{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.296 visninger | Oprettet:

Støj fra undervogn {{forumTopicSubject}}

Hej
Så blev jeg medlem af Vectra-gruppen og har da også lige et enkelt spørgsmål.

Jeg har lidt problemer med støj fra undervognen på min nyerhvervede Vectra C 2,8 V6 Turbo (den i min profil).

Det lyder nærmest, som om støjen kommer fra fjedrene og det er fra begge sider foran og enkelte (sjældne) gange har jeg hørt det fra bagakslen. Nogle gange er det mange gange om dagen jeg hører lyden, og andre gange færre.

Jeg ved, at det kan være vanskeligt at diagnosticere, hvilket problem der er tale om, når man ikke har hørt lyden, men det kan nærmest beskrives som et "ploink", der til tider kan lyde ret voldsomt. Det opstår for det meste, når jeg kører over ujævnheder og / eller når jeg drejer eller en kombination af begge.

Jeg har ladet mig fortælle, at denne lyd kan opstå, hvis der ligger småsten / grus i fjederskålen, hvilket jeg ikke har fået tjekket endnu, om det er tilfældet.

Jeg tænkte på, om der ellers evt. kunne være problemer med elektronikken i undervognen??. Der er i bilen en "sport"-knap, som ved aktivering ændrer på speederrespons og vist nok også elektronisk strammer undervognen op. Men jeg ved ikke, om en defekt i elektronikken kan generere denne lyd?

Det skal siges, at bilen er sænket (vistnok) ca. 35 mm. og så vidt jeg ved med alm. sænkningsfjedre.

På forhånd tak for inputs / kommentarer !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj fra undervogn
  • #1   27. okt 2012 Det kan være at de ikke har sat de gummi slanger på som skal sidde nederst i fejdreskålen foran mangler.. for det kan hjælpe på det. (min kommer også med "klonk" engang imellem) men det kan også være bøsninger som er slidt i undervognen.

  • #3   28. okt 2012 Tak for jeres svar....

    R V => Er tårnlejerne komplicerede at skifte? Jeg har desværre ikke adgang til lift og ved ikke rigtig om jeg tør gå i gang med det, hvis det er for kompliceret....Men det er da værd at starte med, hvis udskrivningen ikke er større end det du nævner.


  • #6   28. okt 2012 Da jeg skiftede støddæmpere foran, skiftede jeg også dem.. tror det tog mig 2 timer for komplet skift foran.. af med støddæmper ben, af med bolten (husk fejdreklemme) så er den øverst samle igen, spænd på..

    (jeg er heller ikke mekaniker på nogen måder, og det kan nemt laves i indkørslen.. vil dog anbefale at du har luftværktøj og fejdreklemmer, så er det ikke slemt)


Kommentér på:
Støj fra undervogn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce