Knastføler problem! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, jeg har lidt motor problemer med min Astra G fra 1999 det er en 1.8.
Det er nogen gange når jeg er ude at køre så begynder den at hakke meget, og hvis jeg så træder koblingen ned går omdr. helt ned omkring 30-100omdr/min og hopper lidt dernede hvor efter at motoren går ud... jeg har det sidste halve år oplevet at motorlampen har lyst 3 gange men er gået ud igen...Så jeg fik udlæst fejlkoder på den, og jeg fik fejlen:
P0340 - Camshaft Sensor Incorrect Signal
Så jeg har skiftet knastføleren til en helt ny original, og slettet fejlkoder osv, men nu har jeg fået et nyt problem. Ca hver anden gang jeg starter bilen, lyser motorlampen, jeg læste igen fejlkoder på den og den siger igen "Camshaft Sensor Incorrect Signal" til trods for at jeg lige har sat en helt ny i, hvad kan det være ?
mvh
Kasper
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.559
Da jeg skiftede min for en 3 år siden, hørte jeg om rigtig mange der kun havde problemer med de uoriginale følere. Jeg valgte derfor en original føler.
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.331
føler og ledningsstykke med stik fåes som repsæt..
sep 2002
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 36
hilsen karsten
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Din bil burde ikke gå ud pga. en defekt knastføler. Der sidder en føler på knast og en på krumtap. Bare den har én af dem kan den køre, men motorlampen vil lyse. Der er altså noget andet galt. Benz relæ er et godt bud, fordi det ofte giver udsætning og ujævn kørsel/tomgang.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.559
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Dør de begge, så går den ud og kan ikke starte, men ellers skal den kompensere ved hjælp af den anden og gå i nødprogram.
Kig forbi Sønderborg, så skal jeg demonstrere på min vectra.
Der er ikke nogle motorer af samme type der går ud og andre der ikke gør, medmindre der er en anden fejl samtidig. Siger lidt sig selv eller hvad? De bør vel være ens hvis de har samme motorkode...
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.559
Har lige smidt en ny på i dag...
sep 2002
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 36
nu laver jeg ikke andet end at rep biler i min arbejde så det er jo nok der for at jeg har oplevet dette problem så mange gange men at sige at en opel ikke går ud hvis en knastføler fejler er lidt langt ude du kan jo prøve at starde din motor og så hive stikket til knastføleren af og prøve at se hvad der sker ?????
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Tænk jer nu om drenge. Hvad bruges de to følere til? Til at indstille den elektroniske tænding? Ville det ikke være idiotisk af opel at lave en ECU således den skulle forlange begge, når den kan klare sig fnt med en i nødprogram? Det gik fint på 8v motoren...
Jeg ved ikke hvad det er for nogle biler i roder med, men de må have en underlig ECU. Gå selv ud og prøv om i husker rigtigt.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Der er mange steder der kan være fejl som ikke registreres af ECU'en. Ikke mindst kan ECU'en være defekt og melde forkert information... Ikke sjældent på en x18xe1 f.eks.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.559
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.331
Knastføler defekt = motor kan ikke starte, knastføler fejler periodisk = motor går i nødprogram (max 4500omdr.), og kan til tider gå ud, hvis den kører i lave omdrejningstal (tomgang)
Krumtapsføler defekt = motor kan ikke starte, krumtapsføler fejler periodisk = motor går "som regel" ud.. Eller sætter ud..
Knastføleren bruges kun som referance føler, og krumtapsføleren giver som den eneste besked til boksen om tændingstidspunkt..
apr 2005
Følger: 85 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 28 Svar: 2.331
Man skal bare ikke blande de 2 typer sammen..
Så i har alle ret, bare ikke på samme motor
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 31
på forhånd tak.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Skift dit benz relæ.
Rens dit spjældhus og "blow by" dysen.tjek slanger og ledninger til og fra spjældhus.
Smil og kør.
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 31
og hvor sidder ECU'en og hvordan ser den ud :I ?
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
ECU'en på en x18xe1 sidder ovenpå motoren i venstre side, lige ved siden af din ABS blok. Følge ledninger fra motoren. De fører dig op til et stort stik på ca. 8 * 2 cm. Det stik sidder på ECU'en.
Glemte forresten at foreslå dig og smide en ekstra stelledning direkte fra batteri til ECU (Løsn en af boltene der holder ECU'en og stik ledningen ind under kraven, spænd så bolten igen). Den bliver dårlig med tiden på nogle x18xe1 motorer... Skader ikke at forsøge jo.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Meld tilbage...
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 31
Knastføler problem!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside