{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

renovering af motor. {{forumTopicSubject}}

Har leget lidt med tanken om at købe en motor hos en hugger og renovere den. Og optimere den. Ikke det store tuning men bare rette de ting fabrikken ikke har gået op i.
Men hvad koster det ca. Det en 406 2.0hdi 8v 109hk vi snakker om.
Har ingen idé om hvad sådan noget koster. Kunne bare. Være rart med et hygge arbejde i ny og næ.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renovering af motor.
  • #1   11. apr 2014 17.975

  • #2   12. apr 2014 Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du skriver når du intet har at skrive der giver mening.

  • #3   12. apr 2014 Til michael

  • #4   12. apr 2014 Rediger indlæg 5min tilbage

  • #5   12. apr 2014 Ved ikke helt hvad og hvor meget du vil , men her er et link smiley

    http://www.dba.dk/peugeot-406-20-hdi-sr/id-1007121032/


  • #6   12. apr 2014 Mikkel j.
    Super bil. Må lige som og jeg kan finde plads til den mens den bliver stribet.

    Min tanke var at den sku havde slebet cylindrevæge . Stempel ringe.alle lejre indvendigt i motor skiftes. Rensning indvendigt. Plan slebet top. Slebet ventilsæder.
    Så motoren er som ny.


  • #7   12. apr 2014 Det billigste for dig vil være at købe en rå blok brugt nede omkring grænsen og så selv fragte den, så er det nok 7-8000 vi snakker

  • #8   12. apr 2014 Er du klar over hvad sådan en kværn koster at renovere? En fabriksny koster 32.000 plus moms. Og det er som ombytter.

  • #9   12. apr 2014 arh,, jeg har fået tilbudt ombytnings motor direkte fra peugeot for hhv. 14000, 18000 og 23000 alt efter hvilket km tal jeg vil have,, og det var ink de lavede alt arbejde med at tage den gamle motor ud og sætte den nye i

  • #10   12. apr 2014 Jack, det tvivler jeg sgu på smiley Nu har jeg været små 10 år hos Citroen og skifte 10-15 stk af dem. Hvis man vælger en Shortblock uden pumpe og dyser og manifolder/turbo ect så koster den 24.000 kr. Der til kommer nye pakninger, dyserør og så videre plus at tage motoren ud og komme den i igen. Jeg lavede det på en Berlingo/Partner med en hugger motor der havde gået 140.000 km (den så værre ud en den motor der lå i bilen) og det kostede ejeren 31.000 kr alt inklusiv. Motoren kostede 14.000 hos huggeren.

    Det er godt nok nogle år siden efterhånden (2009) men så meget er priserne nok ikke forandret


  • #11   12. apr 2014 jeg fik mit tilbud for halvandet år siden ved Peugeot,, det var 14000 kr for 260.xxx motor, 18000 kr for 170.xxx motor og 23000 kr for 78.000 motor,,, det var de tilbud de gav med alt arbejde,,, når det er sagt så valgte jeg i stedet at få fat i en rå blok fra tyskland, den gav jeg cirka 6000 for og så skiftede jeg den selv,, obs. det skal lige siges det var en 1,6HDi,, der er selvfølgelig forskel fra den til en 2,0HDi,, men kan det virkelig passe der er så meget?? det syntes jeg altså lyder underligt... Anyway jeg kan kun fortælle min oplevelse med det smiley

  • #12   12. apr 2014 1,6'eren er billigere faktisk smiley der kostede en shortblok kun 14.000 kr.

    Men fornuftige priser peugeot egentlig havde givet smiley Det har ikke været på fabriksopgivne tider så smiley


  • #13   12. apr 2014 Seriøst,, 10000 i forskel smiley det er godt nok sygt når vi snakker samme fabrikant osv.. det er jo kun design og lidt ekstra materiale der er forskellen når vi er nede kun og snakke blokken smiley jeg er overrasket

  • #14   12. apr 2014 Der er skiftet så mange 1,6 HDI maskiner at du slet ikk fatter det smiley den motor har været et kæmpe problembarn. Prisen startede så vidt jeg husker på 22.000 og under 6 mrd efter var prisen reguleret til 14.000. Jeg har skiftet i hvert fald 30 stk 1,6 HDI maskiner på fabriskgaranti og nok noget ala 3 gange så mange uden for. Det samme med topstykker på de 1,6 16V benzinerne...

  • #15   12. apr 2014 Min opfattelse af det var da at 1,6 kun var et problem hvis service ikke overholdes?? jeg holder dog stadig på at fjerne filteret i banjobolten og rive forhøjningen i bundkaret ned,,, det har jeg i hvert fald gjort på min egen smiley

    har du forresten erfaring med 1,6hdi der tikker ??


  • #16   12. apr 2014 tikken kommer som regel ved brug af forkert olie. Den er ret sart hvad det angår.

    Jeg har oplevet møtrikken på turboen gik løs og røg med igennem motoren hvilket smadrede ventiler, stempel og turbo. Folk der har efterfyldt med forkert olie så oliekanalerne stoppede til og lejeoverfald ved kasten døde samt turboen døde, bundkarudformningen gør man ikke får alt olien med ud og så bliver slagger tilbage og stopper oliepumpn til...Det er noget rigtig hø. Det sidste kan også give tikken.

    Ellers er der flammeringene ved dyserne som tit bliver utætte og det kan også tikke


  • #17   12. apr 2014 jeg bruger udelukkende total olie som PSA anbefaler, så den skulle jeg ikke mene der er noget galt i?
    flammeskiver skiftede jeg for nogle måneder siden, den tikkede både før og efter,, så ved ikke lige helt hvad jeg skal prøve mere smiley


Kommentér på:
renovering af motor.

Annonce