{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

Knastføler problem! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg har lidt motor problemer med min Astra G fra 1999 det er en 1.8.

Det er nogen gange når jeg er ude at køre så begynder den at hakke meget, og hvis jeg så træder koblingen ned går omdr. helt ned omkring 30-100omdr/min og hopper lidt dernede hvor efter at motoren går ud... jeg har det sidste halve år oplevet at motorlampen har lyst 3 gange men er gået ud igen...Så jeg fik udlæst fejlkoder på den, og jeg fik fejlen:

P0340 - Camshaft Sensor Incorrect Signal

Så jeg har skiftet knastføleren til en helt ny original, og slettet fejlkoder osv, men nu har jeg fået et nyt problem. Ca hver anden gang jeg starter bilen, lyser motorlampen, jeg læste igen fejlkoder på den og den siger igen "Camshaft Sensor Incorrect Signal" til trods for at jeg lige har sat en helt ny i, hvad kan det være ?

mvh
Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastføler problem!
  • #1   29. maj 2012 og du monterede en original føler?

    Da jeg skiftede min for en 3 år siden, hørte jeg om rigtig mange der kun havde problemer med de uoriginale følere. Jeg valgte derfor en original føler.


  • #2   29. maj 2012 Og så skal du også huske at skifte stikket til føleren.. Det er mange gange ledningen der bliver dårlig, pga varme og vibrationer..

    føler og ledningsstykke med stik fåes som repsæt..


  • karsten A
    karsten A Tilmeldt:
    sep 2002

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 36
    #3   29. maj 2012 jeg har en del gange oplevet at de har sat fejl på knastføleren og når den så er blevet skifted til en ny så kommer fejlen igen og bilen sætter samme fejl som før og så viser det sig at det er krumtaps føleren der har fejlen men at motorstyrningen tror det er knastføleren og der for sætter felj på den det kan løses ved at køre live data på testeren og køre en tur mens en sider og kikker på testeren og sen hvarfor en af følerne der falder ud under kørsel

    hilsen karsten


  • #4   3. jun 2012 Prøv at skift dit benzin relæ. Det kan være årsag til mange dumme fejl på de motorer...

    Din bil burde ikke gå ud pga. en defekt knastføler. Der sidder en føler på knast og en på krumtap. Bare den har én af dem kan den køre, men motorlampen vil lyse. Der er altså noget andet galt. Benz relæ er et godt bud, fordi det ofte giver udsætning og ujævn kørsel/tomgang.


  • #5   3. jun 2012 Ulrik: Hvis krumtapføleren sender forkert signal, så kan motoren altså sagtens slukke. Bare en af følerne er nok til at den kan sætte ud.

  • #6   3. jun 2012 Jeg har aldrig set en GM motor gå ud pga. Blot en af de to følere fejler. Der SKAL være en anden årsag. Den går ikke ud pga. Den ene...
    Dør de begge, så går den ud og kan ikke starte, men ellers skal den kompensere ved hjælp af den anden og gå i nødprogram.

    Kig forbi Sønderborg, så skal jeg demonstrere på min vectra.

    Der er ikke nogle motorer af samme type der går ud og andre der ikke gør, medmindre der er en anden fejl samtidig. Siger lidt sig selv eller hvad? De bør vel være ens hvis de har samme motorkode... smiley


  • #7   3. jun 2012 Min krumtapføler lavede et fuck up i fredags, og bilen gik ud. Kunne se på carpc'en at der kun var den fejl deri. Måske det er atypisk, men det understreger ihvertfald at det kan ske smiley

    Har lige smidt en ny på i dag...


  • karsten A
    karsten A Tilmeldt:
    sep 2002

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 36
    #8   3. jun 2012 Ulrik B
    nu laver jeg ikke andet end at rep biler i min arbejde så det er jo nok der for at jeg har oplevet dette problem så mange gange men at sige at en opel ikke går ud hvis en knastføler fejler er lidt langt ude du kan jo prøve at starde din motor og så hive stikket til knastføleren af og prøve at se hvad der sker ?????


  • #9   3. jun 2012 Det har jeg skam prøvet karsten. Kom forbi så skal jeg vise det på begge følere, en af gangen og til sidst begge.

    Tænk jer nu om drenge. Hvad bruges de to følere til? Til at indstille den elektroniske tænding? Ville det ikke være idiotisk af opel at lave en ECU således den skulle forlange begge, når den kan klare sig fnt med en i nødprogram? Det gik fint på 8v motoren...
    Jeg ved ikke hvad det er for nogle biler i roder med, men de må have en underlig ECU. smiley Gå selv ud og prøv om i husker rigtigt.


  • #10   3. jun 2012 Dan C > Hvordan kan du udelukke alle fejl ved hjælp af din car pc? Jeg har også en tester jeg leger med, men den fortæller mig f.eks. ikke at min manifold er utæt... smiley
    Der er mange steder der kan være fejl som ikke registreres af ECU'en. Ikke mindst kan ECU'en være defekt og melde forkert information... Ikke sjældent på en x18xe1 f.eks.


  • #11   3. jun 2012 Ulrik: yes, det er nok sket samtidig med at en ørn har bygget rede i motoren, og lige da den var på vej ud af motoren er den nok kommet til at kortslutte min tænding. Verden er jo helt og aldeles firkantet, og hvis ting ikke kan ske i teorien, så sker de ikke i praksis... eller! smiley



  • #12   4. jun 2012 Eller også har din døde føler skabt en kortkvarig kortslutning der har fået bilen til at gå ud... Forsøgte du at starte bilen efterfølgende?

  • #13   4. jun 2012 Gælder x18xe og x20xev (da det er samme motorstyring)

    Knastføler defekt = motor kan ikke starte, knastføler fejler periodisk = motor går i nødprogram (max 4500omdr.), og kan til tider gå ud, hvis den kører i lave omdrejningstal (tomgang)

    Krumtapsføler defekt = motor kan ikke starte, krumtapsføler fejler periodisk = motor går "som regel" ud.. Eller sætter ud..



    Knastføleren bruges kun som referance føler, og krumtapsføleren giver som den eneste besked til boksen om tændingstidspunkt..


  • #14   4. jun 2012 Men x18xe1 kører med et helt andet system, hvor den bruge begge følere, som Ulrik B også hentyder til..

    Man skal bare ikke blande de 2 typer sammen..

    Så i har alle ret, bare ikke på samme motor smiley


  • #15   9. jun 2012 Tak for de mange forslag, hvad vil i forslå at jeg først prøver nu, at skifte krumtaps føler eller Benzin relæ ? eller måske sætte den gamle knastføler i igen, den kørte næsten bedre med den.

    på forhånd tak.


  • #16   9. jun 2012 Tjek ledninger fra ECU ud til følerne. Den deler nogle ledninger med andre følere. Tjek også ledninger ud til dem nu du er igang.
    Skift dit benz relæ.
    Rens dit spjældhus og "blow by" dysen.tjek slanger og ledninger til og fra spjældhus.

    Smil og kør. smiley




  • #17   10. jun 2012 Mange tak det prøver jeg, lige en ting, Martin skriver at ved defekt knastføler er der en begrænsning for hvor højt den kan gå i omdr/min, min har aldrig været begrænset har altid kunne køre den helt ud?
    og hvor sidder ECU'en og hvordan ser den ud :I ?


  • #18   10. jun 2012 Oftest når motorlampen lyser vil ECU'en gå i nødprogram og begrænse motorkraften for at beskytte motoren. Det sker dog ikke altid, men afhænger af fejlen.

    ECU'en på en x18xe1 sidder ovenpå motoren i venstre side, lige ved siden af din ABS blok. Følge ledninger fra motoren. De fører dig op til et stort stik på ca. 8 * 2 cm. Det stik sidder på ECU'en.

    Glemte forresten at foreslå dig og smide en ekstra stelledning direkte fra batteri til ECU (Løsn en af boltene der holder ECU'en og stik ledningen ind under kraven, spænd så bolten igen). Den bliver dårlig med tiden på nogle x18xe1 motorer... Skader ikke at forsøge jo. smiley


  • #19   27. jun 2012 Kasper H > Fik du løst problemet? Vil da gerne høre hvad det gik op i...:)

    Meld tilbage...


  • #20   28. jun 2012 Hej Ulrik, jeg har endnu ikke fået løst problemet, jeg tror at jeg prøver i morgen eller lørdag, lige om lidt ligger jeg lige en video op på min profil hvor man kan se hvordan den opføre sig når det sker :)...

Kommentér på:
Knastføler problem!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce