{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Søger kontakt til bestemt person {{forumTopicSubject}}

Hejsa Jeg håber i kunne hjælpe mig med at komme i kontakt med denne bruger på HKD.dk

http://www.honda-klub.dk/moduler/medlemmer/medlem.php?id=797

Grunden er at jeg ikke gider at melde mig ind i klubben for at spørge om en enkelt ting. Ved godt det er en sølle grund, men gider ikke være medlem før min egen kommer på plader.

Mvh MS


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger kontakt til bestemt person
  • #1   6. nov 2011 Det er ik noget vi andre kan svare på?

  • #2   6. nov 2011 Tror jeg ikke, da jeg har forsøgt på bilgalleri før.
    Det er fordi min bil nykker en smule og synes det er noget så pisse træls.
    Det er som om den holder igen eller hopper meget kortvarigt over på 3 cyl og tilbage igen(indenfor 1 sek.)

    Det vi har fået ordnet er:
    Nye tændrør
    Tændkabler
    (nyt/brugt) tændingsmodul

    Grunden til det er ham er simpelthen fordi han er honda teknikker og efter en post har en haft en magen til min bil i hænderne et par gange.

    Har godt nok en mand der kommer og kigger på den i den her uge, men derfor kan man jo godt forhøre sig ad.


  • #3   6. nov 2011 honda åbenrå var jeg ude ved i dag og snakke lidt er altid hygge smiley

    Nå men han sagde at den motor som vi 2 har ikke er særlig god. lige pludeslig går de i stykker, blokken (indmaden) er ikk lavet særligt godt, symptomerne kommer gerne ved 350*** og op efter alt efter køre stil, kan jo være den er ved at gå til,

    Kunne lyde som en map sensor evt,


  • #4   6. nov 2011 Man kan altså godt stille et spørgsmål i forum uden at være betalene medlem. På den måde får du også flere kloge hoveders idé på samme tid.

  • #5   7. nov 2011 Sådan en 2,3 kværn er det værste Honda nogensinde har lavet. hvis ikke toppen flækker så er det blokken.. Meget godt har de lavet, men den motor er bestemt ikke en af dem.

  • #6   7. nov 2011 Nu ved jeg ikke rigtigt. Det lyder som noget platværk Kenned B. Den er uden tvivl ikke ligeså stærk som de andre motorer de har lavet, men hvad kan man forvente med et engelsk makkerskab hehe.

    Men at folk ALTID skal pive og brække sig over uuuuh hvor den motor er dårlig kan jeg da overhovedet ikke bruge til noget. Meget godt bidrager du med Kenned B, men denne sang er desværre hørt før.

    Har den indstilling at hvis motoren brækker sig er det typisk en fejl 40 og ikke bilen. Hvis den er passet med service og dertilhørende normalt vedligeholdelse holder den ligeså godt som alt andet.
    Så mere konkret tak.


    Matz, en MAP sensor kunne godt lyde plausibelt, prøver lige at udmåle den når kommer i nærheden af den i løbet af ugen.

    Har ellers prøvet Jan P, hmm jeg må gøre noget forkert så. Nu har jeg da et foreslag til hvad der kan være galt så det tager jeg lige et kig på først inden jeg skrider længere ud i forskellige fora.


  • #7   7. nov 2011 Jeg synes ik lige jeg har set dit indlæg derinde. Det er vigtigt at lave en god overskrift, og generelt lave et "pænt" og seriøst indlæg. Så plejer der som regel at komme nogle fornuftige svar. Har selv været medlem siden 2004, så er ved at kende det derinde smiley

    Ang. dit problem.. Det er desværre rigtigt som der bliver skrevet, at den 2,3 liters motor ikke er lige så god som mange af de andre motore som Honda ar lavet. Jeg kan ik lige huske hvad det er der plejer at være årsag til fejlen, men fejlen er at topstykket flækker. Så vidt jeg ved er resten af motoren god nok. Der er flere der (i det store udland) har monteret et H22A vtec topstykke på 2,3 blokken. Så blokken skulle være okay..


  • #8   7. nov 2011 Jeg fandt lige det her: http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=565373

    Så har du lidt at kigge på smiley


  • #9   7. nov 2011 ms giver dig ret i det du siger..

    men kenned B har også ret i hans :D..
    men ja så længe vi passer godt på den så skulle den da også holde os ud ikk :).. lidt optimistisk har man sku ret til at være smiley


  • #10   7. nov 2011 Har godt hørt om den svaghed, men min døde ikke pga det.
    Ifølge forhandleren jeg købte den af var den ikke blevet tjekket for olie hos ham i 6 måneder.
    Om olien er skiftet eller ej ved jeg ikke, men der var ellers fuld service bog på indtil den unge gut købte og kørte i den.

    Den gamle motor smed et stempel ud igennem siden, men bortset fra de bøjet 1 ventil, men topstykket er vidst stadigvæk i god stand uden revner. Sender den afsted her en af dagene og får den tjekket så jeg kan begynde mit portningsprojekt.

    Er ikke så bange for den brækker sig med de små 100k min motor har gået så tror vi klarer den Matz. Din bil ser også plejet ud så det går nok an at være lidt optimistisk smiley


  • #11   7. nov 2011 Jan P, jeg har også studeret lidt i det med Vtec topstykkerne, men hvordan det?
    Piller man så Vtec funktionen fra og benytter det bare topstykke med ens egne knaster i?

    Ellers kan man bruge den i forbindelse med et H22A og lave den til Vtec med en god motorstyring?


  • #12   7. nov 2011 Man laver den med vtec. Og som du siger, skal der en anden motorstyring til. Det er ik en billig løsning. Men det er helt klart den sjoveste smiley

    Hvis man skal lave det, vil jeg gætte på det løber i 7-8000, hvis man selv kan lave det mekaniske. Motorstyring + justering er omkring 5500.


  • #13   7. nov 2011 Kan lave alt selv bortset fra motorstyring osv.
    Ledningsnet osv er ingen problem.
    Skiftede selv motoren i bilen da jeg købte den, samt alt andet der er blevet lavet på den.
    Det eneste jeg ikke kan er at svejse og lave motorstyringer. Ellers kan min svigerfar der er mekaniker smiley


  • #14   7. nov 2011 har overvejet at købe et h22a5 topstykke ;D, kunne være et hyggeligt vinter projekt

  • #15   7. nov 2011 Det kunne være et ENORMT sjovt projekt. specielt fordi min ikke har gået så langt, så den klaprer hverken i ventiler eller noget. Den er super frisk, men har desværre kun haft 1 dag hvor jeg har kunne pløkke til den hvor den gik helt rent.
    Kørte de første 1000 km stille og roligt i den da jeg ikke vidste hvor lang tid den havde stået i den rover jeg fandt den i(auto gearkasse).

    Men under 3 måneder sagde han. Men alt blev skiftet på den.
    Tandrem, balancerem, medløberhjul, Vandpumpe osv.


  • #16   10. nov 2011 Jeg taler bare af bitter erfaring..
    Har 2 kammerater hvor toppen flækkede på dem begge og den ene flækket så blokken da der kom ny top på..
    Og siger det kun fordi det ER en skod motor. Over alt man læser på nettet og snakker med honda nørder siger de alle det samme. At man skal holde sig fra biler med den motor i. Der er jo også en grund til at de er blevet så billige både preluder og accorder med de motore i..
    Men det er på ingen måde for at nedgøre jer eller jeres biler på nogen måde. Taler som sagt bare af erfaring.


  • #17   10. nov 2011 Eneste vej frem er i med noget H22 smiley
    Så bliver i godt kørende!..


  • #18   10. nov 2011 Har læst mig til det samme, men nu må vi se. En ting man kan sige er at motoren kører fantastisk når den nu ikke er i smadder hehe.

    Men havde da også overvejet en 2.2 vti fra preluden den gang den var død.


Kommentér på:
Søger kontakt til bestemt person

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce