rmc i rødovre, som har et nyt topstykke til mig. De kan slibe mine gamle ventiler til, så det spiller. De kan også tjecke mine knaster for fejl. Men jeg burde skiftet stempler med det samme. Olie, tandrem, tændrør, filtre osv skal selvfølelig også skiftes.

Kan det betale sig at prøve at renovere en motor der har kørt så langt?

Og hvad hvis jeg vil ha upgrade turbo, front Ic osv på et senere tidspunkt ville det være hul i hovedet på den motor?

Kør pænt, og på forhånd tak
Mvh Hasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af motor
  • #1   21. sep 2011 Hvis du vil til at opgradere turbo og generelt dine kræfter bør du få splittet den ad og se hvor slemt det står til. Min AEB har snart gået 400.xxx med 196hk og har tanker om det samme nummer som dig. Min tanke er helt sikkert at åbne hjertet og få lavet de ting kræver det

  • #2   21. sep 2011 Jo men jeg tænker på om det kan svare sig på en motor der har gået så langt, eller er det bedre at købe en motor der har gået 150.000km og tune den i stedet.

    Men også uden henblik på tun, kan det svare sig at renovere eller skal jeg lede videre efter en motor?


  • #3   21. sep 2011 hvis den generelt er sund som den er nu så ville jeg personligt beholde den. som sagt min aeb har gået knapt 400 og den er rigtig sund. så den vil jeg klart bruge. uden den mindste tvivl selvom den har gået så langt.

  • #4   21. sep 2011 Hvis du har hen blik på flere Hk og du vil skifte dine stempler, så skal du ikke være bekymret for at motoren har gået så langt. Du får hornet din blok inden de nye stempler kommer i og så den blok så god som ny. Selve blokken skal du ikke bekymre dig om. Der er kun alle slidsdele.

    Hvis jeg skulle hen og hente flere heste ud af min og den havde gået så langt, så havde jeg gjort det.

    Min mening. smiley


  • #5   21. sep 2011 Hasse ...
    Det er vigtigere med bedre plejlstænger end Stempler, men bedst med begge dele...
    Du kan da købe min nye maskine med +550hk ...
    kan da også lave en ny til dig, har lige købt en ny blok og krumtap + har top jeg skal til at renovere....


  • #6   22. sep 2011 Jeg syntes egentligt motoren kørte godt, har bare haft en del problemer med topstykket. Så er vejen nok frem bare at renovere min motor.

    Dannie Jeg skal også bruge den til hverdag så 550hk er nok for vildt selvom det kunne være pænt skægt. Jeg tror bare jeg vil gå efter 300hk ca


  • #7   22. sep 2011 Hasse...
    så behøver du jo heller ikke at købe andre stempler og plejlstænger, de holder normalt til ca. 340hk uden de store problemer.....

    Så er det jo bare nye ringe, hvis cylenderen ser ok ud og så kompl. nye lejer i bunden og renovere top og så ny kobling, det kan jo gøres for rimelige penge...


  • #8   22. sep 2011 Dannie kan de virkelig holde til så mange heste, det ville da spare mig nogle daller som du siger =)

    Er det bare op hos smc og købe delene eller er der andre gode steder du kan anbefale?


  • #9   22. sep 2011 Du kan få mange råd med på vejen hos Nordic turbo. De plejer at være rigtig flinke til at give ideer og input. Og de har i hvert fald kontakterne

  • #10   22. sep 2011 lad endelig vær og snakke med nordic turbo,mage til ukompetente tunere skal man leve længe efter,nej få bare honet blokken og skiftet stempler, lejer osv, hos et cylinder værksted,eller ta kontakt til jvk tuning,eller forhør dig på VAGCARS

  • #11   22. sep 2011 Hasse...
    Du kan jo kontakte Nordic Turbo, så er der da chancer for at du lærer en del om hvad der kan gå galt , men det kommer jo også nok til at koste nogle dyre lære penge....

    Hasse du ved at du også altid er velkommen til at ringe, hvis der er noget du vil vide...
    M.V.H.
    Dannie.M


  • #12   22. sep 2011 He he der er delte meninger om nordic turbo. Hvad med turbo dk har i nogle erfaringer med dem?

    Dannie tak skal du ha. Jeg er sku glad for at ha dig som kompetendt hotlinie =)


  • #13   23. sep 2011 hvad er der med NT da?
    noget graverende gætter jeg på siden der så stor splid i jeres kommentarer..


  • #14   23. sep 2011 dette er bare en ud af flere fra nordic turbo http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=22192

  • #15   26. sep 2011 Hov.. ja okay, det kan jeg godt se.. det er nok der hvor erfaring frem for første øjekast sætter sit præg. jeg bukker og bøjer mig i støvet, for et hul på den størrelse er ikke lig med kvalitet.. så glem lige at jeg nævnte NT. næste jeg gang jeg åbner munden i dette forum bliver når der er svaret fra de personer som har styr på det.. og det ser rocker godt ud i den S3 smiley

Kommentér på:
Renovering af motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce