{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Stor motor i Taunus 75 {{forumTopicSubject}}

Hvor stor en motor må jeg ligge i min Taunus fra 75? Den er født med en 1600. Men da der ikke en synderlig forskel mellem 1600 og 2300, (udover bremser og fjedre), må det være muligt at få den godkendt med en V6. Eller hvad, er jeg helt galt på den? Hvem kan jeg evt kontakte for at få godkendelses papirer fra Ford?

Mvh RookieCustom


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor motor i Taunus 75
  • #1   7. nov 2011 1600 er da en 4 cylinderet rækkemotor smiley Men ret få heste. 60hk mener jeg?! Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. En f.eks. 2.0 V6 har 90hk, også har du allerede overskredet de 20%. MEN alt kan lade sig gøre. Men så skal du betale et afgiftbeløb ved skat smiley

  • #2   7. nov 2011 1600 motoren har 72 hk. ab fabrik, og 72 hk. + 20% = 86,4 hk... Så allerede med den lille V6 motor, er de 20% overskredet....

    Men du kunne også overveje, den 2 liters OHC motor, på 99 hk. Det ville synsmanden nok ikke engang lægge mærke til, da ven visuelt ligger tæt op af 1600 motoren. Og hvis ikke, vognen er alt for "pimpet"...

    Men hvis du overvejer større motor, skal du nok prøve at få fingre i en komplet donorbil, for du skal også bruge bagtøj m.m.

    Jeg har en makker, der skiftede sin 1600 motor + drivlinie + m.m. ud med en 2300 V6, på sin Taunus. Og det er kun meddelt til forsikringsselskabet. Til syn bemærker de det ikke engang ;-)........ Men ulovligt er det, hvis ikke du har betalt afgift, af den konstruktive ændring...




Kommentér på:
Stor motor i Taunus 75

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce