{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.294 visninger | Oprettet:

Mondeo mk3 hakker ved halv gas {{forumTopicSubject}}

Hej

Har et problem med min mk3'er! Når den har stået natten over og der er er ca. 10L tilbage i tanken har den meget svær ved at starte. Den starter lige og dør med det samme. Den dykker temmelig meget i omdrejninger når der er mere end 10L på lige når den er slået igang og egentlig skal gå ned i tomgang med shoker på. Men er lige ved at gå ud.
Det andet problem er, at når jeg kører med halv gas, så hakker den hel vild i det, lige som om den ikke kan trække sig selv eller den springer en tænding over... Det er især omkring 18-2000 omdrejninger. Og den kan gøre det ved 80km og ved 60, det er lige meget. Og så kører den lige som om der er en der har en stor elastik i røven af den!! Den fejler ikke noget hvis man giver den noget at leve af og er hurtig nok.

Det er en Mondeo 2.0 benzin fra 2006


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo mk3 hakker ved halv gas
  • #1   21. sep 2012 kører den på 3cylindre?? jeg ville tjekke tændrør som det første, tændkabler og tændspoler...

    fyld tanken helt op med frisk benz, og giv evnt en gang dysserens.


  • #2   21. sep 2012 Mener ikke at den har luftmasseføler. Jeg har en 01ér som lavede lidt det samme. Fik ny spole, kabler og manifold så nu er det væk. Så prøv evt nye kabler eller spole først. det er det billigste, he he

  • #3   22. sep 2012 Den har fået rens og jeg har skiftet tændrør, dog for nogle kilometer siden, da den har haft det i noget stykke tid og troede det ville hjælpe. Den burde komme med en motorfejl, hvis den springer en tænding over... Men er da ikke sikker.

    Det ved jeg heller ikke.. Den har ikke noget problem med at stå i tomgang, når den er startet. Det er kun omkring de der 18-2000rpm der er problemer...

    Det kan ikke være lambdasonden der er ved at være færdig på den?

    Der er bare ikke noget i tomgang og når den får gas. Den brokker sig heller ikke i acceleration omkring de omdrejninger der. Ikke til jeg lægger mærke til i hvert fald.


  • #4   24. sep 2012 prøv lige at lytte ved indsugningsmanifolden når du giver gas, klaprer den mistænksomt, så er din indsugningsmanifold færdig, der sidder nogle spjæld inde i den som i værste tilfælde, kan rasle løs, og så er det ny kværn, lyder meget som den manifold............havde en mk 3-er fra 01 som begyndte på det der, og selvom den fik nye kabler og en tændspole, hjalp det ligefedt.

  • #5   25. sep 2012 Der er ingen mislyde derfra og er bekendt med problemet. den har dog haft lidt på et tidspunkt, men det er væk.. Og folk siger, at det den har haft kan være meget meget værre... Det der er ved det, er at de splitter der holder de der vacuumdåser fast, sidder direkte ind i plastikket og i de nye sidder de i stålbøsninger. Så de arbejder sig større og større de huller der og til sidst smutter de ud. der er nogen der siger det er benzinpumpe og filter, andre at det er lambda sonden, nogen ERG ventilen eller hvad den nu hedder og nogen luftmassemåler... Der er mange ideer!! Og måske er man ude i den dyre løsning, hvor man bare skal prøve at skifte noget..

  • #7   27. sep 2012 Nej den lyser ikke. Har prøvet at have haft stikket af ERG ventilen og det lyste motorlampen heller ikke ved... Har haft tester på og det hele, men ingen fejl. Den viste heller ikke fejl ved ERG da vi havde stikket af...

    Nej har ikke fundet en løsning ;(


Kommentér på:
Mondeo mk3 hakker ved halv gas

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce