{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.030 visninger | Oprettet:

Håndbremsen {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.
jeg har en ToyoToyota Carina E 95 som virkelig trænger til at få strammet håndbremsen!
jeg ved det skal gøre ved baghjulene men hvordan man gør aner jeg ikke:/
nogen der kan give en vejledning til det?

Håndbremsen er så slap at selv hvis jeg drejer med 50 km/t og trækker håndbremset helt op så kan den knap nok skride ud og det er altså i snevejr på en snebelagt parkeringsplads!

smider 2 gange X-høj til den som giver den bedste vejledning!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndbremsen
  • #1   5. dec 2012 kan ikke precist huske hvorn det ser ud på Carinaen.. men normalt er de jo selv justerende..
    ellers sidder der et tandhjul bag på de skal drejes så de stremmes men tjek evt først om du ikke kan justere under midter konsollen i bilen nogle Toyotaere er monteret med en midter gevindstang lige bag håndbremsen drej møtrikken så den stremmes men husk at hive og løsne din bremse undervejs så du ikke overstremmer den smiley
    fortsat god nat..


  • #2   5. dec 2012 ellers tjek evt denne tråd
    http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2381789&ForumID=1


  • #3   5. dec 2012 De sidder sådan et lille tandhjul du kan se igennem det lille hul i tromlen. Du kan dreje det rundt med en skruetrækker imens tromlen sidder på, så kan du nemlig også mærke hvornår den har fået nok.

  • #4   5. dec 2012 thue K: ja det lyder da nemt så smiley det prøver jeg lige smiley

  • #5   5. dec 2012 Hvis du vil gøre det den rigtige måde, så det også virker på fredag skal du:

    Tage en lygte og hive håndbremsen, og så kig nede foran/under selve håndbremsen. Der sidder en gevindstang med en møtrik (10mm) den løsner du HELT self. uden at skrue den af.

    Så spænder du bremserne op, ude i hjulene, på justeringsskruen du kan se igennem tromlen og spænder den så meget, du ikke kan dreje den rundt med hænderne. Så løsner du den, så du lige kan dreje den rundt, men stadig mærker lidt modstand.

    Så spænder du igen håndbremsen op, inde i bilen på gevindstangen indtil den føles rigtig og self. så den ikke hænger ude ved hjulene - gør den det, løsner du lidt igen. Normalt er at den kan holde bilen ved 4-6 hakker.

    Sådan gør man det rigtigt, og på et autoværksted.


  • #6   5. dec 2012 så justeringsskruen spænder jeg til jeg ikke kan mere med hænderne og så løsner jeg den kun lige til den drejer en smule, så der stadig er modstand.
    så spænder jeg håndbremsen inde i bilen så den føles rigtig og så den kan blokere hjulene? smiley

    Man skal vel gøre det samme med justeringsskruen i begge sider ik?


  • #7   5. dec 2012 Lige præcis!

    Justeringsskruene ude i hjulene spænder du samtidig - altså før du spænder inde i bilen.


  • #8   5. dec 2012 Så er bremserner justeret og håndbremset er strammet!
    fuldte din vejledning Mike men på min model Carina E er skal man have tromlen af for at skrue på justeringsskruen:/ satans døje men fandt ud af det dog med lidt hjælp fra en kammerat som er mekaniker lærling smiley

    Så mike du siger bare til hvordan de 2 gange X-høj skal fordeles smiley
    tak for hjælpen smiley


  • #9   5. dec 2012 Ja alle Toyota'er er med gevindstænger istedet for bolte smiley Så du skal have tromlen af og på for at justere korrekt. Det jo gennemtænkt japansk højteknologi smiley

    Og sådan en Carina E er nok det mest driftsikre du overhovedet kan anskaffe dig for under 20.000kr! Er glad for at kunne hjælpe, stemmer går jeg ikke så meget op i - så hellere en kommentar smiley



  • #10   6. dec 2012 Altså nu har jeg givet din toyota PÆNT mange tæsk og den køre bare! vanvittig holdbar bil!

    Jamen det så iorden smiley


  • #11   6. dec 2012 Har du tævet min? smiley

  • #12   19. dec 2012 Den må du lige uddybe lidt du smiley

  • #13   19. dec 2012 Du skrev: "Nu har jeg givet DIN toyota pænt meget tæsk"

Kommentér på:
Håndbremsen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce